Skocz do zawartości

ASC - 2 pytania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam taki klawisz: ASC. Rozumiem, że jest to system zapobiegający buksowaniu kół przy ruszaniu.

 

Mam 2 pytania:

1) czy ASC jest domyślnie ustawiony jako włączony [ON] czy wyłączony [OFF]? I gdy go nacisnę i zapali się kontrolka to właśnie włączyłem jego działanie czy też je wyłączyłem?

 

2) jak w BMW nazywa się sysem ESP (stabilizacja toru jazdy na zakrętach)?

 

pzodr

:: Moje auto ::


:: Nieważne czym jedziesz, ważne dokąd ::

Opublikowano

nie wiem czy ASC występowało "czyste" - czyli nie jako ASC+T. W tej ostatniej wersji jest to "odchudzone" ESP (w BMW - DSC) - bez analizy kąta skrętu kierownicy, przyśpieszenia bocznego, dohamowywania przednich kół itp. (ale już z ingerencją w moc silnika).

 

Oczywiście :? domyślnie jest włączony (zapalona lampka - wyłączony).

Opublikowano
Panowie mam pytanie. Co Z ASC jeżeli samoistnie sie zapala po ruszeniu pojazdu? Bo mi sie wydaje tak, że jeżeli sie nie pali to kontroluje auto przed buksowaniem kółek, a zapala sie na moment jak zadziała ( czyli zniweluje niepożądany obrót kół). Po celowym wyłączeniu ASC przyciskiem na kokpicie, kontrolka sie zapala i pali światłem ciągłym i wtedy auto nas nie kontroluje i koła moga sie krecic co dusza nasza zapragnie. Ale co w momencie jak kontrolka sama sie zapala i swieci ciągle a autko działa w taki sposób ze nie pozwala kręcic kółkami ( pilnuje - a powinno dać nam szanse zakrecenia nimi). jak sie juz zapali to nie można przełączyc przyciskiem na kokpicie, co jest powoden takiego stanu ( mój przypadek - niestety :cry2: ). Zauważyłem że jak odessam płyn ze zbiornika od wspomagania i ponownie wszystko skrece to działa poprawnie przez jakiś czas. A potem znowu to samo. W czym jest problem - wie ktoś bo ja juz zgłupiałem. Dopisze że ktoś mi zalał zamiast CHF , ATF :cry: .Jacek - za wszelkie rady dziekuje.
Opublikowano
Panowie mam pytanie. Co Z ASC jeżeli samoistnie sie zapala po ruszeniu pojazdu? Bo mi sie wydaje tak, że jeżeli sie nie pali to kontroluje auto przed buksowaniem kółek, a zapala sie na moment jak zadziała ( czyli zniweluje niepożądany obrót kół). Po celowym wyłączeniu ASC przyciskiem na kokpicie, kontrolka sie zapala i pali światłem ciągłym i wtedy auto nas nie kontroluje i koła moga sie krecic co dusza nasza zapragnie. Ale co w momencie jak kontrolka sama sie zapala i swieci ciągle a autko działa w taki sposób ze nie pozwala kręcic kółkami ( pilnuje - a powinno dać nam szanse zakrecenia nimi). jak sie juz zapali to nie można przełączyc przyciskiem na kokpicie, co jest powoden takiego stanu ( mój przypadek - niestety :cry2: ). Zauważyłem że jak odessam płyn ze zbiornika od wspomagania i ponownie wszystko skrece to działa poprawnie przez jakiś czas. A potem znowu to samo. W czym jest problem - wie ktoś bo ja juz zgłupiałem. Dopisze że ktoś mi zalał zamiast CHF , ATF :cry: .Jacek - za wszelkie rady dziekuje.

 

Jacek, a moze masz ASC+ T i wtedy jak zapala sie lampka to sygnalizuje tylko ,ze stabilizacja toru jazdy szwankuje a kontrola trakcji wciaz działa...w E32 niestety nie ma na to dwóch osobnych kontrolek

Stones pisał kiedys( ma ASC + T w 750iL E32 ) ,ze po nacisnieciu guzika odłącza mu sie tylko kontrola stabilizacji a gumy nadal spalic sie nie da...

 

cuda niewida

Opublikowano
Co do tego nie jestem pewien czy mam ASC+T ale o tym co pisał kolega Stones czytałem. U mnie moge palic laczki jak pogrzebię w zbiorniczku od wspomagania wyciągając filterki i ponownie je składając w całośc, dlatego wciąż sie o to pytam, ale do teraz nie otrzymałem konkretnego pomysłu, wszytkie sparawdzałem i nic. Ale jeżeli ktoś coś wie to koledzy podpowiadajcie , a jak sprawdze ii jeżeli sam dojde do tego to z pewności napisze wam jak mi poszło. Jacek
Opublikowano
Co do tego nie jestem pewien czy mam ASC+T ale o tym co pisał kolega Stones czytałem. U mnie moge palic laczki jak pogrzebię w zbiorniczku od wspomagania wyciągając filterki i ponownie je składając w całośc, dlatego wciąż sie o to pytam, ale do teraz nie otrzymałem konkretnego pomysłu, wszytkie sparawdzałem i nic. Ale jeżeli ktoś coś wie to koledzy podpowiadajcie , a jak sprawdze ii jeżeli sam dojde do tego to z pewności napisze wam jak mi poszło. Jacek

 

 

Mógł byś coś więcej napisać apropo tego palenia laczków jak wyjmiesz filterki????????????????????

 

Napisz coś wiecej....

Opublikowano

Nie wiem jakiego typu masz problem, ale myślę że opis mojego przypadku jest indywidualny. Ale jeżeli chcesz sprawdzic to poszukaj na forum mojego postu wpisując ASC dlaczego nie chce działac poprawnie. Ja mam problem a ASC- kiedyś zainteresowało mnie dokładnie co jest w zbiorniku od wspomagania wyssałem cały płyn z niego, rozebrałem wsztytkie filterki wyciągnąlem uszczelki, i stwierdziłem że filterek z "pumeksu" jest troche zanieczyszczony, przedmuchałem wysuszyłem a zewnetzrną osłone ( taka z siadki metalowej, całość jest opisana na oemreal chyba w modelu 540 ). Następnie całość złozyłem i zalałem płynem tym co wyssałem poprzednio i zakreciłem dekiele. Odpalam autko i wszytko działa poprawnie , przyciskiem ASC pstryk zapalam SAM kontrolkę od ASC na zegarach i pedał do dechy i autko mieli az serce boli ze tak wstawiam mu w tyłek. Ale mi nie chodzi o to by robić mu krzywdę, każdorazowo startując, ale o to że nie lubie jak coś nie działa poprawnie a aucie. Obawą moja jest to czy zimą nie będe miał problemu z ruszeniem pod górke jak bedzie ślisko, bo ten system odpowiada za mielenie zdejmując z silnika moment obrotowy. obroty bedą rosły a autko nawet nie zamieli taki urok ASC, więc jak bym mógł sam odłączyć to by mieliło a ono jak osioł nie pozwala mi tego zrobic wieć cierpie w obawie przed taką sytuacją. Jacek.

PS, Jak ktoś chce to moge wysłac zdjecia z takiej roboty.

Opublikowano
no zgadaz sie ja kupilem swoj smaochod w Marcu i jeszcze bylo troche lodu i sniegu na drogach, co prawda na zuzytych oponach ale zimowych stanalem 2 razy. Nie obylo sie bez pomocy innego samochodu i liny........

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.