Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, jestem tu nowy wiec prosze o wyrozumiałość i pomoc. Mianowicie mam taki problem ze na rozgrzanym silniku i biegu jałowym zapala mi sie kontrolka ciśnienia oleju,co może byc tego przyczyną?Dodam ze problem pojawił sie zaraz po wymianie oleju...jednakże silnik pracuje normalnie bez niepokojących odgłosów olej też w normie
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powiedz jaki miałeś olej, i na jaki zmieniłeś.

Wychodzi na to że po rozgrzaniu jak olej rzednie to nie trzyma ciśnienia, bardzo prawdopodobne jest zużycie silnika, padające panewki albo pierścienie.

Jaki masz przebieg?

Opublikowano

silnik masz do remontu a przebieg 165000 to napewno 100% autentyczny i wynikający z książki serwisowej, co ???

 

Gościa który sprzedał ci to auto powinno się także napoić motodoktorem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli nie masz na umowie żadnych dopisków że w pełni zapoznałeś się ze stanem technicznym pojazdu i nie masz zastrzeżeń, to jesteś w stanie odzyskać kase.

Zużycie silnika przy takim przebiegu jest praktycznie niemożliwe, no chyba że ciągle był katowany albo mocno przegrzany.

Ja bym z tym do rzeczoznawcy pojechał, i potem z papierkiem od niego do handlarza, i na Twoim miejscu nie chciał bym zwrotu części kasy na naprawe, tylko niech zabiera dziada i oddaje całość, a jak nie to droga sądowa.

Co najwyżej wyciągniesz 2, 3 tyś na remont silnika, a co będzie jak zacznie się sypać coś dalej?

Opublikowano
komisy zwykle odpowiedzialność za auto ograniczają do wad prawnych, wady techniczne traktowane są po macoszemu. Kolego, musisz dać motor do mechaniora - niech go rozbierze, ale podejrzewam że trzeba będzie kupić inny. Pocieszę cię że w przypadku E39 to nie jest nic strasznego. Motorek kupisz za 2-3 tys i będzie gut - tyle zapłaciłem ostatnio za wymianę kilku dupereli w tylnym zawieszeniu.
Opublikowano
Jeśli nie masz na umowie żadnych dopisków że w pełni zapoznałeś się ze stanem technicznym pojazdu i nie masz zastrzeżeń, to jesteś w stanie odzyskać kase.

Zużycie silnika przy takim przebiegu jest praktycznie niemożliwe, no chyba że ciągle był katowany albo mocno przegrzany.

Ja bym z tym do rzeczoznawcy pojechał, i potem z papierkiem od niego do handlarza, i na Twoim miejscu nie chciał bym zwrotu części kasy na naprawe, tylko niech zabiera dziada i oddaje całość, a jak nie to droga sądowa.

Co najwyżej wyciągniesz 2, 3 tyś na remont silnika, a co będzie jak zacznie się sypać coś dalej?

 

 

Fantasto - po pierwsze jak napisałem wyżej - komisy nie biorą odpowiedzialności za wady techniczne oferowanych aut. Droga sądowa to gra nie warta świeczki, włożyć trzeba sporo kasy i najprawdopodobniej nic się nie wskura.

 

Zużycie silnika przy jakim przebiegu ??? Uważasz że auto ma faktycznie 167 tys ? Tyle miało dziesięć lat temu.

Opublikowano

Nieprawda komis jest jak inny sprzedawca i bierze odpowiedzialność za swój towar w formie RĘKOJMI. Nie bierze odpowiedzialności jeżeli kupujący został poinformowan, że np auto jest po dzwonie i dlatego ma 4 ślady a nie 2 i nie można ustawić zbieżności. Przypadek miał mój znajomy, w ECLIPSIE po ok 2 tygodniach przekręciło panewki, auto oddał do rzeczoznawcy który stwierdził, że 180tyś to było ale ze 200tyś temu. WYGRAŁ, komis musiał zapłacić za auto + za lawete którą ściągał auto. Oto podstawa prawna. Pamiętajmy, że to DO NAS NALEŻY udowodnienie, że auto ma przekręcony licznik itd...co w przypadku BMW nie jest trudne bo ta niezależnie nabija przebieg w kluczyk wystarczy podjechać do serwisu BMW i porównać zegary z kluczykiem...

 

Jeżeli okaże się, że nabyty pojazd ma wady prawne lub techniczne, nabywca może żądać zadośćuczynienia. Podstawą jest odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi. Odpowiedzialność sprzedającego wobec nabywcy reguluje kodeks cywilny.

Wady fizyczne

W myśl art. 556 kc sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli sprzedany samochód ma wadę zmniejszającą jego wartość lub użyteczność, a także wtedy, gdy samochód nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedający zapewniał (rękojmia za wady fizyczne). Jeżeli sprzedający zapewnił, że samochód jest bezwypadkowy i ma mały przebieg, a w rzeczywistości okazuje się być po naprawie blacharsko-lakierniczej i zdecydowanie większym przebiegu, to nabywca może żądąć zwrotu lub obniżenia zapłaconej ceny.

 

Tak więc jedż i postrasz sądem z artykułu 556kc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli nie masz na umowie żadnych dopisków że w pełni zapoznałeś się ze stanem technicznym pojazdu i nie masz zastrzeżeń, to jesteś w stanie odzyskać kase.

Zużycie silnika przy takim przebiegu jest praktycznie niemożliwe, no chyba że ciągle był katowany albo mocno przegrzany.

Ja bym z tym do rzeczoznawcy pojechał, i potem z papierkiem od niego do handlarza, i na Twoim miejscu nie chciał bym zwrotu części kasy na naprawe, tylko niech zabiera dziada i oddaje całość, a jak nie to droga sądowa.

Co najwyżej wyciągniesz 2, 3 tyś na remont silnika, a co będzie jak zacznie się sypać coś dalej?

 

 

Fantasto - po pierwsze jak napisałem wyżej - komisy nie biorą odpowiedzialności za wady techniczne oferowanych aut. Droga sądowa to gra nie warta świeczki, włożyć trzeba sporo kasy i najprawdopodobniej nic się nie wskura.

 

Zużycie silnika przy jakim przebiegu ??? Uważasz że auto ma faktycznie 167 tys ? Tyle miało dziesięć lat temu.

 

Czytaj ze zrozumieniem, niemożliwe jest zużycie silnika przy przebiegu 167 tyś, a jednak silnik jest zużyty, wniosek? silnik nie ma 167 tyś, tylko więcej.

Komis bierze odpowiedzialność za sprzedany pojazd, tylko musisz sobie odpowiednio do tego podejść. Wiadomo, nie pojedziesz reklamować auta bo ryska jest na lakierze, ale w takim przypadku jest to wskazane.

Zrób tak, Thefi napisał, chyba że pogodzisz się z wdepnięciem w gó***, i z własnej kieszeni będziesz naprawiał.

Ja bym zaczął od wizyty w aso, diagnostyce komputerowej, i przy okazji sprawdziłbym historie auta i jego prawdziwy przebieg, wtedy będziesz miał już jakieś podstawy do działań.

Opublikowano

Koledzy, zwróćcie uwagę o czym piszecie. Koleś kupił pietnastoletnie auto pewno za siedem i pół tysiąca w komisie. To nie dwuletnia E60. Za samego adwokata żeby ruszyć temat zapłaci tyle co za silnik a od sędziego się dowie tego czego wielu się już dowiedziało ŻE W POLSCE POSZKODOWANY NIE MA ŻADNYCH PRAW. A historie o znajomych co wygrali w sądzie mają tyle współnego z prawdą co przebieg 165 tys. w pietnastoletnim aucie klasy wyższej.

 

 

Kolega pojedzie jutro do mechanika, dowie się że obróciła się panewka na którejś korbie i że można to robić ale lepiej kupić drugi motor. Nie kręćcie mu w głowie sądami bo nic tam nie wskura. Niech kupi motor i śmiga z uśmiechem swoim BMW.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli by to była kwesta samego silnika spowodowana przedwczesną awarią, to bym zrozumiał, ale jeśli tam już silnik prawie ducha wyzionął, to co z resztą?

Ten samochód może (ale nie musi) okazać się skarbonką, więc pytanie czy sens cokolwiek w tym robić.

Ja bym się jednak tak, czy siak wybrał z tym do jakiegoś warsztatu na oględziny i diagnozę, będziesz wiedział orientacyjnie co trzeba robić i ile to wyniesie.

Tym bardziej mówiąc o padniętym silniku my tylko przypuszczamy co mogło się stać, a pewnośc będziesz miał dopiero jak ktoś organoleptycznie stwierdzi sprawdzi układ smarowania. :wink:

Opublikowano
O ile dobrze pamiętam, to przebieg w E39 poza zegarami, zapisywany jest jeszcze w 2 innych modułach. Zrób 2 rzeczy, wymień czujnik ciśnienia oleju i jedź na komputer, ale nie na tester. Z wydrukiem z DIS-a wróć do komisu i pokaż mu, że Cię oszukał i jak nie zmięknie to dzwoń po Policję. Jedyne wyjście na "takich" sprzedawców, bo oszustwa są ścigane z urzędu i nie będziesz musiał wchodzić na drogę cywilną, która może kosztować więcej niż zakupione auto. Powodzenia.
Opublikowano
uważam, że trzeba także wziąc pod uwagę to, że olej magnatec 1ow40 nie spełnia norm bmw ( przede wszyskim normy LL) i było już na tym forum dużo postów dotyczących tego oleju i zapalającej się kontrolki ciśn. oleju po rozgrzaniu silnika, nawet mój kuzyn tego doświadczył, ale po zmianie magnateca 10w40 na odpowiedni olej syntetyczny jego problem się zakończył. Wydaję mi się , że musisz zacząć od zmiany na prawidłowy olej, a jeżeli to nie pomoże to wtedy możesz zastanawiać się nad stanem slnika, bo teraz napewno masz wlany zły olej. pzdr
Opublikowano
Fakt może to być tylko czujnik ale panowie komisy żerują na tym, że ludziom nie chce się po sądach włóczyć CO JEST BŁĘDEM!!! Ja miałem przeboje z PZU przy kasacji auta, oryginał próbowali mi wycenić jakby to była wersja na rosję czyli nawet szyby chyba z folii miały być a wrak to normalnie klamki po wypadku się powymieniały na złote i wart jest że hoho, zapytałem kolesia czy może mam dopłacić bo się zaraz okaże, że wrak jest droższy niż przed wypadkiem. No i co....no i odrzuciłem wycenę i napisałem pismo, że kieruję sprawę na drogę sądową z doniesieniem o oszustwo ponieważ wartość auta jest zaniżona, to się okazało nagle, że to jakaś młoda dziewczyna tam sprawdzała i nie zaznaczyła w programie, że auto ma elektryke, ABS, klimatyzację itd.... Morał jest taki z tej opowieści, ONI ŻERUJĄ na ludziach którzy machną ręką i dokładnie wiedzą co sprzedają i albo się uda albo nie - ryzyko wliczone w sprzedaż. Jak kolego pisał zgłoś sprawę o OSZUSTWO na policji i leci z urzędu. Przy kręconym liczniku masz wygrane.
Opublikowano
Witam, jestem tu nowy wiec prosze o wyrozumiałość i pomoc. Mianowicie mam taki problem ze na rozgrzanym silniku i biegu jałowym zapala mi sie kontrolka ciśnienia oleju,co może byc tego przyczyną?Dodam ze problem pojawił sie zaraz po wymianie oleju...jednakże silnik pracuje normalnie bez niepokojących odgłosów olej też w normie

Mico2009 - ta kontrolka zawsze świeci na czerwono, czy czasami na żółto?

Opublikowano
Witam ,problem rozwiązany nie był to czujnik ale i slinik jest bardzo dobrym stanie przyczyna była taka ze gdy wymieniano mi filtr oleju usunięto mi jakies czesci które wchodziły w filtr i to była przyczyna tego

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.