Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie szanownych forumowiczów.

 

Planuję zakup w najbliższym czasie BMW E39 i chciałbym się dowiedzieć na co zwracać uwagę przy zakupie oraz w które otwory zaglądać :). Planowany wersja to 523i + lpg lub 528i +lpg. Chciałbym się dowiedzieć jaka jest awaryjność tegoż pojazdu i ogólne opinie na ten temat. Będzie to mój już 4 samochód więc nie jestem najarany jak szczerbaty na suchary i prosiłbym w miarę o rzeczowe opinie użytkowników tych aut.

 

pozdrawiam

Opublikowano
Temat wałkowany niejednokrotnie, było już nie raz :wink:
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
Witam ja mam BMW E39 i powiem szczerze super auto jak instalacja LPG to polecam firmy BRC ja przejechałem na niej już 85tys.km i nic sie nie dzieje super chodzi spalanie w mieście w zimie ok 15 litrów a na trasie do 140km/h to 11 litrów silnik mam M52 podwujny vanos 2 litry 150km fajnie się kręci nie mazadnego problemu.Ja do tej pory tj. 2040 roku jeżdziłem mercedesem w124 a teraz BMW E39 i jestem zadowolony polecam ten samochód tylko żeby trafić na nie wyjeżdzony egzemplaż i bez wypadku to będzie pociecha
Opublikowano

Po pierwsze: :search:

Po drugie i tak napisze, co wiem :mrgreen: Mam E39 528i+LPG STAG 200. Przy zakupie zwracaj uwagę na WSZYSTKO! Ten model jest tak naszpikowany elektroniką, że dopiero po zakupie dowiedziałem się o części rozwiązań zainstalowanych w moim samochodzie! Począwszy od plastików na progach drzwi, przez otwieranie elektryczne szyb, klap, schowków, a skończywszy na diagnozie komputerowej i mechanicznej w ASO. Bez tego może cię bardzo zaboleć, bo choć ceny części często są wcale nie tragiczne, to jednak jest ich tyle, że w sumie dadzą Ci 50% (i więcej! :duh: ) wartości zakupowej.

Jazda na gazie jest miła i przyjemna, o ile (jak zwykle...) jest dobrze założona i właściwie serwisowana. Spalanie po jeździe w zakorkowanej Warszawie mam na kompie 14.5 L, gaz wychodzi mi jakieś 16 - 16,5 L. Samochód jeździ bardzo dynamicznie i elastycznie (moc i moment robią swoje). Odradzam obniżanie zawieszenia. Dźwięk walnięcia masą samochodu w debilnego śpiącego policjanta potrafi wybić zęby, a zawieszenie (jak jest sprawne rzecz jasna!) BMW jest i tak DOSKONAŁE, żeby je jeszcze "poprawiać"! Nie jestem też zwolennikiem felg większych niż 16" - koszty ogumienia rosną strasznie, a polskie drogi nie nastrajają do jazdy już na 17" (ale tu pewnie będę zakrzyczany :roll: ).

To, na co musisz zwrócić uwagę, to serwis. Nie warto kupować zamienników firm "krzak"! Jeśli widzisz cenę części wahająca się od 100 do 600 zł, kupuj to, co kosztuje najwięcej i na co Cię jeszcze stać. BMW nie lubi podrób i możesz kupować dwa razy niby to samo, a jednak inne. No i musisz pamiętać o konieczności reakcji na to, co dzieje się z samochodem. Odkładanie w nieskończoność "jakiegoś skrzypienia" może zakończyć się holowaniem, naprawą za kilka tysięcy, stresem i niesłusznym pojęciem o jakości marki.

E39 nie jest samochodem tanim. To samochód klasy wyższej i trzeba mieć tego świadomość przy zakupie. Jakość kosztuje! Ale radość z jazdy - NIE MA SOBIE RÓWNYCH! :cool2:

 

PS. Zapisek w wizytówce "Model samochodu: nie powiem" jest trochę bez sensu, nie sądzisz???

Tanie w utrzymaniu BMW, to BMW dobrze utrzymane!
Opublikowano

Dziękuję wszystkim za info, szukałem wyszukiwarką ale posty na temat zakupu są porozwalane po całym forum po kawałku :/ i ciężko jest się wszystkiego doszukać. W najbliższym czasie jadę obejrzeć kilka samochodów tak więc jak będę już coś miał to dam znać :) mam nadzieje że nie będzie to bynajmnej mina i dołączę do szczęśliwych posiadaczy BMW :)

pozdrawiam

 

ps. to fakt powinien być na "w trakcie"

Opublikowano

Jak będziesz miał jechać coś oglądać a będą to auta z ogłoszeń Allegro itp to zawsze możesz wrzucić tutaj jakiegoś linka (w odpowiednim dziale) w celu uzyskania kilku opinii - często okazuje się, że nie warto już jechać oglądać dane auto bo ma takie niezgodności w wyposażeniu, odcieniach koloru lakieru itp że może to świadczyć o jego różnej historii.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

I niektórzy koledzy widzą jeszcze w okularach 3 D olej do wymiany w tylnym moście(oczywiście na podstawie zdjęc). :mrgreen:

Nie mogłem się oprzec(bo to HIT :cool2: ).

Na poważnie,życzę znalezienia dobrego egzemplaża.Od siebie nie bierz starego Diesla.

ec2Wze6.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.