Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! panowie posiadam e39 523i 140000km i w tym tygodniu zapaliło mi się OIL SERVICE wiec muszę wymienić olej w swej buni ale niestety mam ja od nie dawna i nie wiem jakim olejem była zalana a szukając po forum nie znalazłem nic konkretnego odnośnie oleju Castrol edge Sport 0w-40.. a słyszałem ze tym olejem zalewają w serwisach i chciałbym się was poradzić czy będzie to odpowiedni olej do tego silnika ?? silnik to m52. i czy jak zrobię wymianę to zgaśnie OIL SERVICE? czy będę musiał jechać na komp?? panowie powiedzcie jak to z tym jest.. z góry dziękuje za wszystkie wypowiedzi na ten temat :drunk: !
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Winstrukcji jest tabela. Twoje akwarium i twoje rybki.

0W30

5W30

5W40

10W40

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Kasowanie inspekcji : w gnieździe diagnostycznym łączysz kabelkiem pin 7 i 19- przy włączony kluczyku i pozamykanych wszystkich drzwiach. Po kilkunastu sekundach powinno się wszystko skasować.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja robiłem 7 pin z masą :P

Ja też,i jeszcze do tego nie używam kabla tylko kontrolki.Krócej trzymając kontrolkę kasuję inspekcję,a dłużej zegarek od płynu jedno i drugie kasuje się niezależnie.A może ktoś powie na jakiej zasadzie zaświeca się zegar płynu,czasowo czy na jakiejś innej zasadzie(tak z ciekawości).

Ogólnie to proste jak............ :norty: :norty: :norty:

ec2Wze6.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam! panowie posiadam e39 523i 140000km i w tym tygodniu zapaliło mi się OIL SERVICE wiec muszę wymienić olej w swej buni ale niestety mam ja od nie dawna i nie wiem jakim olejem była zalana a szukając po forum nie znalazłem nic konkretnego odnośnie oleju Castrol edge Sport 0w-40.. a słyszałem ze tym olejem zalewają w serwisach i chciałbym się was poradzić czy będzie to odpowiedni olej do tego silnika ?? silnik to m52. i czy jak zrobię wymianę to zgaśnie OIL SERVICE? czy będę musiał jechać na komp?? panowie powiedzcie jak to z tym jest.. z góry dziękuje za wszystkie wypowiedzi na ten temat :drunk: !

 

Moja rada to nie lej pełnego syntetyku,możesz se biedy na robić, zalej 10W 40 ob. jakiej firmy np Mobil,wymieniaj co 10tkm i jak silnik masz dobry to będziesz śmigał bez problemu.Samochód masz 13letni a ten przebieg to pobożne życzenie,zakładając nawet że jest oryginalny to i tak nie wiesz na jakim oleju jeździł.Pełny syntetyk leje się przeważnie do 100tkm przebiegu i wymienia co15 albo20tkm jak jest jeden właściciel i wie jak dba o auto to może lać go dłużej.Ci doradcy co polecają 0wX do starych samochodów,(założę się że średnia wieku nie przekracza 25lat i prawko od kilku lat)zapewne nie mieli jeszcze okazji przekonać się jakie szkodliwe skutki mogą być po wlaniu pełnego syntetyku do wysłużonego już nieco silnika. :mad2:(chyba lepsze samopoczucie że się ma super olej w super samochodzie). Pamiętaj że w A.S.O zaproponują ci wszystko co najdroższe i w nosie mają że silnik ci się się zaraz zepsuje,najwyżej szybciej do nich wrócisz :mrgreen:

Opublikowano

Właśnie zalałem Mobile1 5W30.

Jako zwolennik czytania książek serwisowych leję i zakładam to, co firma tam zaproponowała. :cool2:

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Sorry, bogi124, ale herezja herezję, herezją pogania!

Ci doradcy co polecają 0wX do starych samochodów,(założę się że średnia wieku nie przekracza 25lat i prawko od kilku lat)zapewne nie mieli jeszcze okazji przekonać się jakie szkodliwe skutki mogą być po wlaniu pełnego syntetyku do wysłużonego już nieco silnika.

A ci doradcy co polecają 10Wx do nowszych samochodów (założę się, że średnia wieku dawno przekroczyła 60 lat i prawko od wielu lat) zapewne nie mieli jeszcze okazji użytkować auta lepszego niż Tavria, Zastawa, Łada czy Fiat 125p* i przekonać się, że nie jest prawdą, iż

Pełny syntetyk leje się przeważnie do 100tkm przebiegu
:clap:

PZDR! :hand:

 

* Fiat 125p jest pięknym klasykiem i nic do niego nie mam, wręcz przeciwnie. Wiele bym dał za taki kredens w wersji DeLux...

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano
Sorry, bogi124, ale herezja herezję, herezją pogania!
Ci doradcy co polecają 0wX do starych samochodów,(założę się że średnia wieku nie przekracza 25lat i prawko od kilku lat)zapewne nie mieli jeszcze okazji przekonać się jakie szkodliwe skutki mogą być po wlaniu pełnego syntetyku do wysłużonego już nieco silnika.

A ci doradcy co polecają 10Wx do nowszych samochodów (założę się, że średnia wieku dawno przekroczyła 60 lat i prawko od wielu lat) zapewne nie mieli jeszcze okazji użytkować auta lepszego niż Tavria, Zastawa, Łada czy Fiat 125p* i przekonać się, że nie jest prawdą, iż

Pełny syntetyk leje się przeważnie do 100tkm przebiegu
:clap:

PZDR! :hand:

 

* Fiat 125p jest pięknym klasykiem i nic do niego nie mam, wręcz przeciwnie. Wiele bym dał za taki kredens w wersji DeLux...

 

No dobra..dobra.. nie wkurzaj się :lol: , lej se co chcesz,ale do 60tki to mi jeszcze sporo brakuje, chociaż oprócz fiata125 to przegoniłem trochę tych aut.A propos pięknych klasyków to trafił mi się nie dawno fiat 126 z 1977r, wziąłem bez zastanowienia,prawie nówka, 6tys na liczniku,jaszcze folia na siedzeniach,garażowany od 30tu lat nie śmigany, wszystkie części org. nawet opony he.. he..Szkoda będzie się go pozbyć :cry2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.