Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dlaczego uważasz że cewki są do wymiany?nie chodzi na jakimś cylindrze?Jeżeli tak to wystarczy cewki pozamieniać miejscami i jeżeli ta podejrzana nie będzie pracować na innym cylindrze to znaczy że jest do wymiany.
Opublikowano

viewtopic.php?f=69&t=141118

 

Przeczytaj mój wątek wcześniejszy. Kontrolka wróciła.

Nie mam komputera więc zamienianie cewek mi nic nie da bo i tak nie wiem która jest walnięta. Przypalone są wszystkie.

 

Czy jak zdejmę obudowę silnika i po ciemku odpalę powinny skakać jakieś iskry przy walniętych cewkach?

Jeśli wymiana to wszystkie na raz? Widziałem że ceny ok 200zł za sztukę? jest sens wkładać używki? czy są jakieś tańsze dobre zamienniki?

Opublikowano

witaj kolego,

podam ci dosc prosty sposob

- zdejmujesz gorna oslone silnika

- odpalasz auto

- odpinasz kabel z cewki nr 1 - jesli silnik zacznie chodzic z deczka nierowno - to jest szansa ze cewka jest dobra, jesli nic sie nie zmieni to jest szansa na problem z cewka

- podpinasz kabel spowrotem do cewki i przelec tak wszystkie po kolei

- jesli trafisz na cewke, ktora wskazywalaby, ze nie dziala - sprobuj zamienic miejscami z dzialajca cewka i obserwuj czy nadal zachowuje sie jakby byla uszkodzona

 

to takie chalupnicze metody, ale lepsze to niz nic ; )

 

pozdro !

Opublikowano

O to już jakaś metoda. Dzięki

 

A co sądzicie o tych plamach na zdjęciu? to normalne?

Jeden mechanik jak rozmawiałem z nim, przez telefon co prawda, był przekonany że jak są takie plamy to cewka ma przebicie.

Opublikowano

Nikomu nie zdarzyło się mieć przebicie na cewkach? I nikt u siebie nie zauważył takich plam?...

 

Pytanie jest konkretne: Czy jeśli są te plamy to cewki są do wymiany na bank, czy może być tak że cewki z takimi plamami są jeszcze ok?

Opublikowano
Jeżeli cewkę miałbyś spaloną to by silnik nie pracował na tym cylindrze,o ile kojarzę to podejrzewasz wszystkie,dla mnie to nie możliwe aby wszystkie się spaliły,chyba że się mylę.
Opublikowano

A nie może być tak, że cewki są już „zużyte”, ale nie padły kompletnie? I dają słabą iskrę przez to mieszanka się nie dopala prawidłowo i wywala CHECK ENGINE?

 

Na biegu jałowym mam wrażenie jakby silnik słabo przepalał na wszystkie cylindry. Ciężko to opisać ale właśnie wygląda to trochę jakby co jakiś czas jeden z cylindrów nie przepalił jak trzeba, ale nie, że cały czas jeden nie pali. Dodatkowo jak na biegu jałowym załączam coś co obciąża elektrykę np. ogrzewanie tylniej szyby, widać wyraźnie zachwianie obrotów…

Opublikowano
Może nie potrafię Tobie odpowiedzieć na pytanie ,ale cewka albo jest dobra albo jest zła,jeżeli by nie pracowała czyli jeden cylinder by nie chodził to samochód na jałowym dostaje delikatnych wibracji które są na pewno wyczuwalne ponieważ nie równo silnik pracuje,zaś podczas jazdy ma muła,jest słaby wiem coś na ten temat bo kiedyś tak miałem.Jeśli chodzi o spadanie obrotów czy też falowanie podczas włączania ogrzewania tylnej szyby to normalne,nawet jak będziesz kierownicą kręcił na postoju silnik będzie delikatnie przysiadał,ponieważ to jest dodatkowe obciążenie.
Opublikowano
Witam. Jak pamiętam to cewka jest osadzona na takim przedłużaczu na świecy. U mnie właśnie miałem przebicie na trzech. Zachowywał się właśnie tak jak opisywał wcześniej któryś z kolegów. Po wymianie nie ma problemu
Szulman
Opublikowano
mam swoj sposob na przebijajace cewki-tani,kupujesz silikon odporny na temperature,wyciagasz cewke,z butelki plastikowej wycinasz kawalek 1cm na 3cm-mmniej wiecej,i tym kawalkiem oczyszczasz przerwe wkolo cewki,potem nakladasz silikon od gory i wciskasz go w ta szpare az wyjdzie dolem.dlugo i ciezko ale pomaga,mialem przebicia i juz nie mam.jak pomoglem to super.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Moje cewki okazały się sprawne jak nówki sztuki z fabryki. Sprawdzono mi je na specjalnym urządzeniu pracują w pełnym zakresie. koszt sprawdzenia 25 zł za sztukę. a problemy z Autem powodował pęknięty wąż ODMY. po wymianie węża autko śmiga idealnie. :)
  • 6 lat później...
Opublikowano

Opinie, że cewka jest albo dobra, albo zła nie jest trafiona. Z własnego doświadczenia wiem, że cewka może padać powoli i może to powodować odczuwalne dla pracy silnika skutki - złą reakcję na gaz, falowanie obrotów, dławienie się, chwilowe blokowanie się silnika na obrotach. Jeździłem tak 3 miesiące szukając przyczyny. Nie było błędów w sterowniku, więc szukanie w ciemno. Aż pewnego dnia po nocce w garażu, odpalam rano auto a silnik ewidentnie nie pracuje na wszystkich cylindrach (m54b25). Poczekałem chwilę i zapalił się check engine. Podpiąłem czytnik błędów i odczytałem błąd "wypadanie zapłony na drugim cylindrze". Zamieniłem cewki między pierwszym i drugim cylindrem i po odpaleniu jeszcze chwilkę poszarpywało, ale jak silnik złapał trochę temperatury to przestało. Wymieniłem cewkę i silnik odczuwalnie zaczął lepiej pracować. Wszelkie wyżej wymienione objawy przestały występować.

Niestety po kilku dniach cieszenia się rozwiązania problemu objawy jakby zaczęły powoli wracać, więc podejrzewam, że kolejna cewka lub cewki są do wymiany. Zamierzam sprawdzić ich rezystancję - podobno jest to miarodajny test sprawności cewki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.