Skocz do zawartości

Nie Wkręca sie powyzej 4500obr,prędkośc max to 140-150km/h


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Wszystkim.Jestem nowy na Forum.Mam BMW E-36 316 rok 1993.Mam problem nie moge jej wkręcic powyzej 4500obr(nawet na postoju jak robie przegazówec to 4500 to max a pózniej zaczyna sie dusić).A moja prędkośc Max to 140-150 km/h.Wymieniałem przewody,świece,sprawdzane wtryski,wymieniona pompka paliwa,sprawdzane cisnienia i wszystko ok.Byłem u 3 mechaników i rozkładali ręce.Mówili ze jakaś magiczna jest :D POMOCY!!!.
Opublikowano
jak masz silnik m-40[do tego roku były robione] to sprawdż stan wałka rozrządu.kiedys był podobny temat,poszukaj. :norty:
klepało ale przestało!!!
Opublikowano
silnik m40!.U mnie nic nie klepie poprostu nie wkręca sie powyzej 4500obr.Przy ok 4500 obr po prost nie daje rady więcej nic nie stukocze i klekocze.Tak jak by cos po tych 4500 obr sie przypychało albo jakaś dawkaza uboga nie wiem,co to moze byc.
Opublikowano

Sprawdź ten rozrząd...

Jeśli nie masz zaufanego warsztatu, to podjedź do MCars na Ostroroga, diagnoza zajmie mniej niż minutę jeśli masz rozrząd do zrobienia :wink:

Opublikowano
Ja to miałem i była wina popychaczy wałka i dźwigienek, później miałem zmulenia (1 cylinder przestawał pracować) i okazało się że to 1 popychacz i dźwigienka.
Opublikowano
A jeszcze dodam rozrząd był wymieniany jakieś 2 tys km temu.A ostatnio sprawdzano ustawienie rozrządu i chodzi na wszystkich garach.Kiedys koles mi mówił chandluje częściami do BMW to jest jak sie nie myle Wawer koło Warszawy jakies 3 km od Skrzyzowania Marsa-Ostrobramska ze moze byc to czujnik ciśnienia paliwa.A od tego trzeba zacząc to nie wiem gdzie on sie znajduje.Za wszelki informacje Wielkie dzieki dla Was.Mam nadzieje ze wspólnie coś Wymyślimy.Bo to jest taki mankament który mnie Wkurza niesamowicie :( .A BMK-a sie ładnie prezentuje.Dodam fotki jak bede miał troche czasu.Pozdro Dla Wszystkich którzy coś mi podpowiedzą.Mam nadziej ze sie uda cos z tym zrobic :)
Opublikowano
Ja to miałem i była wina popychaczy wałka i dźwigienek, później miałem zmulenia (1 cylinder przestawał pracować) i okazało się że to 1 popychacz i dźwigienka.

 

 

Dzieki!!!.Jeden z mechaniorów podejrzewał ze to moze byc taka przyczyna jak mówisz.Ale ja juz sie tak wkurzałem ze dałem sobie spokój narazie z naprawami bo traciłem tylko kase.A to było tylko wymiń to wymień tamto.Tak najłatwiej jest powiedzieć mechanikowi bo to nie jego kasa.Normalnie mnie brała K...ica.Dzieki.POZDRO

Opublikowano

To można w sumie zdjąć pokrywę klawiatury i zobaczyć w jakim jest to wszystko stanie, czy krzywki na wałku nie zryte czy dźwigienki ok, bez zdejmowania rozrządu da się. Co do popychaczy to zabardzo nie wiem jak je należy oglądać, ale np wałek i dźwigienki to od razu widać jak są zużyte.

 

Wymiana wałka, popychaczy i dźwigienek to około 1200 za części, choć na forum czytałem że ktoś znalazł jakieś komplety taniej, co do robocizny to mechanicy chcą około 300-400 pln. Co do wymiany, to nie jest to jakieś mega ciężkie, można zrobić samemu.

 

Ostatnio co wymieniałem popychacz jeden to 44 PLN i dźwigienka 70 PLN,ale można kupić taniej, ja potrzebowałem po sztuce i nie chciało mi się jeździć już za tym.

Opublikowano

Za robociznę + Za pasek i rolki rozrządu + pasek alternatora + uszczelkę dekla zaworów zapłaciłem 700pln, do tego musisz doliczyć koszt części, jeden popychacz to około 40pln, dźwigienka tak samo, wałek rozrządu już różnie (oryginał 800pln, zamiennik 400pln, używka - jeśli znajdziesz dobrą, to jeszcze taniej).

Pasek rozrządu prawdopodobnie będziesz musiał też wymienić bo nie można zakładać dwa razy.

Opublikowano
Kyokushin Dzieki za odp.Do częsci mam dostęp.Z wymiana tez nie ma problemu bo mechanicy sa pod ręką :D .Tylko nie mozemy znajść przyszyny i w tym tkwi najwiekszy problem :( .Dlatego pisze na forum,bede sprzwdzał wasze propozycje tylko tak rzeby sie nie pchac w dalsze koszty,jak juz wcześniej to robiłem.Bo Wymień to wymień tamto łatwo sie mówi.He He :D .Dzieki POZDRO
Opublikowano
Czy tobie to się stało z dnia na dzień czy stopniowo (tzn nie wkręcał sie na 5500 potem na 5000 itd z czsem.) czy mozę poprostu kupiłeś już z taką usterką???
http://img221.imageshack.us/img221/9561/bmw9bq.jpg
Opublikowano
Czy tobie to się stało z dnia na dzień czy stopniowo (tzn nie wkręcał sie na 5500 potem na 5000 itd z czsem.) czy mozę poprostu kupiłeś już z taką usterką???

 

Kupiłem Bez usterki.Stało to sie jies 4 miechy temu i od tamtej pory tak jezdze bo mechanicy nic nie wymodzili.Wszystko jest Ok tylko wiesz jak chcesz dłuzej ja pociągnąc to [BAD] dalej niema mocy i musze zmienić bieg.A jeszcze jedno od czasu do czasu sie whręci ale tak na 5500obr.Puzniej zdejmowałem noge z gazu zeszła troche z obrotów i po wciśnieciu pedału jak by dostawał kopa przyspieszała chwilowo jakby dostała jakiejs większej dawki albo cos.Ale tylko tak do 4500-5000obr wiecej nie.Taki chwilowy zastrzyk mocy.Przejebana sprawa i denerwująca.

Opublikowano

Czasem bywa tak, że nie jest to wina ani popychaczy, wałka lub dźwigienek, choć przyczyna tego zjawiska jest ta sama - mało otwierające się zawory na wysokich obrotach co powoduje słabe przewietrzanie komory spalania i wpływa na niewłaściwie osiagany stopień sprężania.

Powodem tego jestzbyt duże popuszczanie oleju przez popychacz i słabe ciśnienie oleju. Wymiana popychaczy jest szybka i możemy je szybko wyeleminowac - trochę drogi gips, a zwłaszcza ich wymiana jak tu co niektórzy opisali. Ja za wymianę liczę 80zł, a z wałkiem i dźwigienkami 140zł.

Wracając do tematu. I tak jest to tańsze wyjście i najczęściej się sprawdza niż:

Szukanie ubytków i spadków ciśnienia oleju co może się okazać kosztowniejsze. Czterocylindrówki są bardziej podatne na zużycia panewek korbowych i może to tłumaczyć spadki ciśnienia oleju. Samym pomiarem ciśnienia, można stwierdzic jakie ono jest, ale nikt nie odpowie na pytanie, w wyniku czego jest ono niskie. A jest to również powód tych objawów.

Opublikowano
odkrec sobie wydech przy kolektorze i zrob test - banalna sprawa a moze o niej wlasnie zapomniales - czasami defekt tkwi w szczegółach. pozdrawiam.
Opublikowano
robertbmw Dzieki za odp. szkoda ze nie mieszkam blizej Ciebie to bym podjechał i bys tam pogrzebał troche.Nie wiem zbytnio od czego tu zacząc naprawe?.Od jakich elementów i wogóle co po kolei sprawdzic.Juz pisałem co było wymieniane i sprawdzane :D POZDRAWIAM.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.