Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

no przebieg ma znaczenie i glownie za wysokosc autka odpowiadaja sprezyny i one sie tez zuzywaja.

 

Tez nalezy pamietac ze nowe zawiecha musi sie "ulozyc" zalezy od firmy osprzetu trwa to od 2-5tys km po tym przebiegu sie zatrzymuje i mozna ustalic przeswit autka. ;)

Opublikowano

Dziś znów zmierzyłem autko stojące na równym podłożu, zarówno dla prawego przedniego i lewego przedniego koła odległości były takie jak pisałem wcześniej +/-4mm ale to może wynikać z błędu pomiarowego. Na wysokość mają wpływ zarówno amortyzatory i sprężyny (i dokładnie te drugie też się zużywają i zwoje zbliżają się do siebie bo dochodzi do odkształcenia najpierw sprężystego później plastycznego) jak i inne elementy np niektóre gumy. U mnie zawieszenie ma dopiero 1600 km więc pewnie przy 10k km będzie odrobinę niżej. Z drugiej strony pamiętam jak przy 90k km w trójce zmieniałem m-pakietowe na gwint i ustawili mi prześwit wg specyfikacji nowego m-pakietu to okazało się że trzeba skręcać bo stoi wyżej niż przed zmianą.

Co do różnic w odległości od środka osi piasty powinniśmy też uwzględnić przy ugięciu zawieszenia offset kół. Ja mam ET 47 więc koło jest mniej wysunięte na zewnątrz a co za tym idzie ramie jest krótsze niż w przypadku niskiego ET. Myślę że wszystkie te drobne różnice mogą dawać składową w postaci takiej odchyłki. Zwłaszcza że faktycznie u mnie zawieszenie może jeszcze nie zdążyło osiągnąć stanu optymalnego.

Opublikowano

a moze sie oreintujecie czy e82 nie jest seryjnie nizej ustawione od e87?

 

Bo dostalem potwierdzenie ze ja mam -30/35 eibacha wsadzone a autko mocno na dole siedzi (fakt wybite amory - ale zeby bylo az tak nisko?)

 

A wiec teoretycznie Performance da mi +10/15mm w gore

a m pakietowy zestawik da mi +20/25 w gore

 

Wiec ta druga opcja jest bardziej sensowna choc i drozsza :shock:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

czy wiecie może, jaka firma produkuje amortyzatory BMW Performance i czy są one gazowe czy olejowe (przód)?

 

mam strasznie wybity na dziurze jeden z amortyzatorów i myślę czy go nie zregenerować lub nie kupić bezpośrednio od producenta po niższej cenie

Opublikowano
orfinalne amory performance sa tansze od amorow z Mki. Koszt cos kolo 4xx zł.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

No i jestem posiadaczem zawieszenia M pakietowego lecz mam problem!!!

 

Wszysko wszystko ladnie lecz zostalo mi kilka nowych czesci! Mianowicie rozchodzi sie o tylny stablizator. Chcialem go wymienic tak jak przedni(chociasz przedni stary byl taki sam jak nowy) ale po obejrzeniu tylu okazalo sie ze nie posiadam owej czesci w moim zawieszeniu. Według katalogu zawieszenie M jest w niego wyposażone, seria tez powinna posiadac to: http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=UR51&mospid=50606&hg=33&fg=45

 

Prosilbym o podeslanie jakis zdjec tylnej osi osob ktore posiadaja owe zawieszenie dla porownania abym mogl sie zorientowac co jest u mnie inne i czego brakuje jeszcze,..

 

A co do samochodziku to narazie przod podniosl sie o jakies 4cm tyl o 3cm jestem ciekaw ile opadnie. ;) bo teraz troche za wysoko siedzi zwlaszcza przod. :(

Opublikowano
Mogę Ci zrobić zdjęcia, ale dopiero w przyszły weekend będę mógł zrobić zdjęcia z pod auta. Jak nikt do tego czasu nie wrzuci to w przyszły piątek zamieszczę.
Opublikowano

odnalazlem zdjecie na allegro :) i sie troche załamałem stabilizator jest na samej górze... :( czesci domowilem wiec bede zakladac ale kolejne kilka godzin zabawy...

 

Z ciekawostek dodam ze kazda jedynka ma stabilizator M albo zwykly a u mnie nasi zachodni sasiedzi go wymatowali... ciekawe jaka byla tego przyczyna...

  • 6 lat później...
Opublikowano

Pany,

Trochę odgrzewam kotleta.

Mam pytanie odnośnie tego zawieszenia u kolegi TERF - czy jeździłeś na tym M Performance dłużej? Z jakim efektem? Samochód opadł mocniej w późniejszym czasie?

U mnie występuje podobny problem, samochód jest zdecydowanie za nisko i jest dodatkowo za miękko.

Po VINie mam M Sport suspension..

Samochód to 135i 2011.

 

Zastanawiam się nad wymianą samych sprężyn - teoretycznie powinno pomóc, ale boje się że po założeniu Eibach Pro Kit będzie dalej za nisko i dalej za miękko.

 

Ktoś, coś?

Opublikowano

Zawieszenie m sport jest tylko delikatnie wyżej niż standard. Eibach nawet najprostszy to zawieszenie idzie w dół w porównaniu do każdej serii OE. I tak ma być. Na M sport jest koza ( niestety też taką mam) a na standardzie to wygląda jak .. nie będę komentował. E82 potrzebuje gleby. Jak kupuje się 135i to trzeba się liczyć z tym że aby samochód wyglądał jak samochód a nie jak pedzio (za przeproszeniem) to musi iść w dół.

Co do twardości do Bilstein B8 i jest dużo lepiej. Naprawdę spora różnica choć i tak bardziej komfortowo niż w mojej e70 na 20"

Opublikowano
Zawieszenie m sport jest tylko delikatnie wyżej niż standard. Eibach nawet najprostszy to zawieszenie idzie w dół w porównaniu do każdej serii OE. I tak ma być. Na M sport jest koza ( niestety też taką mam) a na standardzie to wygląda jak .. nie będę komentował. E82 potrzebuje gleby. Jak kupuje się 135i to trzeba się liczyć z tym że aby samochód wyglądał jak samochód a nie jak pedzio (za przeproszeniem) to musi iść w dół.

Co do twardości do Bilstein B8 i jest dużo lepiej. Naprawdę spora różnica choć i tak bardziej komfortowo niż w mojej e70 na 20"

 

Nie zawsze twardość zawieszenia idzie w parze z wysokością.

U mnie w 135i jest zdecydowanie za nisko i gadnie że taki samochód musi być "zglebiony" jest w moim mniemaniu błędne.

Dobrym przykładem jest M3 e92 którym jeździłem na początku ubiegłego tygodnia, jest znacznie wyższe niż moje 135i a chakrakterystyka sprężyn jest o niebo lepsza (twardsze i wyższe). Daruję sobie kwestię estetyczne, bo również zbyt niskie samochody mi się nie podobają.

Zaczynam się zastanawiać czy u mnie tak na prawdę (poza VINem) jest M Sport suspension, wygląda to mniej więcej w ten sposób:

http://i66.tinypic.com/s5fzwg.jpg

 

 

Edit, dzisiaj sprawdziłem i okazało się że mam sprężyny H&R obniżające -60 przód i -40 tył.

Zastanawiam się czy pakowac Eibach pro kit, czy sprężyny M sport suspension (takie, na jakich wyszedł z fabryki).

BTW, czy sprężyny tył w e82 i e87 są takie same?

Opublikowano
Panowie, mam seryjne zawieszenie i myślałem o założeniu sprężyn -30mm ale jest pewien problem, na tylnej osi mam opony 245/35/18 i jak ktoś z tyłu usiądzie i jest dołek na drodze to szoruje momentami o nadkola. I teraz pytanie. Jeśli założe sprężyny eibach -30mm (podobno twardsze) na seryjnym zawieszeniu to będzie dalej obcierać ? Czy sprężyna będzie na tyle sztywna że nie pozwoli do takiego skoku amortyzatora i tym samym nie obetrze o nadkola z tyłu ? Ktoś to testował i może coś na ten temat powiedzieć ? Z góry dzięki za odpowiedź
  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
jak moge sprawdzić jakie mam zawieszenie w moim bmw i mam pytanie czy jak założe do fabrycznych amorków sprężyny eibach to sie nie rozlecą te amory ? chciałbym odrobine je obniżyć o jakieś 30 mm
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musisz rozkodować vin, seryjne amortyzatory wytrzymają obniżenie o 30mm.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
sprezyny m sport sa bardzo fajne w polaczeniu z amortyzatorami bilstein b8.. jesli jezdzisz naprawde szybko glebe stanowczo odradzam ! robi sie troche jak parkingowy inwalida ! na performance siadzie okolo 1cm nizej niz m sport ale amory tez musisz zakladac performance i drazki reakcyjne tez. badalem dokladnie ten temat w skradzionym 1er...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.