Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie, koledzy zauważyłem ostatnio, że mam krzywe tylne lewe koło, tzn. jak spojrzę od tyłu auta to tylne koło nie zgrywa się z przednim. Stoi tak jakby było "rozkraczone". Co może byc nie tak? Krzywy wahacz, coś z piastą koła? Czy może amortyzator, ponieważ nie dawno wymieniłem komplet - prawe, lewe. Również ich mocowania. Auto mam ok. pół roku, być może nie dopatrzyłem przy zakupie i tak już było. Może auto było uderzone? :cry2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

sprawdź sprężyny plus częśc nr 2 z tego obrazka, ostatnio je zmieniałem przy takim samym aucie i były kompletnie zużyte, powodując przechył koła a ponadto trzeszczały mi okrutnie na dziurach, cicho ale słyszalnie, nie do zlokalizowania dźwięk, teraz cisza, nie masz dźwięków?

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/q/b/17.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
element nr 2 kupiłem zamienniki firmy spidan, nie tanie jakieś 200pln za kpl, gumy do wachacza nr4 brałem oryginał z aso, koszt to niecałe 100pln za obie, wiem że jest szeroka dostępnośc tej części także w zamiennikach. O ile wymiana gum to prościzna, zrobiłem to w godzinkę z 3 narzędziami, o tyle tuleje to lekka zagwozdka, bez specjalnej śruby pociągowej nie do zrobienia na aucie, trzeba demontowac górny wachacz aby włożyc pod prasę - dzionek mi zszedł na tym.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pisząc "górny wachacz" miałem na myśli element nr 1 z obrazka :) czyli hm, piastę, powiedzmy. Z kompletnie zdemontowaną tą częścią obie rzeczy idzie prosto wymienic
Opublikowano

Czyli kwota wychodzi ok 300 - 400 pln za części i dzień roboty. No ok. do zrobienia :D

Czy nie warto najpierw podjechac do fachowca na pomiaray auta pod względem ewentualnego wcześniejszego "dzwona". Przypuszczam, że tak mogło być, może auto zostało uderzone w koło i jest teraz krzywe.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
pomiary to może sobie odpuśc, ale po takim demontażu tak czy owak niezbędne jest ustawienie geometrii we wszystkich płaszczyznach. jeżeli zostanie to zrobione na zestawie podpiętym pod komputer z bazą danych, to podczas ustawiania i tak wyjdą ewentualne nieścisłości w położeniu kół
Opublikowano
a przy okazji możesz wymienić wszystkie 7 tulei dyfra i ławy dyfra bo i tak rozpinasz tylne zawieszenie....

 

...mógłbyś podać jakieś linki z tymi tulejami??...możliwe jest aby przy wymianie amortyzatorów koło się rozjechało? ostatnio wymieniłem, może przez to jest krzywizna??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja korzystam z takiego linku, w kraju może nieprzydatny ale przynajmniej będziesz wiedział czego szukac; http://webshoppilot.tecdoc.net/gkn/?#

proponuje wybrac auto z lewego dolnego rogu poprzez "vereinfachte suche", pod produktgruppe masz wyszczególnione dostępne części dla twojego auta, szczególnie 2 pierwsze cie interesują. potem korzystasz z cennika: http://www.spidan.nl/price/spidannl/pdf/2011/Silent%20blocks%2015022011.pdf

i już wiesz co ile mniej więcej :) twoja lista powinna wyglądac tak, wszystkie dostępne w tym aucie silient bloki;

410933 - 13.80e

411123 - 13.10e

411124 - 16.90e

411125 - 31.50e

411296 - 22.35e

411682 - 14.50e

411683 - 7.30e

może nakieruje cie to na jakiś polski odpowiednik powyższych linków, pozdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.