Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam problem z moim automatem, autko jest z 2002 roku, automat GM, przebieg 226tys. km.

Więc tak:

od zakupu autka w lipcu 2010 roku automat jak zmienial bieg z 1 na 2 bylo odczuwalne takie pociągnięcie (można też powiedzieć lekkie szarpnięcie), pojechalem wymienic jakies 3 tygodnie temu olej i filtr w skrzyni do speców w bielsku - białej.

Wymienili filtr, uszczelkę i olej weszło 5 litrów.

 

Przez pierwsze 2 dni po wymianie bylem bardzo zadowolony bo nic nie szarpało, po 2 dniach znow zaczely się pociągnięcia przy zmianie z 1-2.

Teraz po 3 tygodniach takie pociągnięcie jest odczuwalne przy każdej zmiania biegu przez automat. Czy to z 1-2 czy 2-3 czy 3-4 itd.

 

Czy winien może być zły olej? Zalali mi skrzynie olejem MOBIL ATF71141 IT czy to dobry olej?

Opublikowano

 

Czy winien może być zły olej? Zalali mi skrzynie olejem MOBIL ATF71141 IT czy to dobry olej?

 

No to zalali ci złym olejem skrzynke :duh: , właściwy olej to Texaco TEXAMATIC 7045E

 

a poprawnie powinieneś to zrobić tak viewtopic.php?f=15&t=122945

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano

wlali ci zly olej (bardzo czesto sie to zdarza, w serwisach ASB, że leją olej jaki mają) i z pewnoscia wykonczyli ci skrzynie i konwerter - zawsze jak ktos lał inny olej niz przewiduje producent skrzynia zdychała bardzo szybko. przygotuj jakies 6-8 tys zl na regeneracje.

olej musi byc texaco texamatic albo z aso ori. te skrzynie bez wymiany oleju z tym silnikiem robią co najmniej 450 tys km bez awarii. oczywiscie prawidlowo eksploatowane czyli nie pałowane.

poczytaj o tych skrzyniach w dziale E39 to sobie wyrobisz zdanie.

Opublikowano
Jakie 6-8 tyś? mój znajomy zrobił za 4tyś , a ja sam wymieniłem olej z filtrem i śmigała bez problemu ale oleju weszło 9l
Opublikowano
a czy jak wymienie teraz jeszcze raz olej i filtr (tym razem zrobie to sam wedlug instrukcji z forum) i zaleje skrzynie tym olejem texaco to jest możliwość ze nastąpi poprawa?
Opublikowano
czy miales opilki albo szlam w starym oleju? jezeli nie i jezeli teraz zlejesz tego mobila i nie bedzie syfu to jest szansa, ze bedzie ok. jezeli byl szlam i opilki to czeka cie regeneracja koszt od 6 do 8 tys zl i nie wierz, ze ktos ci to zrobi za 4 tys zl bo to sciema.
Opublikowano
troszke opilkow bylo ale to wygladalo bardziej jak taki pyłek pływający po oleju, wiekszych nie bylo, olej byl brudny ale nie bylo szlamu zadnego.
Opublikowano
jezeli na magnesie nie bylo opilkow, a jedynie brudny olej to skrzynia powinna byc ok. skrzynia czasami wariuje przez niodomagajacy silnik. najpierw powinienes sprawdzic silnik, pozniej skrzynie. rozumiem, ze filtr wymieniles na orginalny a nie jakis szmatex za 60zl. sciagnij miske i zobacz czy teraz nie masz opilkow. jezeli nie masz to sposc caly olej ok 9litrow jest instrukcja na forum jak sie to robi dynamicznie i oczywiscie najtanszym olejem za 23 zl texaco. jak to ci nie pomoze to zbieraj pieniazki.
Opublikowano
a moze gdy okaze sie ze skrzynia jest juz padnięta lepiej kupic skrzynie urzywaną na allegro? ostatnio widzialem taka z 2004 roku z przebiegiem 170tys.km w całości za 2000zl? co o tym myslicie?
Opublikowano
Ja bym na twoim miejscu sie nie przejmował i pojechal do tych co ci wymieniali olej i wrzucil ich na koszta ewentualnie jechac do serwisu powiedziec co i jak niech piszą ze zly olej itd i niech naprawiaja a Ty z fakturka podjedzi do nich i niech becelują to moze sie nauczą baranki:)
Opublikowano

No i wymienilem dzisiaj olej weszło niecałe 9l. Opiłków żadnych nie było.

I teraz moje pytanie: przejechałem kawałek autem i zapaliła mi się żółta kontrolka oleju czy to ma cos wspólnego z tym co robilem?

I druga rzecz jadąc potem po przejechaniu jakichs 4-5 km, przy ruszaniu zauwazylem dziwny dźwięk taki jakby szum przy dodawaniu gazu jak auto jedzie czy to skrzynia tak buczy? czy to jest normalne?

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Dziś byłem na wymianie oleju w szkrzyni z moim bmw e46 320d 2001r o numerze vin WBAAS71020CJ30959. Mam skrzynię automatyczną GM z zieloną tabliczką typ skrzyni A5S360R lub A5S390R, nie wiem dokładnie który. Zalali mi olej żółty esso. Czy dobry olej zalali? Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź.
Opublikowano

kolego,

Z tymi kolorami to tak jest - u mnie w skrzyni ZF 5HP19 (to jest oznaczenie ZF) czyli A5S 325Z (to jest oznaczenie BMW) jest zielona naklejka i zgodnie z TIS'em olej to Esso LT 71141.

Ty masz skrzynie GM, ale pomimo zielonej naklejki olej to nie Esso, tylko jak podaje TIS - TEXACO ETL 7045E dla A5S360R oraz TEXACO ETL 8072 B dla A5S 390R.

Tak wiec kolor naklejki to nie wszystko, bo wazne tez z jakiej firmy jest skrzynia.

 

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.