Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja kupiłem oryginał, nówke w Rybniku w sklepie za ~45-50zł. Koleś miał kilka szt do sprzedania, skąd nie wiem, wystawiał rachunki, sklep duży z warsztatem wulkanizacyjnym.
  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
matt662 źle rozumiesz nasze intencje. Oczywiście że nas stać na znaczek, tym bardziej że samochód mam na firmę, ale są czasem rzeczy, które mają cenę niczym nie uzasadnioną. Jeśli mam kupić felgi BMW to kupuję ori a nie podroby, bo jaki będzie skutek to każdy wie. Mogę lać do baku E95, ale przezornie zalewam E98. Jeszcze nie podjąłem decyzji o zakupie i się zastanawiam ... :)
Opublikowano
matt662 źle rozumiesz nasze intencje. Oczywiście że nas stać na znaczek, tym bardziej że samochód mam na firmę, ale są czasem rzeczy, które mają cenę niczym nie uzasadnioną. Jeśli mam kupić felgi BMW to kupuję ori a nie podroby, bo jaki będzie skutek to każdy wie. Mogę lać do baku E95, ale przezornie zalewam E98. Jeszcze nie podjąłem decyzji o zakupie i się zastanawiam ... :)

 

 

Akurat cena znaczka ma uzasadnienie dla złodzieja....opłaca się ukraść. Skoro podróba może kosztować 15 złotych to czemu oryginal nie może kosztować 25? Skoro pewnie i tak jest robiony w Chinach po sąsiedzku.

Opublikowano
matt662 źle rozumiesz nasze intencje. Oczywiście że nas stać na znaczek, tym bardziej że samochód mam na firmę, ale są czasem rzeczy, które mają cenę niczym nie uzasadnioną. Jeśli mam kupić felgi BMW to kupuję ori a nie podroby, bo jaki będzie skutek to każdy wie. Mogę lać do baku E95, ale przezornie zalewam E98. Jeszcze nie podjąłem decyzji o zakupie i się zastanawiam ... :)

 

może ciebie stać , ale Jakub tu robi niesamowite oszczędności , wow zaoszczędzi z 50 zł po warunkiem że to jego klejnie nie rozleci się po 1 sezonie - to może zaoszczędzi - dlatego sorx ale dla mnie takie oszczędności są bezsensu , cały czas słyszę jak go to stać jeździć na benzynie a 100 zł nie ma na znaczek , zastaw się ale postaw się ot i co ,

 

co do znaczka to jak chcesz , podróby są różnej jakości , jak masz pewność że jest dobrej jakości - to ryzykuj gra warta świeczki zaoszczędzisz aż 50 zł - na flashkę dobrą będzie

 

co do wkładów do lusterek to zgodzę się że BMW ma totalnie chore ceny , do mojej wersji w ASO i to niby po znajomości krzykneli mi 400 zł za szt , a do wymiany miałem 2 , sorx 800 zł za wkład jaki by nie był to lekka przesada , kupiłem podróby i o dziwo działają i nic się nie dzieje a od starych ori są 1000x lepsze wręcz idealne więc zaryzykowałem . czy będe musiał co rok wymieniać to się okaże :)

Opublikowano
Mogę lać do baku E95, ale przezornie zalewam E98. Jeszcze nie podjąłem decyzji o zakupie i się zastanawiam ... :)

 

to przezornie robisz szkodę sobie i swojemu silnikowi...

Opublikowano

A propos tego emblematu przypomniał mi się taki stary dowcip.

Spotyka się dwóch Rosjan i jeden z nich chwali sie nowym krawatem:

-Patrz Misza jaki mam krawat, dałem za niego 1500$

-Ale ty Wania jestes durak...tam dalej można kupić taki sam za 3000$

Opublikowano (edytowane)
A propos tego emblematu przypomniał mi się taki stary dowcip.

Spotyka się dwóch Rosjan i jeden z nich chwali sie nowym krawatem:

-Patrz Misza jaki mam krawat, dałem za niego 1500$

-Ale ty Wania jestes durak...tam dalej można kupić taki sam za 3000$

 

zastaw się ale pokaż się ..... ma BMW a nie stać go na znaczek , wydrukuj na drukarce taniej będziesz miał

 

biednych nie stać kupować chłamu , bogatych na to stać ale nie biednych , ciekawe ile ta klejonka ci wytrzyma

 

dowcip :

facet kupił sobie BMW 3l benzynę , emblemat mu się zepsuł więc kupił naklejkę za 2 zł i klei i naprawia i przerabia - wszystkim mówi że hobbystycznie :mrgreen:

całe szczęście że mu nie ukradli emblematu bo by musiał samą naklejke przykleić :mrgreen:

Edytowane przez matt662
Opublikowano

Niby czemu? Silnik wg instrukcji powinien latać na E98, ale dopuszczalne jest też stosowanie E95, ba, nawet E91 :D

 

gdzie jest tak napisane w instrukcji? zasada jest taka że należy stosować paliwo z najniższą dopuszczalną liczbą oktanową. zdajesz sobie sprawe, że benzyna 98 jest gorsza i mniej kaloryczna od 95?

Opublikowano
A propos tego emblematu przypomniał mi się taki stary dowcip.

Spotyka się dwóch Rosjan i jeden z nich chwali sie nowym krawatem:

-Patrz Misza jaki mam krawat, dałem za niego 1500$

-Ale ty Wania jestes durak...tam dalej można kupić taki sam za 3000$

 

zastaw się ale pokaż się ..... ma BMW a nie stać go na znaczek , wydrukuj na drukarce taniej będziesz miał

 

biednych nie stać kupować chłamu , bogatych na to stać ale nie biednych , ciekawe ile ta klejonka ci wytrzyma

 

dowcip :

facet kupił sobie BMW 3l benzynę , emblemat mu się zepsuł więc kupił naklejkę za 2 zł i klei i naprawia i przerabia - wszystkim mówi że hobbystycznie :mrgreen:

całe szczęście że mu nie ukradli emblematu bo by musiał samą naklejke przykleić :mrgreen:

 

Słaby dowcip , poćwicz jeszcze...

Opublikowano

 

gdzie jest tak napisane w instrukcji? zasada jest taka że należy stosować paliwo z najniższą dopuszczalną liczbą oktanową. zdajesz sobie sprawe, że benzyna 98 jest gorsza i mniej kaloryczna od 95?

 

Nie będę wdawał się w polemikę, bo się na sprawach rafineryjnych nie znam. Wyszedłem z przekonania, że skoro mamy słabe paliwo w PL, to E98 jako że droższe, nie będzie oszukane. Mniej kaloryczna E98? :roll:

 

edit.

Sprawdziłem w instr. i jest napisane, że zalecane paliwo do M54 to E98 z alternatywą zejścia nawet do E91.

Opublikowano

 

gdzie jest tak napisane w instrukcji? zasada jest taka że należy stosować paliwo z najniższą dopuszczalną liczbą oktanową. zdajesz sobie sprawe, że benzyna 98 jest gorsza i mniej kaloryczna od 95?

 

Nie będę wdawał się w polemikę, bo się na sprawach rafineryjnych nie znam. Wyszedłem z przekonania, że skoro mamy słabe paliwo w PL, to E98 jako że droższe, nie będzie oszukane. Mniej kaloryczna E98? :roll:

 

wiele osób tak myśli, że droższa benzyna będzie lepsza. liczba oktanowa oznacza tylko odporność na spalanie stukowe - i tylko tyle. i tak jak podpowiada rozsądek, w związku z tym 1kg benzyny 98 przenosi mniej energii niż 1kg benzyny 95 - ze względu na inny skład który zapobiega spalaniu stukowemu w większym stopniu niż w benzynie 95. a M54 to nie jest jeszcze tak wysilony silnik jak niektóre ze stopniem sprężania 12 czy 12,5, że wymagałby stosowania benzyny 98. ogólnie 98 na pewno ci nie zaszkodzi, ale twój silnik będzie miał lepsze osiągi na 95.

 

tutaj jest dość dobre opracowanie na ten temat: http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf

Opublikowano

 

gdzie jest tak napisane w instrukcji? zasada jest taka że należy stosować paliwo z najniższą dopuszczalną liczbą oktanową. zdajesz sobie sprawe, że benzyna 98 jest gorsza i mniej kaloryczna od 95?

 

Nie będę wdawał się w polemikę, bo się na sprawach rafineryjnych nie znam. Wyszedłem z przekonania, że skoro mamy słabe paliwo w PL, to E98 jako że droższe, nie będzie oszukane. Mniej kaloryczna E98? :roll:

 

edit.

Sprawdziłem w instr. i jest napisane, że zalecane paliwo do M54 to E98 z alternatywą zejścia nawet do E91.

 

Czym wyższa liczba oktanowa tym mniejsza skłonność do spalania detonacyjnego (stukowego) To spalanie niszczy silnik, ale mikrofony spalania stukowego dostosują moment zapłonu do benzyny. Toretycznie silnik M54 pojachałby bez problemu na benzynie 85 oktanowej.

W dodatku miałby większą moc! Stosując benzynę wysokooktanową ...tracisz moc. Im wyższa liczba oktanowa tym wolniejsze spalanie i mniejsza moc. Jedyna korzyść ze stosowania benzyny 98 to to, że spalana jest łagodniej i ciszej.

 

Jesli chcesz zrobić dobrz swojemu silnikowi to zastosuj benzynę 99+ (chyba Shell sprzedaje) Ma ona więcej związków tlenu ...takie mikro turbo.

 

Nie ma sensu stosować benzyny zwyklej 98.

Opublikowano
w brew pozorom myslałem że części w ASO BMW są piekielnie drogie...nie prawda sprawdziłem kilka razy szok!!! niektóre części są tańsze z orginału w ASO niż zamienniki w hurtowni. Sam przcuje w serwisie ASO innej marki i wiem jak jest

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.