Skocz do zawartości

[320Ci] jak sprawdzić cewki?


BoSSki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Czy można bez komputera ocenić jednoznacznie że cewki są do wymiany? Podczas wymiany świec zauważyłem niepokojące białe plamy z boku cewek, jakby były przypalone. Zrobiłem nawet zdjęcia.

http://img440.imageshack.us/i/20110115039.jpg/

 

http://img440.imageshack.us/i/20110115039.jpg/

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

viewtopic.php?f=69&t=141118

 

Przeczytaj mój wątek wcześniejszy. Kontrolka wróciła.

Nie mam komputera więc zamienianie cewek mi nic nie da bo i tak nie wiem która jest walnięta. Przypalone są wszystkie.

 

Czy jak zdejmę obudowę silnika i po ciemku odpalę powinny skakać jakieś iskry przy walniętych cewkach?

Jeśli wymiana to wszystkie na raz? Widziałem że ceny ok 200zł za sztukę? jest sens wkładać używki? czy są jakieś tańsze dobre zamienniki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj kolego,

podam ci dosc prosty sposob

- zdejmujesz gorna oslone silnika

- odpalasz auto

- odpinasz kabel z cewki nr 1 - jesli silnik zacznie chodzic z deczka nierowno - to jest szansa ze cewka jest dobra, jesli nic sie nie zmieni to jest szansa na problem z cewka

- podpinasz kabel spowrotem do cewki i przelec tak wszystkie po kolei

- jesli trafisz na cewke, ktora wskazywalaby, ze nie dziala - sprobuj zamienic miejscami z dzialajca cewka i obserwuj czy nadal zachowuje sie jakby byla uszkodzona

 

to takie chalupnicze metody, ale lepsze to niz nic ; )

 

pozdro !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikomu nie zdarzyło się mieć przebicie na cewkach? I nikt u siebie nie zauważył takich plam?...

 

Pytanie jest konkretne: Czy jeśli są te plamy to cewki są do wymiany na bank, czy może być tak że cewki z takimi plamami są jeszcze ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie może być tak, że cewki są już „zużyte”, ale nie padły kompletnie? I dają słabą iskrę przez to mieszanka się nie dopala prawidłowo i wywala CHECK ENGINE?

 

Na biegu jałowym mam wrażenie jakby silnik słabo przepalał na wszystkie cylindry. Ciężko to opisać ale właśnie wygląda to trochę jakby co jakiś czas jeden z cylindrów nie przepalił jak trzeba, ale nie, że cały czas jeden nie pali. Dodatkowo jak na biegu jałowym załączam coś co obciąża elektrykę np. ogrzewanie tylniej szyby, widać wyraźnie zachwianie obrotów…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie potrafię Tobie odpowiedzieć na pytanie ,ale cewka albo jest dobra albo jest zła,jeżeli by nie pracowała czyli jeden cylinder by nie chodził to samochód na jałowym dostaje delikatnych wibracji które są na pewno wyczuwalne ponieważ nie równo silnik pracuje,zaś podczas jazdy ma muła,jest słaby wiem coś na ten temat bo kiedyś tak miałem.Jeśli chodzi o spadanie obrotów czy też falowanie podczas włączania ogrzewania tylnej szyby to normalne,nawet jak będziesz kierownicą kręcił na postoju silnik będzie delikatnie przysiadał,ponieważ to jest dodatkowe obciążenie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam swoj sposob na przebijajace cewki-tani,kupujesz silikon odporny na temperature,wyciagasz cewke,z butelki plastikowej wycinasz kawalek 1cm na 3cm-mmniej wiecej,i tym kawalkiem oczyszczasz przerwe wkolo cewki,potem nakladasz silikon od gory i wciskasz go w ta szpare az wyjdzie dolem.dlugo i ciezko ale pomaga,mialem przebicia i juz nie mam.jak pomoglem to super.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Moje cewki okazały się sprawne jak nówki sztuki z fabryki. Sprawdzono mi je na specjalnym urządzeniu pracują w pełnym zakresie. koszt sprawdzenia 25 zł za sztukę. a problemy z Autem powodował pęknięty wąż ODMY. po wymianie węża autko śmiga idealnie. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Opinie, że cewka jest albo dobra, albo zła nie jest trafiona. Z własnego doświadczenia wiem, że cewka może padać powoli i może to powodować odczuwalne dla pracy silnika skutki - złą reakcję na gaz, falowanie obrotów, dławienie się, chwilowe blokowanie się silnika na obrotach. Jeździłem tak 3 miesiące szukając przyczyny. Nie było błędów w sterowniku, więc szukanie w ciemno. Aż pewnego dnia po nocce w garażu, odpalam rano auto a silnik ewidentnie nie pracuje na wszystkich cylindrach (m54b25). Poczekałem chwilę i zapalił się check engine. Podpiąłem czytnik błędów i odczytałem błąd "wypadanie zapłony na drugim cylindrze". Zamieniłem cewki między pierwszym i drugim cylindrem i po odpaleniu jeszcze chwilkę poszarpywało, ale jak silnik złapał trochę temperatury to przestało. Wymieniłem cewkę i silnik odczuwalnie zaczął lepiej pracować. Wszelkie wyżej wymienione objawy przestały występować.

Niestety po kilku dniach cieszenia się rozwiązania problemu objawy jakby zaczęły powoli wracać, więc podejrzewam, że kolejna cewka lub cewki są do wymiany. Zamierzam sprawdzić ich rezystancję - podobno jest to miarodajny test sprawności cewki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.