Skocz do zawartości

Dźwięk turbiny, świszczenie?


awtk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy dźwięk mojej turbiny jest prawidłowy? Według mnie za bardzo od świszczy? Jest zmienna geometrii i załącza się ona już od najniższych obrotów, jednak ten dźwięk wydaje mi się troszkę dziwny.

Dźwięk nagrany w garażu na biegu P.

http://www.youtube.com/watch?v=jEK_SInGI8A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam,

 

też mam podobny dźwięk, szczególnie przy zimnym silniku (525dA w e39) i martwiłem się od kupna. Jeżdżę już tak ponad 3 miesiące i nie widzę żadnych niepokojących efektów, więc przestałem się martwić. Nie wiem czy to ok czy nie, auto jeździ i o to chyba chodzi. Ale nie mam nic przeciwko usłyszeć opinii innych użytkowników. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli byłaby to nieszczelność w dolocie za turbiną czyli gdzieś w okolicach intercoolera odczułbyś stratę mocy. Chyba że jest niewielkich rozmiarów i nie ma na to większego wpływu. Poszukaj pod maską z kąd dochodzą odgłosy. Jeżeli z przedniej części być może nieszczelność. W przypadku gdy odgłosy będą dochodziły z turbiny trzeba będzie się zastanowić. Niekiedy zwykłe czyszczenie http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I&feature=related (nieważne że nei ten model, filmik przykładowy, nie jestem jego autorem:P) powinno załatwic sprawę. Poczekamy jeszcze na odzew innych forumowiczów, być może miał ktoś podobny problem. Dobrze by też było gdybyś mial okazję posłuchać innej jednostki np. znajomego i porównać. Zawsze co dwie głowy to nie jedna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak mam od roku i zrobilem gdzies z 15 tys km, wydaje mi sie ze zauwazylem to dopiero po wywaleniu klapek. Jak narazie nic sie nie dzieje i osobiscie nic z tym nie zamierzam robic, slychac tylko przy przegazowaniu na postoju i chyba przy nie rozgrzanym silniku.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem taki dźwięk w mercedesie, turbina raczej nie pożyje za długo niestety takie są pierwsze oznaki. Na wyższych biegach jak jesteś rozpędzony to turbina nie jest tak obciążona jak na niższych dlatego mniej "świszczy". Spróbuj zregenerować ale przy zmiennej geometrii łopatek to ja bym raczej innej turbo szukał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne, ja mam tak identycznie jak jest jeszcze silnik zimny. Tak po około minucie to wycie ustępuje i później już tylko słychać świst przy pompowaniu. Odejście ma jak dla mnie ok, ale nie porównywałem z innymi 525d. W jakiej cenie oscylują nowe turbiny?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do 2.0d zapłaciłem po negocjacji ceny chyba 3450 PLN brutto w ASO. Cena u dystrybutora turbin była wyższa, mniej więcej jak w ASO bez zniżki

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie takie dzwieki wychodza z turbiny ledwo ciągnie,słychac po silniku za glośno pracuje,a wszystko sie zaczyna od filtra powietrza dlugo nie był wymieniany i turbo zaciąga cały syf.W niektórych autach jak sa takie problemy,popatrzysz na filtr powietrza i moze być pozasysany w różnych miejscach.Z czasem wszystko przechodzi na kolektory ssące i tam osadza się cały nagar.Im szybciej sie to naprawi tym bezpieczniej dla twojego silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i z góry przepraszam za OT :) bo wiem że to nie porównanie diesel vs. benzyna.

Tak czytam ten wątek i jestem zdegustowany ;) "rzekomą" oszczędnością diesla. Otóż zastanawiam się gdzie ta oszczędność. Zakładam, że mamy 2 takie same samochody z tego samego roku - tyle że jeden 530d drugi 530i. Kupujemy auto z 2004 roku. Za 530d trzeba dać 60-65kPLN za 530i pewnie 55-58kPLN max. Średnio mamy na wlocie z 5kPLN w plecy. W dieslu jak padnie TYLKO turbina i DPF (zakładam że go się wycina) to dodatkowych kosztów na wjazd mamy 3600PLN za turbo + 2000PLN za DPF (w tym usunięcie klapek)= 5600 PLN. Razem już jest 10600 PLN więcej + wyższa kwota ubezpieczenia której po prostu nie liczę w zestawieniu, podobnie jak nie liczę wtrysków,odmy i świec żarowych, termostatów + większego przebiegu auta na starcie.

Diesel i benzyna kosztują tyle samo na chwilę obecną na stacji (przynajmniej u mnie w mieście). Zatem jeśli moje 530iA pali średnio (przyjmuję więcej niż w rzeczywistości) 12/100km to koszt przejechania 100km wynosi mnie 12x5,10PLN=61,20 PLN. Koszt 3-litrowym dieslem to średnio pewnie 9/100 (bo nie uwierzę że średnio spala mniej niż 8 - a biorę zwiększone wartości) = 9x5,09 PLN = 45.80PLN. Różnica słownie: 15 złotych 40 groszy ;) na każde 100km.

Jeśli mamy auto TYLKO O 10600PLN na wstępie droższe to wyliczcie sobie ile trzeba przejechać - podpowiem 68,831 km - aby "wyzerować" się do benzyny. Jeśli Kowalski przeciętnie robi 20-25kkm rocznie potrzebuje około 3 lata aby odrobić tą różnicę. Pewnie w tym czasie sprzedaje samochód i gdzie ta oszczędność ??? Chyba tylko wtedy gdy nic nie padnie - co jest mało prawdopodobne przy używanym aucie z przelotem na poziomie MINIMUM 150-170kkm.

W takim razie kiedy diesel jest bardziej ekonomiczny od benzyny ?? Kiedy jest nowy ?? Kiedy rocznie klepie się 50kkm i więcej ?

 

Jeśli się mylę w którymś miejscu poprawcie mnie - człowiek istota omylna.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....jeżeli kupisz diesla z nalotem 170tyś z UDOKUMENTOWANĄ historią to przez następne 150tyś też nic ci nie padnie,posiadam w rodzinie Volvo v70 kupione u delera z nalotem 150tyś na dzień dzisiejszy Volvo ma 330tys i tylko częsci eksploatacyjne są wymieniane(klock, oleje,paski,itd)Ja osobiscie posiadam Bmw zakupione z przebiegiem 190tyś z pełnym serwisem,obecnie posiada 225 i również nic sie nie dzieje,po półtora roku jazdy i podpięcia pod komp pokazał jeden błąd(żarówka oswietlenia tablicy którą wymieniałem) Więc jeżeli ktos jeżdzi z "głową"czyli nie butuje na zimnym(zresztą na gorącym też nie butuje)po skończeniu jazdy "studzi"turbine,wymienia na czas oleje,filtry stara tankowac się na sprawdzonych "CPN" to NIC się nie ma prawa dziać.Nie twierdze że oszczędnosci będą kolosalne,ale ludzie skończcie w końcu z porównywaniem ON do PB a zwłaszcza z oszczednosciami w trakcie eksploatacji,mam znajomych posiadających benzyne i uwierzcie że niektórym i silniki benzynowe potrafią odpowiednio drenować portfele.....A gdybym TYLKO i wyłącznie kierował sie tym ile moge wydac na naprawę lub paliwo to kupił bym sobie VW LUPO a chyba nie o to chodzi..........
(*pozdrawiam*)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swieta racja. Jak ktos chce oszczednosci to niech sobie kupi Polo. Szczerze przyznam, ze Octavka 1.6 palila mi wiecej niz BMW w 2,5 litrowym dieslu, a jezdzilem nia wolniej. Poza tym komfort jazdy i swiadomosc posiadania wiekszej gromadki rumakow pod maska :norty: daje mi poczucie bezpieczenstwa. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do dbałości o auto, nie butowaniu na zimnym itd.

 

1. wymieniam olej co 20 kkm co ok 8 miesiecy choć producent zaleca co 30 kkm przebiegu

2. stosuje najlepsze filtry Mann, Knecht, często wymieniam filtr powietrza

3. oczywiście nie butuje zimnego auta, czekam ze zgaszeniem po ostrzejszej jeździe.

 

i czym mi si e takie dbanie odplaciło? Pad turbiony przy 155 kkm i wymiana 4900 PLN z nową turbiną, olejem, filtrami, odmą i robocizną.

 

mam zamiar pojeżdzić jeszcze troche moim autem, kto wie może nawet do 300 kkm i jestem pewien na 100%, że będzie czekało mnie sprzęgło do wymiany no i jeśli już to oczywiście z kołem dwumasowym. Jakieś 2500-3000 PLN.

 

z wstryskiwaczem też miałem już problem, jeden po podpięciu do kompa miał wartości prawie kwalifikujące go do wymiany. Poprawiło się po kilkukrotnym zalaniu STP.

 

rzeczywiscie nie widze tu, żebym jakos wyjatkowo korzystnie wychodził na dieselu ale lubie szybką reakcję na lekkie wciśnięcie gazu w dieselu, i tankowanie co 800-1000 km.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.