Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Przepraszam, wiem że juz o to pytałem, ale odnosze wrażenie że po uruchomieniu auta i na początku jazdy jest komfort a potem sztywnieje jak na sporcie( czasami jest to przez dłuższ czas), czy istnieje coś takiego jak odpowietrzenie czy mozna to jakoś sprawdzić samemu nie ładując sie w koszty niepotrzebne? jacek.
Opublikowano

Gdyby układ był zapowietrzony to auto byłoby za bardzo komfortowe, ale odpowietrzyc powinien się sam. Upewnij się jakości wlanego oleju do zbiorniczka - kolor, zabrudzenie, i porównaj z informacją na korku zbiorniczka o typie oleju jakim powinien układ być zalanym.

Może być równiez kwestia niewłaściwego wyregulowania wysokości tyłu auta.

Opublikowano
Panie Robercie, właśnie u mnie jest problem, juz we wcześniejszych postach koledzy mówili mi jaki powinien być olej we wspomaganiu. Ale u mnie na korku nie ma nic napisanego ponieważ jest zwykła sruba na klucz chyba 10 mm, a z informacji przeczytanych i w instrukcji powinien być CHF a u mnie od momentu zakupu jest jakiś płyn czerwony wiec chyba nie ten CHF ponieważ on jest żółty a nie czerwony jak u mnie. Koledzy zostawili mi furtkę że może być też czerwony w niczym to nie przeszkadza, a ja nadal nie mam pewności co do tego. Odniośnie regulacji wysokości auta, to sie nad tym zastanawiałem dlaczego ono tak nisko opada po wyłączeniu silnika( ponoc samo sie poziomuje), wieć jeżeli by mógł Pan mi powiedzieć gdzie mam to sprawdzić i wyregulować to byłbym bardzo wdzieczny Jacek.
Opublikowano
Panie Robercie, właśnie u mnie jest problem, juz we wcześniejszych postach koledzy mówili mi jaki powinien być olej we wspomaganiu. Ale u mnie na korku nie ma nic napisanego ponieważ jest zwykła sruba na klucz chyba 10 mm, a z informacji przeczytanych i w instrukcji powinien być CHF a u mnie od momentu zakupu jest jakiś płyn czerwony wiec chyba nie ten CHF ponieważ on jest żółty a nie czerwony jak u mnie. Koledzy zostawili mi furtkę że może być też czerwony w niczym to nie przeszkadza, a ja nadal nie mam pewności co do tego. Odniośnie regulacji wysokości auta, to sie nad tym zastanawiałem dlaczego ono tak nisko opada po wyłączeniu silnika( ponoc samo sie poziomuje), wieć jeżeli by mógł Pan mi powiedzieć gdzie mam to sprawdzić i wyregulować to byłbym bardzo wdzieczny Jacek.

 

Płyn powinien być ZIELONY CHF 7.1 - no chyba, ze CHF 11S jest czerwony :mrgreen: ...

ja miałem zalany CHF 7.1 i taka była naklejka na metalowym dekielku - a tutaj są takie oleje

 

Ale jeśli zalali Ci innym płynem (jakiś DOT, albo ATF) to gumki w amortyzatorach mogą się "rozpuścić" i zaczną ciec... :duh:

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

Zawsze ze względu na nivo układ powinien być zalany CHF - em.

Ale zdarzały się oczywiście przypadki kiedy to wlany był ATF i klienci raczej na nivo nie narzekali.

Fakt, że po zgaszeniu auto tył opada świadczy o tym że może przepuszczać regulator przepływu, bo to nie citroen żeby opadał. Auto ma się utrzymywać na pewnej wysokości i dopiero praca zawieszenia na dziurach i obciążeniu auta decyduje o opadaniu i podnoszeniu.

Należałoby się przyjrzeć temu bliżej, gdyż trudno powiedzieć co jeszcze może być nawalone i na jakiej wysokości znajduje się to auto gdy jazda jest niekomfortowa. ńapisz także czy stwierdziłeś jakieś wycieki na układzie, a zwłaszcza na samych amorkach.

Opublikowano
Panie Marcinie i Robercie dziekuję za rady teraz juz jestem pewien że nie mam zalanego układu odpowiednim olejem, bo kolor na 100% jest czerwony, a co do nalepek i korka to mysle że ktoś celowo usunął( po świetach pokaże na zdjeciu jak to u mnie wygląda) co do rozpuszania uszczelek w amorkach to chyba u mnie sie to dokonało ponieważ jeden ( prawy tył ) mi cieknie nieznacznie. zapytam czy po wymianie płynu na właściwy wróci komfort czy juz na amen padły mi te ciśnieniowe "gruszki" bo też taką mam juz obawę? A do kolegi Marcina mam jeszcze jedno pytanie, bo widze na zdjęciu taki sam silniczek i zagazowany na Lovato, moje pytanko brzmi - Czy mozna sie z panem skontaktować telefonicznie i o tym pogadać? mój numer to 698659408 prosze jak Pan może podać numer w SMS-ie to oddzwonie. Jacek.
Opublikowano
Jestem wlasnie w trakcie przerabiania tego samego tematu. Prawda Panie Robercie i Panie Marcinie??Wiecie coś o tym.. Jacku!!Wstrzymaj sie pare dni, mam dokladnie to samo co Ty, bede starał sie to naprawić i dam Ci znać co bylo. Obawiam sie,ze nie jest to wina płynu co nie podlega dyskusjio,ze masz ZŁY!! Robert..wiesz coś na temat tego filterka w zbiorniczku z płynem od nivo i wspomagania??Wymieniać go?

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano
...Panie Marcinie??

 

Czemu Panie ?? i czemu te znaki zapytania ??

 

Filterek możesz sobie wymienić - nie jest drogi... a jest chyba z jakiegoś pumeksu :jawdrop: czy innego czegoś podobnego... :) i mógł się zużyć..

 

Jacek :

Pisz na priv'a o tym gazie... na telefony nie mam niestety czasu... :mad2:

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
co do rozpuszania uszczelek w amorkach to chyba u mnie sie to dokonało ponieważ jeden ( prawy tył ) mi cieknie nieznacznie[/quote=Jacek 750i '91]

 

Poszukaj w wyszukiwarce - podobno gdzies w Gdańsku lug Gdyni regenerują te amorki (z różnym skutkiem i zadowoleniem klientów) - ale robią to i nie drogo - zawsze mozna sprawdzić, popytać - nic to nie szkodzi.

 

Pozdrawiam - Krzysiek.

 

P.S. Nowe amorki do NIVO kosztują majatek a używki są jak to używki - w niewiadomym stanie.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano
zemu Panie ?? i czemu te znaki zapytania ??

 

Tak tylko zażartowalem nawiązując do przedmówcy..

Będziesz Mógł Wyprzedzać :D


Kto za młodu głupim nie był - ten na starość nie zmądrzeje...

Opublikowano
a ja mam kłopot z samoregulacja poziomowania przy obciazeniu,wiec tak-gdy recznie reguluje zaworem pod autrm(ten w okolicach dyfra) auto sie opuszcza i podnosi,ustawiałem juz w róznych połozeniach(delikatnie uniesiony przy pustm aucie,max obnizony przy pustm aucie,tyci uniesiany,itp) i po napakowaniu kuferka auto sie nie podnosi i po kilku km wyswietla sie komunikat o przeciazeniu NIVOREG...,podnosiłem wiec auto gdzies podrodze wczołgujac sie pod nie i przestawiajac regulacje na stabilizatorze,ok unosił sie,ale po wypakowaniu z auta nie wraca na dół i automatycznie jest za sztywny. Patrzyłem na luz tego ciegna i chyba nie jast taki tragiczny,a moze jest?,juz sam nie wiem jak to powinno działac?Teoretycznie powino a nie chce,a moze cos ze stabilizatorem(on sie nie wygina?)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.