Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ja skrzynie tak czy inaczej mam do naprawy. Dyferencjał to inna sprawa, na razie unikam większego przyspieszania. Myślę, że warto w moim przypadku rozglądać się za lsd zamiast za zwykłym dyferencjałem. Może w tym roku się uda, zobaczymy...
  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam, ja walcze dalej. Jestem po wymianie poduszek silnika, skrzyni, podpory walu i tulei na dyferencjale, wszystko super sztywne ale wibracje mimo tego sa. Co prawda duzo slabsze ale dalej sa:( co byscie polecili sprawdzac dalej??? pozdro
Opublikowano
ja ostawiam dwumas fabrycznie nowy jest skopany, kolega wyżej pisze ze coś ze skrzynia hmmm... poduszki nic nie dadzą przerabiałem to wszystko co Ty i pisałem o tym, trzeba było nie wchodzić w koszta niepotrzebnie bo bo mi to nie dało efektu. Ostatnio zauważylem ze po wymianie przepływki na nową (bo były szarpnięcia miedzy 1500obr a 2000obr a czyszczenie egr i elektrozaworeka nic nie dało) i.. powiem ze wibracje są mniejsze :shock: i to dużoa auto lepiej reaguje na gas nawet przy dużych temperaturach powietrza, kolega miał podobnie to mu po wymianie regulatora ciśnienia na pompie wibracje ustały i weź bądź mądry (może pompa nie nadążała z paliwem i silnikiem trzęsło)
Opublikowano
Tu chodzi generalnie o moment obrotowy, z którymi pewne elementy sobie nie radzą. Zmniejszysz moment, to wibracje zmaleją... ale nie o to chodzi.
Opublikowano
no tak wiem ze o moment chodzi tylko ze ja mogę podnieść max 40Nm (sprawdzałem schodząc powoli w kierunku serii)to chyba coś jest nie halo :cry: a inni użytkownicy tego samego modelu lub e60 robią spokojnie od 80 do 130Nm i jakoś bez problemu wszystko gra...
Opublikowano

A ja napiszę tylko jedno że winny jest wał napędowy który wpada w wibracje przez zbyt duży moment obrotowy, w swojej byłej E46 która była pomodzona na 297 KM i 618 Nm wymieniłem prawie wszystko i wibracje były nadal jedyną rzeczą której nie wymieniłem to wał napędowy i to pewnie wina tego elementu, wyważanie nic nie pomoże i kupno używanego tylko wymiana na nowy wyeliminuje drgania i wibracje.

Ja niestety nie wymieniłem wału bo auto sprzedałem koledze ale on ma zamiar wymienić w przyszłości wał na nowy i wtedy będzie to potwierdzone :)

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Ile taka usługa wywazenia kosztuje?

 

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Chyba coś około tysiąca ale nie jestem pewien.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano (edytowane)
coś koło tys???? :shock: oj chyba przesada ja to robiłem za 200zł lub 300zł już nie pamiętam wymontowałem wal zawiozłem do gościa on zamocował na maszynę i przy odpowiedniej prędkości sprawdzał jak się zachowuje a maszyna pokazywała gdzie trzeba dorzucić ciężarek lub zdjąć jeśli coś źle mowie to poprawcie mnie... jak tysiąc wyważanie by kosztowało to bym wolał kupić nowy wał :mrgreen: Edytowane przez pawelkorn
Opublikowano (edytowane)

koledzy, czy występuje u was również:

1. stuki podczas gaszenia bez wciśniętego sprzęgła? ( z wciśniętym jest ok)

2. drży lewarek na 3 biegu tylko podczas dodawania gazu?

3. to już pytanie do dociekliwych, czy występują odgłosy z okolic skrzyni biegów, gdy auto jest na podnośniku rozpędzone na 5 lub 6 biegu w przedziale tych obrotów co występują wibracje? :lol:

Wał wyważałem sprawdzałem tulejki i krzyżak wszystko było ok, także sądzę że wał odpada :mrgreen:

Edytowane przez pawelkorn
  • 2 lata później...
Opublikowano
Trochę odgrzeje kotleta :) W przedziale 150-200 km/h przy mocnym dodawaniu gazu są dość mocno odczuwalne wibracje, gdy trzymam na tempomacie stałą prędkość to zjawiska tego nie ma . Coś sugerujecie ? Podpora wału ?
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witajcie,

 

BMW e91 318d n47d20c auto jest po chipie wg hamowni 173 km i 386 nm.

 

Również mam problem z wibracjami [drganiami, czuć je np na podłokietniku lub zagłówku fotela pasażera] oraz jakby buczeniem. Problem zaczyna się od 4 biegu obroty ok 1800 do ok. 2800.

Na 6 biegu przy tych obrotach słychać najbardziej wyraźne buczenie. Po zdjęciu nogi z gazu problem ustępuje jednak gdy tylko dotknę gaz znów buczy i czuć drgania jakby jazda po tarce... czuć również te wibracje na drążku zmiany biegów.

Wydaje mi się, że ten dźwięk wydobywa się z okolic silnika/ skrzyni biegów a nie z tyłu auta.

 

Jestem nieco załamany bo problem pojawił się po wymianie koła dwumasowego i sprzęgła. Wymieniłem te części na nowy zestaw LUK...

 

Proszę o podpowiedzi czym może być to spowodowane?

Czy to wina wału np źle złożony lub wyrobione łączniki lub podpora a może to wina tego dwumasu?

 

Ponadto na postoju ale nie zawsze po otwarciu maski widać jak trzęsie silnikiem [wcześniej też tak było] poduszki silnika, koło pasowe wymieniałem ok 35 tys km temu. nie wiem czy nie jest to wina wtrysków lub rozrządu choć ten był już wymieniany i jako tako go nie słyszę ale podobno wałki wyrównoważające też są słabym punktem tego silnika... drgania widoczne i wyczuwalne są również po otwarciu tylnych drzwi oraz na wydechu - końcówka tłumika.

obecny przebieg to 201 tys km raczej autentyczny. auto mam od 2012 roku.

 

będę wdzięczny za podpowiedzi.

Opublikowano

Witam kolegów.

Mpier a sprawdzałeś, czy założony "dwumas" ze sprzęgłem był regenerowany? Ja bym podjechał do dobrego mechanika poprosił o sprawdzenie: poduszek silnika i skrzyni, łącznika elastycznego wału oraz podpory wału. Ciekawe jeszcze jak jest mapa napisana (rozumiem że auto posiada nadal zwiększoną moc), czy moment obrotowy jest "płaski od dołu". Jakby te części były w porządku oraz mapa to obstawiałbym nowe koło dwumasowe. W moim przypadku tak było. Z reklamacją może być problem, gdyż u mnie po powrocie do parametrów seryjnych dwumas dawał radę :D Problem zaczynał się od dołożenia już 40 niutków ponad serie :roll:

Opublikowano

pawelkorn dzięki takiej rzeczowej informacji potrzebowałem :)

co do dwumasu to po rozpakowaniu z kartonu wyglądał jak nowy - czyściutki itp. wiem jednak, że LUK sprzedaje regenerowane przez siebie dwumasy, niestety nie wiedziałem tego gdy kupowałem bo wówczas dołożyłbym kilka stów do sachs'a

 

co do mapy to robiłem w tc performance jest cały czas wgrana, mogę wrzucić wykres. wydaje mi się, że z dołu nie ma przesady z momentem... chip mam od jakiś 60 tys km...

 

poduszki skrzyni odpadają - wymieniłem je 3 tys km temu. muszę sprawdzić wał [łączniki i podporę] - te są od nowości i poduszki silnika wymienione ok 30 km tys wstecz.

 

rozumiem, że Ty wróciłeś do serii?

 

myślałem nad powrotem do serii lub obniżeniem momentu bo u mnie jest go o ok. 80 nm więcej jak w oryginale...

tyle tylko, że przed wymianą dwumasu tych objawów nie było albo były znacznie mniej odczuwalne...

Opublikowano

też myślałem o tym, że coś może być źle poskładane z tym dwumasem... tylko co teraz na nowo zdejmować i składać? :mad2:

idzie to jakoś stwierdzić bez zdejmowania skrzyni?

Opublikowano

tak z ciekawości te regulatory są w kole dwumasowym?

mniejszy max moment obrotowy coś zmieni czy nie bardzo w takim przypadku?

 

zacznę od poduszek i wału a później zobaczymy czy będę coś zmieniał z programem lub wracał do seryjnej mocy

Opublikowano
Właśnie miałem odpisywać o montażu dwumasu specjalnym przyrządem ale G-CS mnie uprzedził :D Też słyszałem o złym montażu lecz u siebie już nie miałem okazji sprawdzić. Spróbuj nowy docisk sam dokupić i podjechać do fachowca który dysponuje odpowiednim sprzętem. :wink:
Opublikowano
Mpier odpowiadając na wcześniejsze Twoje pytanie to do serii nie wróciłem :twisted: zrobiłem tak około 60kkm i auto zmieniało właściciela miałem więcej od serii o około 100nm i 40km kolega wyżej wgrał mi swój program jak byłem w okolicy Krakowa i tak zostawiłem bo auto "latało" :lol: hehe Szkoda mi już było czasu i pieniędzy na ciągnie się po mechanikach i czekałem aż mi dwumas dokona żywota żeby wymienić na nowy zestaw i czekałem i czekałem... aż sprzedałem auto

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.