Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie!

Mam problem: rozpadło mi się koło pasowe w moim 320td 150ps 2002r. Próbuję to cholerstwo odkręcić, ale nie wiem jak, nie idzie za nic. Możecie mi pomóc? Jaki tam jest gwint (L czy P), czy trzeba jakieś specjalne klucze do tego? Czy muszę rozbierać przód żeby to odkręcić? Czy po prostu przedłużka i na siłę-nie uszkodzę wtedy nic?

Będę bardzo wdzięczny za pomoc

Pozdrawiam wszystkich

SMIRNOFF

Opublikowano
Witam serdecznie!

Mam problem: rozpadło mi się koło pasowe w moim 320td 150ps 2002r. Próbuję to cholerstwo odkręcić, ale nie wiem jak, nie idzie za nic. Możecie mi pomóc? Jaki tam jest gwint (L czy P), czy trzeba jakieś specjalne klucze do tego? Czy muszę rozbierać przód żeby to odkręcić? Czy po prostu przedłużka i na siłę-nie uszkodzę wtedy nic?

 

powinieneś mieć blokadę wału korbowego, chociaż niektórzy sobie radzą tak że druga osoba wbija 5 bieg i trzyma auto na hamulcu podczas odkręcania...

Opublikowano
u mnie wymienial blacharzo-lakierniko-mechanik to te kolo ni wuja nie chcialo sie odkrecic to przecial je jak pizze , wyjal i zalozyl nowe :mad2: podobno jak bedziesz probowal odkrecac je bez blokowania tego walu to mozna cos spier***** [<-ostrzeżenie by Mod],
Opublikowano
u mnie wymienial blacharzo-lakierniko-mechanik to te kolo ni wuja nie chcialo sie odkrecic to przecial je jak pizze , wyjal i zalozyl nowe :mad2: podobno jak bedziesz probowal odkrecac je bez blokowania tego walu to mozna cos spier***** ,

:mad2: :mad2: masakra

 

1. umożliwić, jak najlepszy dostęp do śruby koła - zdjąć wszystkie paski, wiatrak;

2. od spodu silnika w okolicach rozrusznika jest zaślepka koloru żółetgo / pomarańczowego trzeba jąwyjąć i ustawić odpowiednio wał, aby pojawiła się "dziurka" na przestrzał i tam trzeba włożyć coś bardzo twardego 8mm (wiertło, śtubokręt ODPADAJĄ - za słabe) PAMIĘTAJ nic tam nie może zostać i nic się nie może ukruszyć bo grozi zdejmowaniem skrzyni!

3. powyższa czynność blokuje wał i możemy przejść do odkręcania śruby zwykłym kluczem 22 - bierzemy naprawde mocny i nakładamy jakąś mocną rure ok 1m na klucz i odkręcamy w przeciwną stroną zegara! Trzeba użyć naprawde dużo siły! Jedni odkręcają od dołu w kanale, ja odkręcałem od góry. We dwóch ciągneliśmy za klucz bo śruba nie chciała puścić - jest na klej.

4. na kole założona jest jakaś tulejka, która wchodzi w blok silnika - pod żadnym pozorem nie można jej na siłe wyjmować jakimś śrubokrętem! za tulejką jest USZCZELNIACZ wału i nie trzeba tłumaczyć co się stanie, jak go uszkodzimy... Tulejkę trzeba równo ustawić stukając drugim końcem śrubokręta, czy czymś innym delikatnym i palcami zdjąć.

5. montaż koła - zakładamy koło z w/w tulejką dokręcając śurbę staramy się co jakiś czas uderzyć dłonią w koło, aby się naprostowało w bloku i znowu delikatne dokecenie do poczucia mini oporu - dziwnie się dokręcało. dokręcamy tak smo, jak śruba była zakręcona - na siłe, ale z wyczuciem

 

Pamiętaj również, że nie można odpalać silnika, jak nie ma założonych pasków - koło może się uszkodzić.

 

Jak coś to służę pomocą :8)

Opublikowano
ja zrobiłem tak że założyłem porządną grzechotkę zablokowałem ją taką stalową kobyłką co się podstawia pod auto i delikatnie puknąłem rozrusznikiem, dwa razy i odkręcone, tylko dobra grzechotka musi być. Poszukaj na forum, ten temat był już wałkowany, coś mi się kojarzy, że kiedyś już to opisywałem.
Opublikowano

Dzięki Panowie, dałem radę. Poszło dopiero porządnym pneumatem, bo żadną rurą/przedłużką nie chciało puścić (kręciła się sruba z wałem, a koło stało).

Koło już wymienione, beta śmiga znowu.

Wielkie pozdro dla wszystkich

SMIRNOFF

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

2. od spodu silnika w okolicach rozrusznika jest zaślepka koloru żółetgo / pomarańczowego trzeba jąwyjąć i ustawić odpowiednio wał, aby pojawiła się "dziurka" na przestrzał i tam trzeba włożyć coś bardzo twardego 8mm (wiertło, śtubokręt ODPADAJĄ - za słabe)

 

Czeka mnie wymiana w 320d 136KM 2000r. , czy w tym aucie ta zaslepka takze jest zolta/pomaranczowa ?

Musze wiedziec czego szukac ;)

 

dzieki :)

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Mam pytanie - czy komus sie juz urwala ta sruba ? czy to sie nie zdarza ?

 

Bo u mnie jest ona naprawde dowalona niezle (m47 320d 136KM 2000r.). Wczoraj probowalem z kumplem. Metoda 5go biegu to sobie mozna .... :duh: :duh: nim pojawi sie opor to z pol obrotu walu trzeba przekrecic bo idze jakby przez gume.

Potem zablokowany wal - a w M47 nie jest to proste po trzeba zdjac kolektor dolotowy zeby sie dostac do miejsca gdzie jest wlozona pomaranczowa zaslepka do blokowania (twardy srubokret slusarski fi 9mm jako blokada- zgial sie az lekko), przedluzka ok 1.5metra i we dwoch ciagnelismy za nia - pekla nasadka - kwadrat 1/2' proxxona :shock: (takze nie jakas china). Potem - Spawane narzedzie z preta stalowego fi 22mm - pret skrecal sie wzdluz swojej dlugosci . :? :o . Takze z braku narzedzi przerwalem naprawe i poskladalem wszystko.

 

Kupuje nasadke 3/4' tzn breche w ksztalcie L i do tego nasadke 22mm. Chyba bede musial wziazc tez dluzsza rure - 2metry ? :shock: :lol:

 

Kurcze naprawde zastanawiam sie czy ta sruba u mnie sie odkreci czy urwie sie ? :roll: :|

 

A jesli pneumatycznymi kluczami - to o jakim momencie obrotowym to odkrecaliscie ?

 

Powaznie zastanawiam sie nad metoda "pukniecia" w klucz za pomoca rozrusznika ... troche drastyczne - ale juz ze 2 osoby pisaly ze u nich sie to sprawdzilo.

 

pozdro

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Piotres, to jest wieelka śruba! tory pociągowe chyba takimi przykręcają...

kolektora nie trzeba zdejmować, aby wlożyć blokadę - od dołu można włożyć.

My też złamaliśmy jeden klucz, a potem zaopatrzyliśmy się w 1,5 rurkę i we dwóch staraliśmy sie odkręcić... nagle pstryk! puścił klej na śrubie i potem poszła lekko.

nie bój się, ona nie pęknie :nienie:

Opublikowano

Piotres mozesz zrobic jakies foty?

 

Ja kupilem dla pewnosci ta srube (20 zl chyba kosztowala). Za tydzien biore sie za to. Jedyne co mnie martwi ze nie mam klucza dynamometrycznego i bede dokrecal na czuja (na sile). Mam nadzieje ze bedzie ok.

Opublikowano

Hipo: Miejsce blokowania w M47 jest chyba w innym miejscu niz w pozniejszych silnikach M47, jest ono tuz nad rozrusznikiem i to jeszcze przesuniete w strone srodka silnika. Wybacz , ale nie sadze zeby ktokolwiek mial tak wygimanstykowana reke zeby wsadzic od dolu reke ponad rozrusznik i to jeszcze wygiac ja o 90* tuz za nadgarstkiem ;). Stwierdzam ze jest to na 99% nie wykonalne od spodu samochodu.

 

fornal : Nowa sruba z podkladka musi byc :). A klucz radzilbym Ci skombinowac, bo ktos pisal ze moze byc problem z pompa oleju np. jak zle dokrecisz. A metoda dokrecania jest tak rygorystyczna jak przy glowicy : 100Nm, potem obrot o 60*, potem znowu obrot o 60* (nie mozna zrobic odrazu o 120* :wink: ), potem jeszcze obrot o 30*.

Aha i jak chcesz miec pewnosc ze zrobisz to za pierwszym podejsciem to kup lepiej pokretke w ksztalcie L z kwadratem 3/4' (tylko dobrej firmy - ja planuje kupic king tony, a jak sie nie wyrobie z kasa to ostatecznie yato ;/) bo tania china napewno bedzie znacznie slabsza od markowej 1/2' - a mi markowa 1/2' pekla, odpowiednia nasadke 3/4' - rozmiar 22 i dluuuga rure - kolo 1.5-2metrow radze np. slupek ogrodzeniowy bylby dobry :D .

 

Warto miec takze kawalek grubej deski i pile zeby ja dociac na wymiar - sadze ze warto podlozyc cos pod lape silnika z prawej strony - tak zeby zablokowac ruch silnika w prawo na poduszce - wtedy calosc bedzie jeszcze sztywniejsza. No i mamy pewnosc ze nie zerwiemy poduszki przy odkrecaniu. Nawet w TISie jest o tym mowa.

 

OK porobie foty :)

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
chciałbym zobaczyć jak długą przedłużką dokręcasz o kąt 120 stopni :lol: dlatego masz 2 razy po 60 ......

 

 

Mysle ze to nie chodzi o to.

 

Przeciez po dokreceniu sruby na 100Nm jeszcze bez problemu ja dokrecisz nawet zwykla grzechotka 1/2 sredniej dlugosci.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
chciałbym zobaczyć jak długą przedłużką dokręcasz o kąt 120 stopni :lol: dlatego masz 2 razy po 60 ......

 

 

Mysle ze to nie chodzi o to.

 

Przeciez po dokreceniu sruby na 100Nm jeszcze bez problemu ja dokrecisz nawet zwykla grzechotka 1/2 sredniej dlugosci.

 

Pomyśłałem dokładnie tak jak TC :)

A swoją drogą - 100Nm to jest 10kg metrową wajchą. Jak ciągniesz następne 60 st. to już nie idzie 100, tylko więcej. Kolejne 60 st., a przy tych 30 to już pewnie z 1000 Nm.

;)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Tak, mylilem sie, mieliscie racje.

 

Zeby to dokrecic zgodnie z TISem tj. 100Nm+60*+60*+30* musialem dzialac gruba pokretka 3/4' i rura taka zeby tylko pod otwarta maske sie miescila - pewnie ponad 150cm total. A i tak strasznie mocno trzeba bylo ciagnac, te ostatnie 30* to juz prawdziwa proba sil ;).

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.