Skocz do zawartości

pali mi 20 litrów


Pawel1979

Rekomendowane odpowiedzi

witam,mam pytanko ile powinno palić E36 320 24V z 91roku bo mi pali ok 20litrów, na sto po miescie 19 napewno,wiem ze sonda lambda jest nieaktywna we wtorek kupie nową boscha ale czy to pomoże?? :?: A JESLI CHODZI O MOC TO KOLEGA KTÓRY MA 318TKE SIE PRZEWIÓZŁ I POWIEDZIAŁ ZE JEST SŁABSZA OD JEGO :jawdrop: POWIEWDZCIE CZY SONDA MOŻE TAK OGRANICZAĆ MOC :cry:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpięta sonda nie wpłynie na tak dużą strate mocy i spore zużycie.

Sprawdź cały układ dolotowy powietrza, wraz z przepływka i czujnikiem temperatury.

Pompa paliwa raczej ok bo nie wspomniałes nic o dławieniu i zmiennej pracy silnika. Ale podobny przypadek miałem u klienta któremu przeskoczył rozrząd i objawy były te same.

 

Hmmm. co jest do chol..y?

Czyżby zaczął się sezon na łancuszki w M50??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za podpowiedz co zrobić,,we wtorek pojade założyć sonde,i sprawdze to co napisałes a z tym rozrządem to u mnie jest chyba łańcuch on też może przeskoczyć :?: a jak mam sprawdzić czy autko ma taką moc jak powinno :?: wczesniej jezdziłem tylko 126p i nie mam pojęcia jak powinno jezdzić moje autko,wydaje mi sie tylko ze na 150koni powinno szybciej ruszac i szybciej przyspieszać :cry: a autko kupiłem 8 dni temu i chciałbym aby wszystko było jak powinno zrobiłem narazie:wymiana płynu hamulcowego,olej we wspomaganiu,zregenerowałem alternator,założyłem alerm z centralnym,a zamieżam jeszcze wymienić olej w silniku,skrzyni,moscie,założyć sonde,jak możesz to napisz co jeszcze ty byś zrobił na moim miejscu....z góry dzięki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja długo szukałem u klienta usterki, ale tylko tak pobieżnie, bo wszystko wydawałoby się że pracuje prawidłowo - no może z małym wyjątkiem, a mianowicie wskazy z sondy lambda wydawały mi się dziwne, ale sama sonda pracowała, w wyniku czego ją wykluczyłem na tak niewyjaśnioną pracę silnika.

Nawet mi do głowy nie przyszło, aby sprawdzić rozrząd, bo nic na to nie wskazywało do chwili kiedy to nie przeskoczył 20m od mojego warsztatu o drugi ząb. Dopiero po wymianie łańcucha wszystko się uspokoiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
WITAM PRZED WCZORAJ WYMIENIŁEM AKUMULATOR I CO BARDZO DZIWNE AUTO O WIELE SZYBCIE ZACZĘŁO PRZYŚPIESZAC POMYŚLAŁEM ZE MOZE SONDA NIE PRACOWAŁA GDYŻ WCZESNIEJSZY AKUMULATOR NIE DAWAŁ ODPOWIEDNIEJ ILASCI PRĄDU POJECHAŁEM SPRTAWDZIĆ CZY SONDA JEST AKTYWNA ALE OKAZAŁO SIE ZE BEZ ZMIAN NIEDZIAŁA.NA DODATEK NIEZBYT DŁUGO CIESZYŁEM SIE ZWIĘKSZENIEM MOCY TO ZNACZY JAK NACISKAM NA GAZ JEDNOSTAJNIE TO JEST O WIELE SŁABSZA NIŻ JAK NACISKAM NA GAZ I PUSZCZAM ZNÓW NACISKAM PUSZCZAM I GDY ZA trzecim ZALEŻY CZWARTYM NIERAZ DRUGIM RAZEM NACISKAM AUTO SIE ZRYWA(bo puszczam z gazu i nagle naciskam na gaz) I O WIELLLLLLLE SZYBCIEJ PRZYSPIESZA,CZYM TO MOŻE BYć spowodowane :?: pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj, bez sondy lambda za wiele nie zdziałasz.

Silnik pracuje na standardowej mapie wtrysków bez jej korekcji za pomocą sondy lambda. Krótko, jak to działa:

Jeżeli w spalinach pojawiają sie węglowodory (HC), to oznacza, że całe paliwo nie jest spalane (bardzo niezdrowe dla katalizatora, ponadto w skrajnych przypadkach mogą występować objawy znane z "gaźników", czyli dziura w gazie). To wyłapuje sonda i na tej podstawie zmniejszana jest dawka paliwa. W drugą stronę, jeżeli w spalinach pojawi się tlen (O2) to znaczy, że dawka paliwa jest za mała i nie jest wypalany cały tlen (w skrajnych przypadkach mogą wystąpić "kichania" lub strzały w kolektor ssący - nie takie groźne oczywiście, jak na LPG). Wtedy dawka jest podnoszona. Proces trwa cały czas i w ten sposób oprócz mapy podstawowej wypełniana jest mapa adaptacyjna, która optymalizuje działanie silnika.

Chodzi o to, żeby w spalinach nie było ani HC, ani O2. Jeżeli pojawi się którykolwiek z tych składników - silnik nie pracuje optymalnie, a na chłopski rozum - nie jest wykorzystywana cała pojemność skokowa, teoretycznie się zmniejsza. Dlatego właśnie auto słabnie, a dodatkowo może zeżerać spore ilości paliwa.

Wymień sondę albo jedź na analizę spalin, można będzie powiedzieć więcej.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak w zasadzie to sonda "czyta"tylko O2 w palinach, o innych chemikaliach nie wie. Tlen musi byc w palinach ale w odpowiednich proporcjach i sonda czuwa nad tym by było go w odpowiedznich ilościach. No ale generalnie odpowieda za dawkowanie paliwa w zalezności od spalin.

 

http://www.ngkntk.pl/Zasada_dzia3ania_sondy_lambda.1343.0.html tu taka mała teoria.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, jasne, sonda reaguje TYLKO na różnice tlenu między otoczeniem, a spalinami. W spalinach powinno go teoretycznie nie być, ale śladowe ilości muszą być dla poprawnego działania sondy. W pełni się zgadzam.
Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jasne że sonda musi byc,miałem juz dziś kupić ale nie wiem czy kupić boscha z okrągłom wtyczką cena to 360zł czy boscha z płaską wtyczką ta z płaską jest do AUDI CZY PASSATA cena 150zł gosc co sprzedaje mówi ze wystarczy obciąć wtyczke przylutować do starej i będzie pracować jak ta za 360zł..czy oby takie lutowanie nie ma wpływu nawet w najmniejszym stopniu na prace sondy,raz lutowanie a dwa stara wtyczka ma ok 13 lat :?: doradzcie bo jutro chce załatwić sprawe z sondą i nie chce potem sie zastanawiać czy pali mi duż bo np:jeżdze ostro a może h...wą sonde kupiłem.pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem padniętą sondę w taki sposób, że bardzo wolno reagowała na zmiany. Wymieniłem na zamiennik za 230zł, który działał dobrze tydzień i padł... Za niego dostałem of corse zwrot kasy, ale w zamian kupiłem Boscha za coś koło 400zł z oryginalną wtyczką i kablem do E34.

Może miałem akurat pecha, ale ogólnie możesz zaryzykować z zamiennikami, może się uda.

Jeszcze przed wymianą sprawdź, czy na sonde podawane jest napięcia na grzałkę (jak silnik jest już ciepły).

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
witam.a więc tak zamówiłem oryginalą sonde boscha za 420zł czekałem ponad tydzien i w końcu przyszła,elektryk podłączył ją zamiast starej nie działającej ,na następny dzien przyjechałem ją sprawdzic i o kazuje sie ze nie pracuje tak jak powinna strasznie jest wolna(wolno reaguje)tak wyszło po podłączeniu do komputera,na testerze wyszło ze nie pracuje,a więc elektryk na następny dzien przyniosł 2 inne sondy ale uniwersalne by wykluczyc ze ta nowa sonda jest uszkodzona i okazuje sie ze ani jedna z tych dwóch nie działa tak wyszło na testerze,,,do kompa nie były podłączane.pomóżcie gdzie szukac usterki ,dzis jade jeszcze sprawdzić układ wylotowy bo to zasugerował elektryk..dodam ze sprawe z sondą załatwiam już ponad 4 tygodnie, główny powód to duże spalanie w miescie 14,5,,, trasa co dziwne 8,,i najważniejsze bardzo duża różnica w mocy auta tzn zawsze na zimnym(letnim silniku)autko śmiga jak rakieta,ale gdy pojeżdze 10 może 15 minut autko robi sie strasznie mułowate najbardziej idzie to odczuc na pierwszym biegu,autko wogule sie nie zbiera jak daje gazu bardziej wyje niż jedzie,gdy odstawie autko na jakis czas to znów na letnim silniku autko super sie zbiera do czasu gdy wskazówka temperatury silnika nie dojdzie do połowy trwa to 5 może dziesięc minut(jak pisałem wczesniej)dodam ze nigdy nigdy ta wskazówka od temperatury silnika nie przekroczyła połowy nawet jak jeżdze 4 godziny stoi na połówce..doradzcie gdzie szukac usterki czy to sonda czy to układ wylotoy a może cos z grzaniem sie silnika ,a może całkiem co innego pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, koniec tych wycieczek OT :)

 

Pytanie: czy giagnostyka komputerowa, konkretnie na GTOne jest w stanie wychwycic zbyt wolno reagujaca sonde?

Czy taka diagnoza powinna pojawic sie na liscie bledow czy trzeba aktywowac specjalny program sprawdzajacy?

były: E30 318is coupe, E30 325i saloon, E36 320i coupe, E34 520i sedan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to typowy komp co sie podlacza do złacza diagnostrycznego nie wychwyci predkosci zmian na sondzie bo impulsy do kompa podawane są co powiedzmy 1 sek. Trzeba ja badac osobno wpinając sie bezpiśrednio w sonde. Ja natomiast zapytam, może naiwnie ale czy kupiłeś dobra sonde??? bo do tych silników są dwa rodzaje sondy, boshowskie 1 V i siemensa NTK 5V, i działają na całkiem innej zasadzie. Napisz jaką kupiłeś i napisz czy masz kompa siemensa czy boscha.

A jaknarazie, wypnij całkiem sonde i jeździj bez sondy. lepiej bez niz z uszkodzoną. Poczujesz różnice, no ale tez moze troche wiecej palic ale bez przesady.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 99% kupiłem dobrą czyli boscha 1Vpytałem w trzech sklepach nie było wątpliwosci ze napewno 1V,natomiast był problem bo były dwie sondy do tego modelu ALE NAPEWNO BOSCHA i w końcu jedna kupiłem z oryginalną okrągłom wtyczką była tylko ta..a jaki kom mam czy boscha czy simensa to nie wiem gdzie to mam sprawdzic :?: aaaa czyli po tym co napisałes wnioskuje że sonda może być dobra tylko został zły program użyty do sprawdzenia sondy :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie wracam od mechanika i najpierw wyjął sonde i kazał sprawdzic jak jezdzi autko baz sondy,jezdzi mułowato czyli wywnioskował ze ukaład wylotowy nie jest nigdzie przytkany,podłączył autko do kompa zadnej usterki nie wykryło ale powiedział ze może to byc przepływomierz bo gdy zwiększały sie obroty silnika to te liczby okreslające sprawnosc przepływomierza wzrastały ale tylko przez chwile i potem spadły a dalej trzymałem noge na gazie no i musze czekac do wtorku aż ten mechanik sprawdzi jakie są normy dla mojego autka bo teraz to nie wie,,czyli we wtorek sprawdze przepływomierz,aa czy dalej sprawdzic tak jak tu pisano wczesniej czy sonda dostaje napięcie do podgrzania 12 V ,i sprawdzac tez czy jest problem ze sprzęgłem czytałem gdzies ze tez w takim przypadku może byc przestawiony rozrząd co wy na to..pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O rozrządzie to akurat ja pisałem i takie objawy właśnie były.

Układ wtrysku co prawda siemensa, ale sonda i tak nie pracowała jak powinna. Teraz już trochę lepiej z jej pracą po wymianie łańcucha na nowy i praca silnika wróciła do normy, lecz sondę niestety również będzie konieczność zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,a więc wracam od mechanika i tak,sprawdzilismy analize spalin i wyszło ze jest BARDZO UBOGA,następnie odpiołem przepływomierz i próba jazdy ,moje spostrzeżenia żadnej zmiany dalej słabo przyśpiesza na pierwszym biegu(na pierwszym najbardziej idzie to odczuć,póżniej też),,,dalej zmierzylismy cisnienie paliwa w listwie wtryskowej wynosiło 3,2 lub 3,3 atmosfery a w katalogu podają 3,5 czyli tu nie tkwi problem,filtr powietrza raczej jest w dobrym stanie,,, hmmmm co dalej bo sonda dalej nie pracuje jak powinna,,i auto dalej jest zmulone jak 1.6 16V,no i spalanie wysokie...pomóżcie gdzie dalej szukać przyczyny :cry2: ,,dodam że nigdzie jak bym chciał nie kupie przepływomieża jak już to tylko uzywke,a i o to bardzo ciężko,,może od kogos pożycze na moment by sprawdzić czy autko śmiga.jak nie przepływomież to już nie wiem czego sie czepić :?: .pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij pokrywę zaworową i sprawdź rozrząd.

Ja w takich beznadziejnych sytuacjach przechodzę właśnie do podstawy mechaniki. Srub jest niewiele do wykręcenia, ale pewna świadomość o dobrze zestrojonym rozrządzie istotna, opierając się na dziwnych przypadkach jakie nie tylko pewnie mnie się zdarzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.