Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Auto stoi juz 3 dzien! Postawilem je na kołki, probuje odpowietrzyc uklad hamulcowy ale nadal pedal miekki! Chciałem wymienić płyn hamulcowy więc wyssałem go całego i zalałem nowy, wessało nowy i zaczynam odpowietrzanie. Najpierw tylne prawe koło, potem tylne lewe, potem przednie prawe a na końcu przednie lewe. Kolejność dobra. Jeden pompuje hamulec w aucie, potem trzyma go wcisnietego a ja odkręcam odpowietrznik. Robiłem tak dookoła auta pare razy już, z odpowietrzników leci czysciutki płyn bez powietrza a pedał jest dosyć twardy ale i tak z oporem ale wcisnę go do końca! Jak odpalę auto to hamulec jak się go podpompuję jest dosyć twardy ale dodam gazu i odrazu mięknie... Hamulce są bardzo słabe, pedał miękki, więc nie mogę tak jeździć. Co jeszcze mogę zrobić żeby spróbować odpowietrzyć? Chyba przez wymianę płynu na taki sam jak był nie uszkodziło się serwo czy coś? Przecież hamulce miałem dobre i odpowietrzone! Normalnie nie wiem co zrobić, nie mogę odpowietrzyć za nic!

Pozdrawiam,


Maks

Opublikowano

Piszesz , że "...wciśniesz go do końca......" , a to by znaczyło ,iż płyn gdzieś ucieka .

 

A uciekać może przez gumowe oringi w pompie hamulcowej .

 

Pytanie jaki masz przebieg , i który rocznik ...?

Generalnie gdy masz / gdy bmw ma / w ok. 10lat to

guma jest do wymiany - czyli wszędzie tam gdzie jest guma , masz do wymiany .

 

Ja kiedyś wymieniałem / co prawda w escorcie 11-letnim.../ :

: gumowe przewody hamlcowe , są 4 . koszt po ok.25-35zł szt.

: pompę hamulcową / nic jej nie było , tylko lata ..., koszt ok. 180zł

:do tego nowy płyn hamulc.

I od tego czasu mam hamulce jak z fabryki .

 

W ASO wymieniają gumowe przewody hamulcowe gdy minie 5-lat .

 

No to powodzenia

panta rei
Opublikowano
No ale jak moze uciekac plyn jak nigdzie nie ma wycieków a pozatym hamulce były OK dopóki nie spuściłem starego płynu. więc? :)

Pozdrawiam,


Maks

Opublikowano
Miałem to samo tyle że w 320 i musisz odpowietrzyć sprzęgło ja tak bynajmniej musiałęm zrobić i dopiero było ok a robiłem to chyba z godzinę przy skrzyni masz odpowietrznik i odpowietrzasz tak samo jak hamulce:)

Co ty za głupoty piszesz . Co ma piernik do wiatraka . A po drugie może on ma automatyczną skrzynie i co wtedy ma odpowietrzyć :duh:

Opublikowano

Po objawach wydaje się ,że pompa abs jest zapowietrzona.

Włącz zapłon,pozapinaj na przewodzie elastycznym każdego koła np morsa,by je zablokować,by nie przepuszczały płynu i wtedy spróbuj odpowietrzyć pompę abs przewodami z niej wychodzącymi (każdy przewód po kolei).

Opublikowano
Właśnie co ma piernik do wiatraka kolego wyżej z tą skrzynią... Może być tak jak kolega wyżej pisze. Chłopaki bo naprawde z odpowietrzników leci czysciutki płyn więc to napewno nie to, serwo tez mam na 100% sprawne i pompe. A z tymi absami to hmm tez bym sie zastanawiał bo chyba bym nie mial poprostu ABSów, czy to moze byc to? Opisz dokładnie jak mam odpowietrzyć tą pompe abs, okej?

Pozdrawiam,


Maks

Opublikowano

zapowietrzona pompa abs piszesz ze .

Chciałem wymienić płyn hamulcowy więc wyssałem go całego i zalałem nowy, wessało nowy i zaczynam odpowietrzanie

 

jezeli wyssałes stary płyn z pojemnika i zalałes nowy to wystarczyło tylko podpompowac przytrzymac pedał hamulca i przy prawym tylnym kole odkrecic odpowietrznik na max zeby płyn przeleciał całą droge. i tak kazde koło. bynajmniej ja tak robiłem i problemów nie było.

 

ps. jak jest zapowietrzone to chwilę zejdzie odpowietrzac. no chyba ze masz gdzies nieszczelnosc.

Opublikowano

Chłopaki odpowietrzałem waszymi sposobami już kilka razy na około auta. Kupiłem również i zmieniłem pompe hamulcową i dalej to samo. Straciłem już tyle płynu i nadal jest lipa! Nie wiem co robić! Normalnie szlak mnie trafia! Zmienialem tylko jeden zacisk, mozliwe ze on jest trefny? Jest suchutki. Jesli zmieniam jeden zacisk to jak zmienie go na jeszcze inny to wystarczy to koło tylko odpowietrzyc?

 

P.S. - DODAM ŻE JAK HAMUJE (ledwo ale cos hamuje) TO ŚCIĄGA MI AUTO NA LEWO. A zacisk zmieniałem prawy przód. Czyli to on coś nie bangla?

Pozdrawiam,


Maks

Opublikowano

Jeśli problemem jest zacisk hamulca jest dosyć prosty sposób by to sprawdzić.

Trzeba kolejno odcinać dopływ płynu do każdego zacisku.

Robimy to np: morsem,przez zaciśnięcie przewodu hamulcowego elastycznego.

Przy każdym z kół taki przewód się znajduje.

Jeśli po zaciśnięciu przewodu elastycznego pedał zrobi się twardy ,będzie to oznaczać,że zacisk nie trzyma ciśnienia,jest nieszczelny,czyli zapowietrza układ.

 

W najwyżej położonych miejscach układu hamulcowego, gdzie gromadzi się powietrze, nie ma odpowietrznika.

Przepływ płynu gdy naciskamy pedał jest zbyt słaby, aby usunąć pęcherze powietrza z takich miejsc, co powoduje problemy z odpowietrzanie.

Tak jak pisałem wcześniej moim sposobem na odpowietrzenie jest zwiększenie ciśnienia w układzie przez

zaciśnięcie przewodów elastycznych przy kołach np: zaciskam tylne przewody przy kołach i odpowietrzam przód i na odwrót.

Zaciśnięcie przewodów zwiększy ciśnienie i pozwoli wypchnąć nam powietrze z układu.

 

Wymieniając płyn hamulcowy "wysuszyłeś" cały układ i dopiero zalałeś nowy płyn ,stąd ten problem.

Przynajmniej tak to wygląda.

Opublikowano

po pierwsze to nigdy nie zaciskaj gumy/ gumowych przewodów hamulcowych

metalowymi szczękami/narzędziami .

 

Sam sobie szykujesz "krzyż na drogę " ...

 

Guma jest delikatna , i ... resztę sobie sam dodaj...

panta rei
Opublikowano

Nie piszę by zniszczyć,lecz zacisnąć i nie niczym ostrym.

Jeśli miałby przewód zniszczyć się po zaciśnięciu by nie przepływał przez niego płyn,to co się z nim stanie,gdy w układzie jest ciśnienie nawet do 200 atmosfer.

Przewód hamulcowy jest zbrojony.

Tu są szczypce do zaciskania

http://www.okazje.info.pl/okazja/dom-i-ogrod/cromwell-szczypce-do-zaciskania-przewodow-elastycznych-z-mechanizmem-zaczepowym-250mm.html

Opublikowano
Poradziłem sobie już... Mój glupi błąd. Założyłem zacisk LEWY na prawe koło, coś mi było nie tak właśnie bo wąż w którym idzie płyn szedł od dołu zacisku tak dziwnie... Był do góry nogami ale pasował na śruby. Skumałem zaraz że mam lewy zacisk, zmieniłem na prawy normalny i idealne hamulce. Tylko nie wiem czemu mam słabe hamulce, abs mam uszkodzony czujnik ale bez abs mam taki twardy pedał i hamulec jest słaby. Dodam że klocki mam w słabym stanie. To przez klocki?

Pozdrawiam,


Maks

Opublikowano

słabe tzn juz do wymiany?

lepiej wymieni klocki.

 

a jezeli wszystko odpowietrzone i pedał twardy a dalej hamulce słabe to moim zdaniem pompa abs zapowietrzona ? :?:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.