Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

zmierzyłem oporność:

nóżki 1-3 miała 4,19 i nie zmieniała sie przy otwarciu przepustnicy

nóżki 2-3 pokazywały 1,19 a przy otwartej 4,42

nóżki 1-2 pokazywały aż 4,56 a przy otarciu 1,28

 

twraz moje pytanie:

czy dobrze jest ustawiony czujnik przepustnicy z takimi wkazaniami kiloomów?? jeśli nie to jak to wyregulować??

Opublikowano
też tak jak ty szukałem silniczka krokowego i znalazłem go a nawet sie dowiedzialem ze zawór dodatkowego powietrza/silniczek krokowy to to samo :roll2: o ile sie nie myle to znajduje sie na końcu węża nr17 :cool2:
Opublikowano

Zadnych obrotów biegu jałowego ustawiać się nie da, gdyż nie ma takiej możliwości. A Ci którzy dokonują tego podkręcając śrubę zderzaka dźwigni gazu popełniają wielki błąd.

Regulacją obrotów biegu jałowego zajmuje się zawór dodatkowego powietrza i starajcie się go tak nazywać, a nie silniczek krokowy.

Silniczek krokowy jest to taki silniczek który nie posiada szczotek i komutatora, a obroty wykonuje za pomocę impulsów elektrycznych doprowadzonych nawet do kilku cewek w takim silniczku w odpowiedniej kolejności i obroty jego zależą od częstotliwości tych impulsów i kierunku co zmienia obroty.

Zawór dodatkowego powietrza jest to zwykły elektromagnes jedno lub dwu cewkowy z którego pole magnetyczne rdzenia steruje wychyleniem obrotowym ośki z klapą zamykającą dolot.

 

Tak więc są to dwa rózne urządzenia i nie wiem co stosują inne marki, ale BMW zawsze stosowała zwane pot.zawory dodatkowego powietrza.

Silniczki krokowe stosują na pewno gazownicy w zakładanych przez siebie instalacjach.

 

Stosujcie tą nazwe i unikniemy problemów z kojarzeniem urządzenia.

Opublikowano

Witam poprawcie jesli sie myle ale regulator wolnych obrotow w M43 to nr.9 na ponizszym rysunku - nawet tak sie nazywa :-) wiec raczej sie nie myle :-)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=13_0402&hg=13&fg=15

 

co do m43 to longhigh masz racje nr 8 na tym rys http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA91&mospid=47437&btnr=13_0390&hg=13&fg=15 - to regulator wolnych obrotow ale wystepowal on w autach produkowanych do 09/1995 a od tej daty montowali ten ktory jest na pierwszym schemacie.

Co do czyszczenie to sam sie chetnie dowiem czy istnieje mozliwosc przeczyszczenie tego nowszego , bo wiem ze ten starszy typ dalo rade rozebrac przeczyscic i pomaga.

 

pozdrawiam

Opublikowano

Longhigh, dzięki, ale mój M43 to rocznik 97 i nie mam tego regulatora tak jak napisałeś nr 8 na szkicu, tylko tak jak wskazał Kowal nr 9 i jest zaraz przy przepustnicy.

Dzięki Panowie.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.