Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam problem z temperatura.

 

Autko mi się grzało dochodziło prawie pod czerwona kreskę, wiec kupiłem nowy termostat i pojechałem do mechanika, wymienił mi termostat płynu dolał. Kazał sprawdzić czy po dłuższej jeździe jest waz co idzie z termostatu do chłodnicy jest ciepły. Ostatnio jechałem do karkowa jakieś 60 km a tu kicha. Temperatura się trzyma w połowie za połowa prawie przy trzeciej kresce a rurkę jak sprawdziłem to była lodowata ( a siedziała wskazówka przed ostatnia kresko przed czerwonym) a reszta aż gorąca. Dzisiaj zauważyłem ze gumy są twarde jak skała otworze wlew płynu to schodzi schodzi powietrze ( a odpowietrzał go). Z tego co mówił mi znajomy w pracy to nie otwiera termostatu. Wiec pisze do was miłośnicy BMW w czym może być problem. :( Bo mnie denerwuje to bo się prawie gotuje :(

 

Prosze o pomoc.

Opublikowano
Jak zawsze na początku ten sam schemat i kolejność jeśli poprzedni pomysł nie przyniósł rozwiązania: odpowietrzenie - kontrola termostatu - kontrola pompy wody.
Opublikowano
tak. kolega dobrze pisze:) ja juz mam male doswiadczenie bo najpierw padl mi termostat po wymianie na nowy za jakis miesiac padla mi pompa wody a dokladnie tydzien temu pekla mi obudowa termostatu:( wiec najpierw dobrze odpowietrz uklad potem zagrzej go i sprawdz czy termostat jest sprawny i mozesz na odkreconym korku sprawdzic czy pompa dziala :) powodzenia)
Opublikowano

Aha.

Sprawdziłem.

Zagrzałem auto porządnie i nic się nie poprawiło.

Wentylator chodzi jak zwariowany.

Pompa Wodna działa.

Wszystkie rury ciepłe oprócz tej co idzie od termostatu do chłodnicy.

 

Byłem dzisiaj w sklepie co kupowałem termostat i gostek zamówił mi nowy a ten do reklamacji wyśle. Bo byłem u mechanika to stwierdził ze termostat jest nowy ale wadliwy i nie otwiera go.

Opublikowano
mogles go sprawdzic:) ja przed wymiana na nowy termostat zawsze wrzucam go do gara z woda i gotuje:) lepiej sprawdzic nz dwa razy rozbierac

Dokładnie. Zamiast płacić mechanikowi za coś co samemu można dać i dziecku do sprawdzenia dla zabawy :mrgreen:

Opublikowano
sprzęgło wiskotyczne wentylatora sprawdzasz tak rozgrzewasz autko do normalnej temperatury przydatna jest druga osoba. Gasisz silnik a ta druga osoba patrzy czy wentylator zatrzymał się od razu czy jeszcze kręcił jak wściekły po zgaszeniu silnika,jeśli jeszcze się kręcił to znaczy że już się olej sylikonowy w nim skończył i wymiana sprzęgła przerabiałem to u siebie dość droga zabawka
Nie maszyna a technika zrobi z Ciebie zawodnika
Opublikowano
Hej, wisko sprawne nie zatrzyma Ci się zaraz po zgaszeniu silnika, ponieważ nigdy nie spina na sztywno. Jedyny moment kiedy masz prawie spięte na sztywno to jak jest duży mróz i ścieknie olej do komory sprzęgowej. Jest tak gęsty, że zanim go rozrzuci siła odśrodkowa do komory buforowej to jest sprzęgnięte. Wisko po rozgrzaniu silnika, ale całego silnika i chłodnicy, nie tylko wskazówki na równo, po zatrzymaniu silnika okręci się jeszcze parę razy. Jeżeli będzie się kręcić bezwładnie kilka obrotów to jest padnięte. Mocno padnięte sprzęgło na ciepłym silniku kręci się też bezwładnie i to widać. Podobnie z łożyskiem w sprzęgle, też potrafi się zużyć i wtedy jest luz osiowy i promieniowy.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Dokładnie tak jak pisze kolega ttrol. Wystarczy ze masz uszkodzone lozysko wiskozy i bedzie ten sam problem. Mimo to z tego co pisze kolega najbardziej podejrzewalbym pompe wody badz wadliwy nowy termostat.

Co do wadliwosci wiskozy to naprawde ciezko to samodzielnie stwierdzic. Ja mialem kiedys skoki temperatury zupelnie niezrozumiale i przyczyna bylo wlasnie wytarte lozysko wiskozy.

 

ps. co do visco nie wiem jak wasze doswiadzczenia ale mam teraz firmy maxgear czy cos tam (bo gosc wyslal mi BEHR na 4 sruby, a nie mial BEHR'a na 3...). Chodzi juz od ponad 2 lat i nie ma odpukac z tym problemu...

Opublikowano
Wymieniłem termostat na nowy znowu ale z firmy WAHLER model 4235.80D cena 50 zł i się uspokoiło z temperatura. Byłem wczoraj w Krakowie ustałem się ponad pół godz w korku i woda się nie gotowała wskazówka trzymała się leciutko za połowa. Czyli był wadliwy tamten nowy termostat.
Opublikowano
Witam, u mnie visco Sachs wytrzymało osiem lat. Rozebrałem, dolałem oleju silikonowego i jak nowe, na łożysku luz niewyczuwalny.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
U mnie to jest dopiero dziwna sprawa :D Mam automat, grzeje się jak stoi na biegu np na światłach, a jak wrzucam luz to się nie grzeje :D Temperatura podłazi pod trzecią kreskę

Foak Polisz Góvvnerment End Loł :]

Średnie spalanie w cyklu mieszanym: 10,1L Pb/11,8L LPG / 100 km


Moje autko: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=151&t=245534

Opublikowano
Pawlok1987 sprawdź czy masz teraz dobrze odpowietrzony układ bo nie wiem jak u kolegów ale jak u mnie wskazówka nie jest idealnie na kresce połowy to oznacza, że coś jest nie tak z układem chłodzącym...
Opublikowano
Pawlok1987 sprawdź czy masz teraz dobrze odpowietrzony układ bo nie wiem jak u kolegów ale jak u mnie wskazówka nie jest idealnie na kresce połowy to oznacza, że coś jest nie tak z układem chłodzącym...

Nie całkiem. Może być milimetr przed lub milimetr za połową. Zależy np. od termostatu gdyż są modele otwierające się przy 78st.C a inne dopiero pryz 92st.C

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.