Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie. Regularnie wymieniam olej w w/w silniku - ciągle ten sam - syntetyk - miska wzorcowo sucha. Po ostatniej wymianie cała miska jest mokra. Nie wilgotna tylko mokra. Na łączeniu głowicy zawsze było wilgło (a`la kurz z olejem) ale nigdy oleju nie ubywało. Po oględzinach najbardziej podejrzanym miejscem jest mocowanie obudowy filtra oleju do bloku silnika - tam jest oleju najwięcej. Problem w tym że teraz okolica przedniego zimmera wału tez jest mokra ale to raczej przez spływający olej z obudowy filtra. Pytanie mam takie - co można zrobić źle przy wymianie filtra i oleju (robiłem to wielokrotnie)?? Zawsze zakładam nowe oringi oraz nowe uszczelki miedziane. Nie zagłębiałem się w budowę obudowy filtra oleju. Jest jakaś przypadłość tego silnika która wyjaśniła by ten problem??

Pozdrawiam.

Edytowane przez Zarazek
Opublikowano
Może jak wyciągałeś filtr oleju polało ci sie po podstawie filtra oleju wytrzyj to wszystko do sucha i sprawdz czy niepojawił sie wyciek
Opublikowano
No właśnie podejrzewam to miejsce najbardziej. Dziwi mnie to że tak nagle. Miska była zawsze sucha. Ten mały oring na końcu śruby skręcającej obudowę filtra raczej nie mógł się jakoś wywinąć itp. Jutro postaram się zrobić zdjęcia miski na kanale to może rzuci to światło na sprawę.
Opublikowano
No właśnie podejrzewam to miejsce najbardziej. Dziwi mnie to że tak nagle. Miska była zawsze sucha. Ten mały oring na końcu śruby skręcającej obudowę filtra raczej nie mógł się jakoś wywinąć itp. Jutro postaram się zrobić zdjęcia miski na kanale to może rzuci to światło na sprawę.

Oring napewno się nie wywiną ale przez tyle lat ztobił się z gumowego plastikowy i twardy i dlatego puścił. A tak dla ścisłości to tam są dwa oringi , więc kup sobie dwa oringi i uszczelkę . Robiłem to ostatnio u siebie nie ma wielkiej tragedji z robotą :cool2:

Opublikowano
Odwiedziłem dzisiaj Bavaria Motors w Katowicach i mimo snobistycznej atmosfery otrzymałem pełne wsparcie informacyjne jak i potrzebne elementy. Uszczelkę oraz cały zawór zwrotny oleju z dwoma oringami. Pracownik na dziale z częściami nie musiał mi mówić że można kupić cały zawór a jednak bez problemów wyjaśnił mi że wymienia się całość bo zmiana samych oringów rzadko jest skuteczna. Mógłbym go posądzić o to że chce mi sprzedać elementy za większą kasę ale kiedy zobaczyłem rachunek na bagatela 25PLN sprawa wydała się oczywista. Dam znać po wymianie. Oby nie okazało się że cieknie zimmer na wale.
Opublikowano

Panowie. Pełen sukces. Silnik czysty ale fakt trzeba było mnóstwo elementów powykręcać przed dostaniem się do obudowy filtra.

Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.

Opublikowano

Za pięknie było...Kolega dojechał do domu i znowu okolica obudowy filtra jest cała w oleju - WTF??? Poradźcie coś bo normalnie ręce opadają. Nie wiem czy nie strzeliłem sobie w stopę bo ta tulejka którą kupiłem w ASO była plastikowa z dwoma oringami a jak rozebrałem obudowę filtra to tam była tuleja aluminiowa z dwoma oringami - czy to jest zamienne????? Silnik rozgrzaliśmy po wymianie - wszystko czyste - zero oleju a za 20 minut po trasie error. Przecież tego nie da się źle poskładać czy cuś. HELP.

 

No i dlaczego na tym zdjęciu http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=11_0506&hg=11&fg=30 które przedstawia dokładnie taka samą obudowę filtra nie ma tej tulejki z oringami a na tym http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=11_1568&hg=11&fg=30 jest. Czy ona zawsze występuje??

Opublikowano

No i dlaczego na tym zdjęciu http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=11_0506&hg=11&fg=30 które przedstawia dokładnie taka samą obudowę filtra nie ma tej tulejki z oringami a na tym http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=CA71&mospid=47435&btnr=11_1568&hg=11&fg=30 jest. Czy ona zawsze występuje??

Kolego zwróć uwagę na to że to są dwa rodzaje podstaw filtra oleju

Opublikowano (edytowane)
Pierwszy link to silnik M40 b16 a drugi to M43 b16 . M40 b16 produkcja do 09.1995r a M43 b16 od 09.1995r Edytowane przez Adam12345
Opublikowano (edytowane)
Panowie. Mowa o silniku M43 i taka obudowa filtra w aucie które robiłem występuje. Drugi link dałem tylko i wyłącznie do pokazania że na nim występuje ten zawór zwrotny czy jak mu tam z dwoma oringami a na pierwszym nie mimo iż po wymontowaniu obudowy tam był (błąd realoem?). Poczytałem trochę w sieci i jest to częsty problem ale po wymianie tego elementu (tuleja, zawór czy jak mu tam) każdy wieńczył sukces - niestety nie ja więc pytam dlaczego. I proszę mnie jeszcze upewnić - ten zawór ma nie pozwolić cofnąć się olejowi z górnych partii silnika kiedy ten nie pracuje? Edytowane przez Zarazek
Opublikowano
Nie wiem ale ja jeszcze nie spotkałem się w M43 b16 i b18 ze starą obudową . Też mi tam ciekło i po wymianie już około 2 lata jest ok.
Opublikowano
Nie wiem ale ja jeszcze nie spotkałem się w M43 b16 i b18 ze starą obudową

A ja się spotkałem już wiele razy

Opublikowano
Być może ale pewnie będą to silniki z września , października 1995 r

Ja mam swoją z września '95 i mam już tą drugą podstawę a kolega ma compacta z '94 i ma starą

Opublikowano

Super - skoro udało nam się wspólnymi siłami ustalić zupełnie nieistotną dla tematu informacje to teraz uprzejmie proszę o odpowiedz na moje pytanie. Dla przypomnienia:

CZY ZAWORY ZWROTNE SĄ ZAMIENNE (ALUMINIOWY Z PLASTIKOWYM) POMIĘDZY OBUDOWĄ STAREGO A NOWEGO TYPU?

Wiem że na bank cieknie z tej okolicy. Kolega podjechał do mnie i obejrzałem wyciek - leci z górnej części łączenia obudowy filtra z blokiem silnika. Aluminiowy zawór wychodził bardzo opornie a ten nowy z plastiku po prostu wskoczył na miejsce - może to jakaś wskazówka Pozdrawiam.

Opublikowano
Odpowiedziałem sobie sam - w/w elementy nie są zamienne. Mam kolejne pytanie bo mamy mały spór - czy oringi na zawór mają przekrój koła czy prostokąta?? Według realoem jest to rozmiar 24x3 ale jaki to przekrój? Wciśnięte tego zaworu ręcznie z nową uszczelką graniczyło z cudem więc się sam zastanawiam. Pozdrawiam.
Opublikowano
Mam kolejne pytanie bo mamy mały spór - czy oringi na zawór mają przekrój koła czy prostokąta?? Według realoem jest to rozmiar 24x3 ale jaki to przekrój?

Mają przekrój koła

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Miałem podobną sprawę, tylko w E46 z 2000 roku. Wymieniona uszczelka obudowy filtra oleju, oringi i niby miesiąc było ok. Z przodu czysto i nic nie ciekło. Rano wstaję i przez przypadek otworzyłem klapę (ciekło ze spryskiwacza). Ciekło z okolic obudowy filtra paliwa. Podjechałem do warsztatu, wyczyścili części i potwierdzili. Teraz w sumie nie wiem, dlaczego po miesiącu mogło ponownie zacząć cieć. Albo podrobiona uszczelka (według opisu aukcji była oryginalna), albo trudno powiedzieć. Mechanicy wykluczyli przeciek z wału lub z innych miejsc..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.