Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Było coś kombinowane? może rezystor pod siedzeniem? :mrgreen:
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano

witam wydaje się ze nie auto jest zdrowe na kanale nie widać zeby było powypadkowe, ale nic nie wiadomo, w srodku nie ma śladów wystrzału poduszek, miało stłuczkę z prawej strony ale lekką widziałem zdjęcia bardziej puknięcie na parkingu

a po czym można poznać ze to rezystor? i co z tym zrobić

 

poz

 

rob

Opublikowano

Miałem to samo w swoim

 

1 Mozliwe ze rozpiales(zruszyles, cokolwiek) kostke od poduszki pod siedzeniem pasazera

http://img262.imageshack.us/i/74425069yn7.jpg/

 

2 Jesli to nie kostka to mozliwe ze mata ktora znajduje sie pod siedzeniem pasazera zostala uszkodzona.

http://img.archiwumallegro.pl/?880764187

Ciagniesz siedzisko do gory (najprawdopodbniej ulamiesz przy tym kolki mocujace ale to groszowe sprawy) i najlepiej wyciagnac mate i sprawdzic czy gdzies nie zostal uszkodzony obwod. Jesli widac ze przewod w macie jest uszkodzony mozna sprobowac naprawic to przez prasowanie maty przez np wyprasowanie jej zelazkiem oczywiscie przez jakis material tak zeby jej nie spalic calkiem =P

Mata pod wplywem ciepla powinna sie obkurczyc a tym samym zblizyc przerwane konce przewodu.

 

3 Mozliwe rowniez ze z przewodow laczacych mate z kostka zdarla sie izolacja i sie one zwarly stad tez blad.

 

Oczywiscie jesli bedziesz to robil na wlasna reke na koniec musisz pojechac na kasowanie bledu komputerem (ok50zl)

Jak blad nie wroci to zalatwione jak wroci to... sam wiesz

Opublikowano
Dodam, że jeśli to mata jest uszkodzona i nie uda się jej naprawić, to pozostają 3 opcje: kupić nowa(wszystko bedzie dzialac jak w orginale), wmontowac(w tym przypadku poduszka pasazera odpali nawet jak nie bedzie pasazera): emulator maty ktory znajdziesz na infocar.pl(http://infocar.pl/airbag/emul.html) lub opornik, ale jaki.. nie wiem.
Opublikowano
Jest też opcja wlutowania diody, która kosztuje kilkadziesiąt groszy, jest na ten temat wątek na forum, niemniej jednak zdania co do takiego rozwiązania były podzielone.
Opublikowano

No a od biedy, możesz wziąć podręcznik od fizyki dla szkoły... chyba gimnazjalnej, znalezc jakis drut na ziemi zmierzyc przekroj i policzyc ile cm takowego drutu da opor taki jak dioda lub wlasciwy opornik.

HAHAHAHHAHAHAHAAAAA

Opublikowano
Kolego, jak z kawałka drutu zrobisz diodę, to jestem pełen podziwu. Polecam wziąć od biedy jakiś podręcznik od fizyki dla szkoły... chyba gimnazjalnej i poczytać czym się różni dioda od rezystora.
Opublikowano
Też tak miałem w swojej ale po tym jak zamontowałem dla swojego spokoju taki magiczny przycisk odcinający dopływ prądu. Właśnie od tamtego momentu paliła mi się kontrolka ok minuty zaraz po uruchomieniu silnika. Może ty masz coś podobnego w swoim aucie? I dlatego ci się tak dzieje.
Opublikowano
Kolego, jak z kawałka drutu zrobisz diodę, to jestem pełen podziwu. Polecam wziąć od biedy jakiś podręcznik od fizyki dla szkoły... chyba gimnazjalnej i poczytać czym się różni dioda od rezystora.

Czytaj dokładnie, drut o oporności równej oporowi diody.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Też tak miałem w swojej ale po tym jak zamontowałem dla swojego spokoju taki magiczny przycisk odcinający dopływ prądu. Właśnie od tamtego momentu paliła mi się kontrolka ok minuty zaraz po uruchomieniu silnika. Może ty masz coś podobnego w swoim aucie? I dlatego ci się tak dzieje.

Witam też mam odcięcie zapłonu zamontowane może dlatego ?

 

poz

 

rob

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czytaj dokładnie, drut o oporności równej oporowi diody.

Jeśli ktoś myśli, że obie te rzeczy (czyli drut i dioda oporowa) o tym samym oporze spełnią to samo zadanie, to nawet podręcznik fizyki nie pomoże :wink:

Opublikowano

To była ironia z drutem. -.-

Opornik, dioda ... jeden pies problem polega na tym żeby coś dawało odpowiedni opór, a tak swoją drogą to teoretycznie historia z drutem jest mozliwa =P

Chyba ze uwazasz ze dioda wlutowana w tym miejscu ma magiczna moc!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego, oczywiście, że dioda ma magiczną moc (jak to sam ująłeś) w stosunku do zwykłego drutu, bo jest KIERUNKOWA! A co to nam daje w przypadku maty, to już jak wcześniej wspomniano - do podręczników marsz! A potem możemy dyskutować :wink:

 

Wiem, że Cię rozczarowuję, ale drut nie sprawdzi się nawet teoretycznie niestety.

Opublikowano

No jest kierunkowa ale z tego nie wynika nic oprocz tego ze zaleznie od tego jak podepniemy uzyskamy bardzo duzy opor lub nieduzy. Twierdzisz że biorąc nawet kilometr drutu nie uzyskasz oporu takiego jak dioda wsadzona "na odwrot'":]?

 

Z reszta co sie bede w pyskówki bawił prosze:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Rezystancja

opornosc zalezy od: dlugosci, przekroju, i rezystywnosci przewodnika.

koniec, kropka.

A jako rozwiązanie twojego problemu proponuję zacząc od Gimnazjum.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie odpuszczasz i to Ci się chwali, choć takim brnięciem w nieznany temat to trochę strzelasz sobie w kolano. Twoje stwierdzenie, że z kierunkowości diody w przypadku maty nic nie wynika, mówi mi jasno, że nie masz pojęcia o dzialaniu tejże maty, ponieważ właśnie kierunkowość jest tutaj elementem zasadniczym.

W swoich mądrościach podpartych oczywistościami z Wiki nie wziąłeś pod uwagę, że w określonych warunkach mata przewodzi w OBIE STRONY i ważny dla niej z tego względu jest nie tylko opór, ale opór w daną stronę, na co wpływu zwykły drut, czy opornik nie ma, a dioda owszem. I tu jest - jak mówi przysłowie - podręcznik gimnazjalny pogrzebany. Dobra, starczy tych uszczypliwości :wink: .

 

Aha, nie wiem, o jakim "moim" problemie piszesz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.