Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam nastepujący problem silnik M50 b25 bez vanosa.Gdy odpalam samochod rano gdyz jest zimny wsyzstko jest ok.czyli obroty sa na swoim miejscu.Gdz samochod zlapie tem. obroty na jalowym sa za niskie ustawiaja sie na 600 z hakiem.czuc ze obroty sa za niskie i zaczyna trzasc autem.Czasami obroty ustwiaja sie odpowiednio lub delikatnie przez chwile faluja miedzy 750 a 1000.Na komputerze nie pokazuje zadnych bledow.Podejrzewam silniczek krokowy lub czujnik polozenia przepustnicy.Co o tym sadzicie?

Opublikowano
mam podobny problem i nie wiem jak dobrze i prawidłowo ma być ustawiony czujnik poziomu przepustnicy...(szukałem czytałem na forum ale nic z tego nie rozumie..) czy gdzy podjade na komputer to wykarze mi czy jest dobrze ustawiony??
Opublikowano

Nie ma potrzeby diagnozować komputerowo.

Jeżeli nikt nie kręcił martwym położeniem przepustnicy, czyli śrubką zderzaka to jej położenie jest prawidłowe. Jeżeli zaś tak to należy całkowicie cofnąć śrubkę i dokręcić ją tak, aby lekko dotykała zderzaka - ma ona jedynie wpływ na niezacinanie sie przepustnicy w pozycji całkowitego zamknięcia.

 

Co do czujnika przepustnicy, to jest to potencjometr i można go przemierzyć miernikiem (omomierzem). Istotne sa wartości pomiędzy nózkami 1-3, 2-3, 1-2.

Całkowita oporność to około 4,5 Kiloom, a pomiędzy pozostałymi nóżkami to 1,1 - 1,5 wzwyż otwierając przepustnicę i 4,2 - 4,4 w dół otwierając przepustnice.

Minimalne róznice nie grają dużej roli ważne by oporność ta wraz z otwieraniem przepustnicy płynnie wzrastała lub malała.

 

W starszych typach silników czujnik położenia przepustnicy jest typu switch, czyli dwa stykowe obwody. Jeden załącza się na zamkniętej przepustnicy włączając obroty biegu jałowego, przy czym drugi styk jest rozwarty, a załącza się w pozycji maksymalnego otwarcia przepustnicy.

 

Dlatego też nie powinno się podkręcać śrubką zderzaka obrotów silnika, co niektórzy czynią

Opublikowano
dudek II: cześć , twoje problemy żeczywiście mogą być związane z awarją któregokolwiek z podciśnień,nie wykluczone też, że winę ponosi silnik krokowy biegu jałowego,należałoby też sprawdzić stan filtra węglowego i jego sterowanie elektryczne.spróbuj również podnieść nieco obroty na przepustnicy na ciepłym silniku do max:950rpm. jeśli praca nie będzie stabilna sprawdź wyżej wymienione problemy
Opublikowano

a jak wypniesz czujnik temperatury płynu chłodzącego (jak nadgrzany) to co się gdzieje :shock:

 

 

_________________________

:idea:

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Opublikowano
Panowie mam taką durną prozbe.Czy ma ktoś zarejestrowane w pliku dzwiekowym odgłos pracy silnika na biegu jałowym?najlepiej by było żeby był seryjny tłumik bez żadnyh wyjców i tym podobnych.No i silnik M50

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.