Skocz do zawartości

Niewłaściwe wskazania temp.


Loocas

Rekomendowane odpowiedzi

rozpoczęła się chłodniejsza pora roku i pojawiły się nietypowe objawy w moim compakcie.

 

W drodze do pracy rano, po przejechaniu ok. 25 km trochę przez miasto, trochę trasa wskźnik temp. silnika nie ustawia się pionowo na 90 st.C tylko poniżej tak na oko jakieś 70-75 st.C. (zaznaczam że jest to jazda spokojna w ok. 90km/h).

W drodze powrotnej jest podobnie, z tym że jak już wjeżdzam do miasta i postoję trochę w korkach, wskazówka stoi pionowo. Czyli wszystko ok.

 

Czy to są normalne objawy, czy mam powody do zmartwień. Czy chodzi o to, że silnik jest niedogrzany, czy może czujnik temp. jest uszkodzony.

 

Jeśli wiecie coś na ten temat to piszcie

http://img155.imageshack.us/img155/5220/bkptouring350x100avatarzt8.gif

_________________

http://images.spritmonitor.de/239085_5.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

częstą przyczyną niedogrzania silnika jest spierniczony termostat..warto sprawdzic..objawy takiej usterki są proste..w lato wszystko oka a jak robi się chłodniej to silnik ma za niską temperature.....ja tak miałem we fiacie tempra heheh to nie wiem czy w beemkach jest podobnie...
tomeek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wiecie coś na ten temat to piszcie

 

100% termostat

 

jest zacięty ale na szczęscie w pozycji otwartej :mrgreen:

Jakby był zacięty w pozycji zamkniętej to bys sobie pojeździł ok 5-10 min i dalej :cry2:

 

Problem teraz taki, ze do Compacta trzeba kupic termostat razem z plastikową obudową - rurką która idzie od bloku silnika do węża do chłodnicy (w ASO komplet kosztuje 150 PLN)

Możliwe, ze można dokupić sam termostat za 15-20 PLN i umieścić go w tej obudowie plastikowej - ale osobiście nikt nie chciał mi dać gwarancji, ze będzie pasowało...

Ja mam taki objaw od roku (czasu zakupu samochodu) i zbieram się do wymiany tego termostatu dość powoli - bo temp spada mi tylko w silne mrozy i długie trasy (pow 30 km) w mieście praktycznie temp jest zawsze 90stC (wskazówka pion) :D

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można też częściowo zakryc wlot powietrza do chłodnicy..kartonem..tak jak to robią posiadacze żuków heheheh..to moze lepiej wymień ten termostat..

 

No nie wiem czy to tak bendzie ladnie na Bmw:cy

 

Ja terz mowie ze 100% termostat jest twój problem!

Unaz w szwecji jest zimniejszy klimat no i ten problem jest spotykalny bardzo w czesniej. 99% ci co zmienily termostat to zostali zadowoleni påwymienieniu, no i to jest bardzo latwo zmienic.

 

Zobacz tu jak sie wymienia; http://www.logun.org/therm.htm

Na ostatnim obrazku jest pokazana ta plastykowa czesc (która nie wiem jak sie nazywa po polsku) Tym jest termostam przykryty. Do tej czensci musis kupic czerwona uszczelke, najlepiej cala ta czensc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz tu jak sie wymienia; http://www.logun.org/therm.htm

Na ostatnim obrazku jest pokazana ta plastykowa czesc (która nie wiem jak sie nazywa po polsku) Tym jest termostam przykryty. Do tej czensci musis kupic czerwona uszczelke, najlepiej cala ta czensc.

 

wielkie dzieki za tak szczegółową instrukcję wymiany, może przy okazji weekendu uda mi się wymienic termostat.

http://img155.imageshack.us/img155/5220/bkptouring350x100avatarzt8.gif

_________________

http://images.spritmonitor.de/239085_5.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można też częściowo zakryc wlot powietrza do chłodnicy..kartonem..tak jak to robią posiadacze żuków heheheh..to moze lepiej wymień ten termostat..

 

Żebyś tylko nie wpadł na taki pomysł, potrktujmy to jako udany żart. Układ chłodzenia może się obrazić i będziesz miał problemy jeszcze poważniejsze.

Wymień ten niedomykający się termostat i już.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj wymieniłem termostat i problemy się skończyły, teraz po przejechaniu ok. 1,5-2,0 km wskaźnik temperatury stoi juz pionowo i utrzymuje swoje 90st. :cool2:

Prawdziwa przemiana auta.

Nawet ogrzewanie zaczęło lepiej działać.

Dzieki :dance:

http://img155.imageshack.us/img155/5220/bkptouring350x100avatarzt8.gif

_________________

http://images.spritmonitor.de/239085_5.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czesc przed wymiana płynu zauwazyłem ze na wskaźniku wskazówka nie osiaga pionu czyli tej standardowej temperatury. Wymieniłem płyn i sie okazało ze samochód nagrzewa nie tylko do pierwszej kreski czyli do 1/3 na wskaźniku. Odpowietrzyłem go dwa razy ( ciepło w kabinie) i okazało sie ze jest nadal tak samo jak na poczatku, więc zaczełem wymieniać termostat. I zauwarzyłem że na orginalnym 88 (temperatura otwarcia) stopni wskazówka jest na 1/3, 87 stopni wskazówka jest między 1/3 a 1/2 a bez termostatu wychodzi troszkę ponad połowe ale w czasie jazdy bez termostatu spada na niebieskie pole.Wiec mam pytanie o co tu chodzi i jaki termostat muszę założyc żeby było dobrze. Z góry dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam

 

BMW E30 316i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można też częściowo zakryc wlot powietrza do chłodnicy..kartonem..tak jak to robią posiadacze żuków heheheh..to moze lepiej wymień ten termostat..

 

Częściowo, nie całkowicie.

Chłodnica przed wentylatorem powinna być odsłonięta

 

To jest wbrew pozorom całkiem niezły sposób na poprawę bilansu cieplnego silnika. Nawet jeżeli silnik ma sprawny termostat, to dużo łatwiej utrzymać mu optymalną temperaturę (przy ogrzewaniu często włączanym na MAX), gdy chłodnica jest częściowo zasłonięta.

 

Ale ta metoda jest bezpieczna TYLKO w samochodach z wentylatorem włączanym elektrycznie, przez czujnik mierzący temperaturę płynu w chłodnicy, lub w silniku.

 

Karton może narobić sporych kłopotów, jeżeli wentylator jest napędzany poprzez wisko (BMW, Mercedes).

 

Wisko reaguje na temperaturę gorącego powietrza, podgrzanego przez "żeberka" chłodnicy, zasysanego przez wentylator.

 

Karton tamuje, osłabia przepływ powietrza przez rdzeń chłodnicy. A skoro gorące powietrze nie omywa (nie podgrzewa) wisko, to ono nie włączy się, kiedy będzie potrzebne :!:

 

Jeżeli już trzeba awaryjnie szukać ciepła w BMW (np. żeby dotrwać te parę do wymiany termostatu), to lepiej zaślepić same wloty powietrza pod zderzakiem lub atrapę chłodnicy, ale zostawić rdzeń chłodnicy odkryty.

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.