Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jestem szczęśliwym użytkownikiem E70, przejrzałem forum i oprócz małej sprzeczki jakie światła w jakim modelu BMW montowano lub nie, nie znalazłem odpowiedzi w kwestii dziwnego zachowania świateł adaptacyjnych? Otóż podobnie jak w jednym z postów dotyczących E53 zauważyłem, że przy skrecie kierownicy i/lub włączeniu kierunkowskazu, świeci halogen w kierunku skrętu i to jest OK, ale już lampy główne zachowują się dziwnie, bo skręcając kierownicę w prawo, soczewki skręcają się w lewo, a skręt kierownicy w lewo nie powoduje żadnej reakcji soczewek – co może być przyczyną i jak temu zaradzić – oczywiście ostatecznie zawitam do serwisu :?

Opublikowano
Jeżdżę też E70 i mam światła skrętne, asystenta świateł itp. itd. Ewidentnie przy każdym, nawet niewielkim ruchu kierownicy, światła podążają w tym samym kierunku. Nie ma znaczenia, czy w lewo czy w prawo. Jest to bardzo pomocne podczas jazdy nocą w górach, na serpentynach. Doświetlanie pobocza przez halogen przy skręcie (włączony kierunkowskaz przy małej prędkości) działa standardowo. Opis Twojego X5 sugeruje sprowadzenie go ze Stanów. Może przy jakiejś próbie ingerencji w systemy elektroniczne (nawigacja, światła itp) coś 'się uszkodziło". Może jest powypadkowy i niewłaściwie naprawiony? Może się po prostu zepsuł? :mad2:
Opublikowano

Wersja jest europejska, sprawdzony przez rzeczoznawcę TUV, więc chyba wiarygodny? Nie jestem pierwszym właścicielem, więc tak w 100% dzwona nie można wykluczyć, ale jeżeli miał rozwalony przód, to zrobiony jest bardzo dobrze i tak naprawdę, na te światła zwróciłem uwagę dzisiaj, samopoziomowanie działa perfect, halogeny jak pisałem wcześniej też OK, a soczewki świateł mijania odwrotnie i tylko w jedną stronę, czyli jakby coś tam odwrotnie było podłączone?

Jak tutaj nie znajdę rady jak i co sprawdzić, to tylko warsztat :(

Opublikowano

Z tego co ja zauważyłem u siebie to faktycznie lampy przy skręcie kierownicy np w prawo skręcają w lewo... ale dzieje się to przy włączonym wstecznym (aby doświetlać zewnętrznie łuk przy cofaniu). Sprawdź co sie dzieje jak wrzucisz wsteczny (czy przypadkiem coś u ciebie nie jest przekręcone- świtała na wprost reagują jakbyś jechał do tyłu).

W.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Powinno być tak:

W przypadku gdy stoisz i skręcisz kierownicę w prawo to soczewki pojadą za ruchem kierownicy. Ale w przypadku gdy skręcisz kierownice w lewo (na postoju) soczewki nie mają prawa jechać w lewo z powodu że oślepiałbyś stojących na skrzyżowaniu. Ale w momencie gdy ruszysz i będziesz jechał z pewną prędkością np. 45 km/h i skręcał w lewo to soczewki już pojadą za ruchem kierownicy.

Najlepiej zauważysz to jadąc poza miastem krętą drogą. Zobaczysz, czy działa. Ale jeżeli soczewki jadą odwrotnie to coś jest zamienione.

Pozdrawiam

Opublikowano
Sprawdziłem i na wstecznym soczewki ani drgnął!

 

na wstecznym skrętne nie działają, to normalne

Opublikowano
na R u mnie w X6 soczewki ani drgną :) Natomiast w czasie jazdy bardzo płynie sie ruszają. Na postoju "jadą" tylko w prawo, bo jak ktoś dobrze zauwazyl gdyby szly rowniez w lewo oślepiałyby innych..
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

W sumie nie doczekałem się rozwiązania, a ASO jeszcze nie miała szansy:(( Czytając posty nasunęła mi się myśl, że te moje światła działają dokładnie odwrotnie, więc może istnieje możliwość takiego połączenia instalacji elektrycznej lamp lub czujnika skrętu, że da to taki efekt?

Czujniki skrętu można chyba odpuścić, bo lampy halogenowe reagują tak jak powinny: lewa przy skręcie w lewo i prawa przy skręcie w prawo, a na biegu wstecznym odwrotnie!

Dajcie znać, czy jest to możliwe???

Opublikowano

Soczewka ma przesłonę różnie ustawianą.

Zobaczcie co dzieje się ze światłami jak zapisz dodatkowo halogeny czy włączysz wycieraczki - jeszcze inaczej reagują.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Problem rozwiązany!

W końcu trafiłem do człowieka, który ma pojęcie jak co działa i nie boi się odpowiedzialności za swoje działania, bez wydziwiania, opowiadania historii jakie to skomplikowane i wymagające połączenia z serwerem BMW (bardzo kosztowna operacja) w celu dokonania aktualizacji oprogramowania "komfortu" w samochodzie (OBD + światłowód), podłączył komputer, wrzucił poprawne kody sterowników świateł i działa poprawnie - cała operacja 5 minut.

Warto czasem popytać, bo pewnie przez ten światłowód osiągnąłbym to samo, ale cena oferowanej usługi zależnie od warsztatu zaczynała się na 550, a kończyła 970 PLN.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.