Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam 525d e39 2002r. 175tys.Po odkręceniu korka wlewu u mnie korek troszke podskakuje co mnie niepokoi.czytałem wcześniej że powinno się go trudno odkręcać itroszke powinien zafalować silnik a tu koledzy nic i wdodatku korek troszke podskakije czyli nie ma podcisnienia.jezeli ktoś jest w stanie wyjasnic mi co jest grane i gdzie jest dokładnie Odma EGR i zawór od sterowania turbiną musze to wszystko przejżeć wymienić w razie czego,tylko że słabo jest to opisane w postach.Nie chce zamęczyć motorka ma tylko org175tys i jest zadbany a najwazniejsze ćwoki mechanicy wymieniają podstawowe filtry olej a reszte dowiedziałem się dzięki temu ze zajzałem do klubu czyli dzięki wam.Prosze o wyjaśnienie bądż fotki gdzie te wszystkie organy znajduja się.Pozdrawiam
Opublikowano

Odma: element 11-12-13-14 (to jest cały komplet jeśli chodzi o obudowę) na poniższym rysunku. Numer 15 to filterek odmy, który można kupi zdaje się osobno w ASO.

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=11_2316&hg=11&fg=15

 

Zaworek sterujący pracą turbiny - element nr 1 na poniższym rysunku:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=11_2337&hg=11&fg=45

Zaworek ten znajdziesz zdejmując rury doprowadzające powietrze do filtra - po otwarciu maski widac je wchodzące z lewej strony ozdobnej osłony górnej silnika. Po jej zdjęciu jak spojrzysz wgłąb/w dół silnika zobaczysz ten zaworek. A jeszcze głębiej pod kolektorem ujrzysz turbinę.

Pzdr.

Opublikowano
Mam 525d e39 2002r. 175tys.Po odkręceniu korka wlewu u mnie korek troszke podskakuje co mnie niepokoi.czytałem wcześniej że powinno się go trudno odkręcać itroszke powinien zafalować silnik a tu koledzy nic i wdodatku korek troszke podskakije czyli nie ma podcisnienia.jezeli ktoś jest w stanie wyjasnic mi co jest grane i gdzie jest dokładnie Odma EGR i zawór od sterowania turbiną musze to wszystko przejżeć wymienić w razie czego,tylko że słabo jest to opisane w postach.Nie chce zamęczyć motorka ma tylko org175tys i jest zadbany a najwazniejsze ćwoki mechanicy wymieniają podstawowe filtry olej a reszte dowiedziałem się dzięki temu ze zajzałem do klubu czyli dzięki wam.Prosze o wyjaśnienie bądż fotki gdzie te wszystkie organy znajduja się.Pozdrawiam

 

Żeby dostać się do odmy trzeba odkręcić obudowę filtra powietrza ale objawy jakie opisałeś są w tym silniku całkowicie normalne i nie masz się czym niepokoić. Odmę wymień dla pewności.

Opublikowano
Przejże teą odme i zaworek przy turbinie sprawdze ale słyszałem że warto wyczyścić EGR tylko ten problem że znów nie mam pojecia gdzie ten organ się znajduje,pisali tez że ma to wpływ na chmure czarną przy wdepnięciu ostro pedałka a ja tak właśnie mam w miare możliwości prosze o mape dotarcia do organu EGR.Ktoś tez radził zastosowac dziurke w nim ale sam nie wiem co myśleć.Zawazy opinia wasza.Za wszystkie rady Manolito i Lizardking bardzo podziękował i jeżeli ktoś moze mnie naprowadzic naegr i co tam podziałać dzieki z góry.
Opublikowano
Przejże teą odme i zaworek przy turbinie sprawdze ale słyszałem że warto wyczyścić EGR tylko ten problem że znów nie mam pojecia gdzie ten organ się znajduje,pisali tez że ma to wpływ na chmure czarną przy wdepnięciu ostro pedałka a ja tak właśnie mam w miare możliwości prosze o mape dotarcia do organu EGR.Ktoś tez radził zastosowac dziurke w nim ale sam nie wiem co myśleć.Zawazy opinia wasza.Za wszystkie rady Manolito i Lizardking bardzo podziękował i jeżeli ktoś moze mnie naprowadzic naegr i co tam podziałać dzieki z góry.

Zaworek sterujący AGR to element numer 1 (żeby się do niego dostac to najlepiej zdemontowac kolektor ssący:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=11_2336&hg=11&fg=45

 

Co do robienia dziurki to chyba Ci się kolego pomieszało z przepływomierzem bo jak źle mierzy to niektórzy robią w nim dziurkę aby trochę oszukac kompa - dostarczyc przez tą dziurkę więcej powietrza niż to co jest zmierzone w kanale, w którym znajduje się czujnik/żarnik mierzący masę przepływającego powietrza.

Przepływomierz - element nr 1:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=13_0652&hg=13&fg=20

 

Ogólnie to możesz jeszcze zdemontowac i przeczyścic w środku zawór AGR - ten przy kolektorze ssącym - element nr 10 (to także rodzaj zaworu podciśnieniowego, który się w środku syfi od spalin i z czasem przycina powodując duszenie silnika spalinami):

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL91&mospid=47540&btnr=11_2333&hg=11&fg=40

 

Pzdr.

Opublikowano
Przejże teą odme i zaworek przy turbinie sprawdze ale słyszałem że warto wyczyścić EGR tylko ten problem że znów nie mam pojecia gdzie ten organ się znajduje,pisali tez że ma to wpływ na chmure czarną przy wdepnięciu ostro pedałka a ja tak właśnie mam w miare możliwości prosze o mape dotarcia do organu EGR.Ktoś tez radził zastosowac dziurke w nim ale sam nie wiem co myśleć.Zawazy opinia wasza.Za wszystkie rady Manolito i Lizardking bardzo podziękował i jeżeli ktoś moze mnie naprowadzic naegr i co tam podziałać dzieki z góry.

Co do czarnej chmury, to EGR (AGR) nie ma na nią wpływu. Na ciemne obłoczki ma wpływ stan wtrysków i turbiny, i oczywiście stan elementów elektronicznych związanych z regulacją mieszanki paliwowej.

Opublikowano
Mam 525d e39 2002r. 175tys.Po odkręceniu korka wlewu u mnie korek troszke podskakuje co mnie niepokoi.czytałem wcześniej że powinno się go trudno odkręcać itroszke powinien zafalować silnik a tu koledzy nic i wdodatku korek troszke podskakije czyli nie ma podcisnienia.jezeli ktoś jest w stanie wyjasnic mi co jest grane i gdzie jest dokładnie Odma EGR i zawór od sterowania turbiną musze to wszystko przejżeć wymienić w razie czego,tylko że słabo jest to opisane w postach.Nie chce zamęczyć motorka ma tylko org175tys i jest zadbany a najwazniejsze ćwoki mechanicy wymieniają podstawowe filtry olej a reszte dowiedziałem się dzięki temu ze zajzałem do klubu czyli dzięki wam.Prosze o wyjaśnienie bądż fotki gdzie te wszystkie organy znajduja się.Pozdrawiam

 

Te obiawy które opisujesz są jak naj bardziej normalne.Wykręcasz korek,zawór EGR się zamyka, silnik zasysa przez filter a ciśnienie ze skrzyni korbowej przez odme spokojnie ulatuje przez otwór w pokrywie zaworów Mógł byś się martwić gdyby korek wyrzucało zbyt mocno(silne przedmuchy z komory spalania do skrzyni korbowej),lub gdy było by podciśnienie w pokrywie zaworów,(zatkana odma i zwieszony zawór EGR).Dla lepszego samopoczucia możesz wymienić odmę.W 525D Trzeba wymienić całą pokrywę zaworów.Ja mam przejechane ponad 300tkm i nie myslę tego robić dopóki nie ma niepokojacych obiawów.

Opublikowano
Mam 525d e39 2002r. 175tys.Po odkręceniu korka wlewu u mnie korek troszke podskakuje co mnie niepokoi.czytałem wcześniej że powinno się go trudno odkręcać itroszke powinien zafalować silnik a tu koledzy nic i wdodatku korek troszke podskakije czyli nie ma podcisnienia.jezeli ktoś jest w stanie wyjasnic mi co jest grane i gdzie jest dokładnie Odma EGR i zawór od sterowania turbiną musze to wszystko przejżeć wymienić w razie czego,tylko że słabo jest to opisane w postach.Nie chce zamęczyć motorka ma tylko org175tys i jest zadbany a najwazniejsze ćwoki mechanicy wymieniają podstawowe filtry olej a reszte dowiedziałem się dzięki temu ze zajzałem do klubu czyli dzięki wam.Prosze o wyjaśnienie bądż fotki gdzie te wszystkie organy znajduja się.Pozdrawiam

 

Te obiawy które opisujesz są jak naj bardziej normalne.Wykręcasz korek,zawór EGR się zamyka, silnik zasysa przez filter a ciśnienie ze skrzyni korbowej przez odme spokojnie ulatuje przez otwór w pokrywie zaworów Mógł byś się martwić gdyby korek wyrzucało zbyt mocno(silne przedmuchy z komory spalania do skrzyni korbowej),lub gdy było by podciśnienie w pokrywie zaworów,(zatkana odma i zwieszony zawór EGR).Dla lepszego samopoczucia możesz wymienić odmę.W 525D Trzeba wymienić całą pokrywę zaworów.Ja mam przejechane ponad 300tkm i nie myslę tego robić dopóki nie ma niepokojacych obiawów.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP91&mospid=47555&btnr=11_2316&hg=11&fg=15

Co to za bzdury o wymianie pokrywy zaworów?

Opublikowano
Oczywiście masz rację,miałem napisać wykręcić NIE WYMIENIĆ pokrywę. BARDZO PRZEPRASZAM za wprowadzenie w błąd :oops:

Wykręcić pokrywę zaworów? Po co? Jeżeli mówimy o odkręcaniu pokrywy, to jedyna, którą trzeba odkręcić jest pokrywa filtra powietrza.

Opublikowano
Jedna sugestia dla autora postu i jemu podobnych użytkowników z mojej strony - jeśli wasz poziom wiedzy o mechanice i elektronice jest taki jak można wywnioskować z waszych pytań /robienie dziur w EGRze czy wymienianie pokrywy zaworów razem z odmą/ to lepiej zrobicie jeśli jednak oddacie swoje auta w ręce ludzi którzy mają o nich jakieś pojęcie bo jedyne co możecie zrobić samodzielnie to coś poważnie zepsuć. Jeżeli ktoś kto ma o czymś niewielkie pojęcie doradzi na forum coś komuś kto pojęcie o temacie ma jeszcze bledsze to efekty łatwo można przewidzieć. Kiedyś mój znajomy po lekturze forum renault postanowił zaślepić recyrkulacje spalin w 1.5 dci. Zadzwonił po mnie bo auto po tym zabiegu bardzo osłabło. Okazało się że zrobił tak jak mu "fachowiec" na forum doradził - wsadził okągły kawał metalu w gumowy wąż prowadzący do turbosprężarki. Popłakałem się ze śmiechu.
Opublikowano
Pod pokrywą jest taki filtr z metalowej siatki dobrze jest go wypłukać bo jak odma była zapchana to i tam jest bród.

 

 

teraz też zaraz sobie popłaczę ze śmiechu :lol: bogi124 napisałeś głupotę o pokrywie zaworów bo nie masz pojęcia o tym jak ten element jest zbudowany i zamiast przyznać się do błędu to dalej brniesz w głupoty

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Taka siatka w pokrywie od zaworów faktycznie jest w 2.5 ale w TDS,przez niektórych nazywana jako odma bo TDS jako takiego właściwego filtra odmy nie posiada.Co do 2.5 CR nie wypowiadam się bo nie wiem.
ec2Wze6.jpg
Opublikowano
W 525 CR też jest. Izardking,podejżewam że twoje wiadomości co do budowy silnika są tylko z forum. Więc klucz w rękę i praktyka,tylko nie płacz bo łatwo nie będzie. :mad2:
Opublikowano
W 525 CR też jest. Izardking,podejżewam że twoje wiadomości co do budowy silnika są tylko z forum. Więc klucz w rękę i praktyka,tylko nie płacz bo łatwo nie będzie. :mad2:

Drogi kolego, załączyłem Ci w jednym w początkowych postów rysunek pokrywy zaworów i elementów odmy, a Ty dalej swoje. Tak jak kolega lizardking pisał, mylisz 525d z 525tds i lepiej już nic więcej nie pisz, bo jesteś całkowicie zielony w tematyce M57.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP91&mospid=47555&btnr=11_2316&hg=11&fg=15

element 11 - odma (odpowietrzacz)

element 15 - separator oleju (filterek)

Opublikowano

Drogi kolego, załączyłem Ci w jednym w początkowych postów rysunek pokrywy zaworów i elementów odmy, a Ty dalej swoje. Tak jak kolega lizardking pisał, mylisz 525d z 525tds i lepiej już nic więcej nie pisz, bo jesteś całkowicie zielony w tematyce M57.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP91&mospid=47555&btnr=11_2316&hg=11&fg=15

element 11 - odma (odpowietrzacz)

element 15 - separator oleju (filterek)

Tak drogi kolego załączyłeś mi rysunek pokrywy zaworów,tylko że to jest żut NA pokrywę zaworów Z GÓRY tej pokrywy a ja wyrażnie piszę że metalowy filtr znajduje się POD tą pokrywą,trzeba ją zdiąć żeby go zobaczyć i wyczyścić .Mam wrażenie że mylisz pokrtwę zaworów z osłoną silnika bo taki widok jak na rysunku, ujrzysz po zdięciu plastikowej osłony silnika a tam oczywiscie jest odma ale nie ma tego filtra metalowego o którym piszę.Mam nadzieję że zrozumiałeś. POZDROWIENIA

Opublikowano
Jestem autorem tego postu , lizardkinkg kolego ja wiem co pisze i o co pytam jest sporo osób które próbują zrobić w celu próby małą dziurke w przepływce, którą w razie niepowodzenia zaslepisz.jeżeli chodzi o jakieś pokrywy zaworów filterki czy siateczki w TDS to ja bladego pojęcia nie mam, także nie wiem kto pyta o te wątki.Moje pytanie jest pierwsze a pozostałe posty to wymiana sugestji.Ja wiem jak wygląda obsługa 2.5d i 3.0d,na ten temat coś wiedzy posiadam.prośba do ciebie patrz uważniej kto się dokładnie z tobą sprzecza o budowe silnika i jakiego.Mi wyjaśnił i pomógł manolito wraz z tobą i dalej temat ktos pociągnął.pozdr
Opublikowano
prosze o mape dotarcia do organu EGR.Ktoś tez radził zastosowac dziurke w nim

 

 

kolego, nie obraź się ale jeśli nie wiesz gdzie jest EGR a dodatkowo chcesz w nim zrobić dziurę bo ktoś taki jak "bogi" ci to doradził to mogę jedynie życzyć wam powodzenia

 

Moja rada - niech piekarz piecze chleb a mechanik naprawia samochody. Forum nie zrobi z ciebie fachowca w danej dziedzinie.

 

 

ps - przepływomierze się wymienia a nie dziurawi /chciałbyś kupić samochód od kogoś kto serwisuje go w sposób o jakim piszesz ???/

Opublikowano
prosze o mape dotarcia do organu EGR.Ktoś tez radził zastosowac dziurke w nim

 

 

kolego, nie obraź się ale jeśli nie wiesz gdzie jest EGR a dodatkowo chcesz w nim zrobić dziurę bo ktoś taki jak "bogi" ci to doradził to mogę jedynie życzyć wam powodzenia

Ja nie doradzałem nikomu robić dziurki w EGR tylko podałem przykład,nie z dziurką.Znowu nie czytasz z uwagą! Do ''dani3011czapla'';NIE KOMBINUJ TYLKO WYMIEŃ ODMĘ i powinno być dobrze.

Opublikowano

kolego lizard nie nerwuj się bądzmy jak nasze fury twarde ale i łagodne,a przedewszystkim z klasą.nie wiem kto dokładnie ilustrował regeneracje przepływki ale widziałem i chciałem wiedzieć co myślicie o tym,zrozumiałe jest to że można potem zaślepićtaką pyciusią dziureczke.jak zadawałem pytanie pierwsze fakt nadzbałem tych pytań i sie wpakowałem z tą gafą.To akurat wiem że w egr membrana otwiera ten pierdolniczek a w przepływce jest ten czujnik i ja oczywiście podmieniłem pojecia.w kazdym razie przejżałem te organy i odnowiłem zmieniłem węzyki bo ten długi był na skraju i krótki od zaworka turbiny też był biedny,kolektos ssakowy holewka miał zakitowane te klapeczki aż strach sie bac.egr wyczyszczony i sprawdzony zostało zakupić filterek do odmy lub kompletos.nie pamietam kto radził w celu sprawdzenia turbiny zdjąć wężyk górny z elektro zaworka i przejechac się,podobno przestanie puszczać dyma,tak to prawda nie puści dyma bo 2tys. obrotów i turbo ma wakacje.metoda do bani,ale nie mam zalu.takze dzieki za porady lizard i nie gniewmy sie.pozdr z Hiszpanii.

p.S ja tych pojęc 525d i 525tds nie myle ,ktoś sie wkleił.trzymaj sie.POzrd dla manolita

Opublikowano
kolego lizard nie nerwuj się bądzmy jak nasze fury twarde ale i łagodne,a przedewszystkim z klasą

 

 

Takich userów cenię - klasę masz niewątpliwie, szacunek.

Opublikowano

Co do tych dziurek to po prostu ktoś kiedyś robił dziurki we wkładzie przepływki bo w nim jest kanał zawierający czujnik i jeśli czujnik źle już mierzy to dziurka w tej grodzi powodowała, że powietrze "na lewo" przez nią szło, omijając czujnik i silnik dostawał jakby więcej powietrza niż wynikałoby to z wartości zmierzonej. Tyle tylko, że nie bardzo wiem po co robić taką rzeźbę w g*** zwłaszcza, że przepływka nie pada z reguły ot tak nagle tylko stopniowo, powoli zamula auto ale to wychodzi przy diagnostyce kiedy sprawdza się co jakiś czas wartości masy powietrza zmierzonego ale widząc to trzeba taki przepływomierz (względnie jego wkład z czujnikiem) po prostu wymienić a nie bawić się w jakąś łopatologię. Co do samej odmy to ja osobiście robię tak, że ingeruję w nią co 2 wymiany oleju zachowując schemat taki, że raz wymieniam sam filterek a następnym razem cały komplet (filtr + obudowę).

Pzdr.

Opublikowano

Koledzy, temat był o odmie, a zeszło na przepływomierz, więc jeśli można, to i ja coś napiszę.

Jeżeli za duża masa, to raczej nie z winy przepływomierza, bo one jak się psują to zaniżają odczyt. Jeżeli ciśnienie doładowania jest w normie, a masa za duża, to raczej trzeba szukać przyczyny w EGR. Jeżeli EGR zdechł całkiem (nie rusza się nawet 1 mm), to zarejestruje się błąd, jeśli jednak uchyla się trochę za mało, to musimy sprawdzić 3 rzeczy:

- sam zawór czy czasem nie jest przytarty mechanicznie

- elektrozawór sterujący EGR (jak membrana brudna to nie chodzi jak trzeba)

- rurkę powrotu spalin czy czasem jej średnica się nie zmniejszyła przy styku z kol. wyd.

Niestety, w większości znanych mi przypadków, jest to wina elektrozaworu. Niestety, ponieważ to małe g**** kosztuje ok. 500 zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.