Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie!

 

Zamierzam w niedługim czasie zmienić sobie kierownicę na m-pakietową.. mam auto z 2003r (ze standardową kierą)

 

przeglądając alledrogo wpadły mi w oko dwa rodzaje i zastanawia mnie tak naprawdę czym one się różnią od siebie prócz wyglądu ??

 

oto te dwie kiery:

http://img706.imageshack.us/img706/5127/1408562341.jpg

 

http://img121.imageshack.us/img121/4608/13709347311.jpg

 

(zdjęcia przykładowe)

 

powiedzcie mi którą byście mi bardziej polecili nie patrząc na wygląd bo wiadomo że ta pierwsza fajniejsza..

kręci :D ktoś takimi na co dzień ?

 

gdzieś słyszałem że od polifta nie podejdzie do przedlifta.. prawda to? jak optycznie zweryfikować która jest od po a która od przedlifta?

Edytowane przez skovroon
Opublikowano

Też zamierzam kupić sobie nową kierownicę, nie mam m-pakietu więc aby uniknąć podejrzeń o matactwa podczas sprzedaży chcę kupić kierownicę sportową (tą drugą). Po lifcie nie pasuje bo ma inną kostkę i nie wepniesz tej kiery do auta z 2003r. Widziałem jeszcze taką kierownicę sport tyle, że koło było wyprofilowane tak jak w m-pakiecie, ale pewnie była to poliftowa. Doświadczeń nie mam z żadną z tych kierownic, ale wydaje mi się, że mpakietowa fajniej będzie leżała w dłoni, ze względu na profilowania. Jednak myślę, że ta sportowa też nie jest zła, lepsza na pewno niż zwykła, która dla mnie jest nieco za cieńka, sportowa jest gruba i ma ciut mniejszą średnicę, co wg. mnie powoduje że lepiej leży w dłoni.

 

M-pakietowa jest obszyta innym rodzajem skóryz tego co widzę, pewnie mniej się ślizga i chyba mniej się zużywa. Sport jest obszyta tym samym gatunkiem skóry co standardowa kiera a ona imho nie jest za ciekawa.

Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano

Ja mam m-pakiet i ta kierownice u gory.

Jest ok, fajnie sie trzyma i wogole :)

W sumie nie wiem co mialbym napisac - jest tez troche mniejsza w srednicy od standardowej.

Opublikowano
Ja u siebie mam tą drugą i były one montowane w autach z aktywnym układem

Tylko i wyłącznie? Bo ja mam aktywny układ a kierownica zwykła :(

Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
Nie podejdzie z po do przed lifta. Kupujecie czy zamieniacie za dopłatą? ja miałem upatrzoną , ale d**pek przez telefon mówił o innej kwocie do dopłaty , a na żywo o innej i dalej szukam. Skovroon , M pakiet bez kierownicy?
Opublikowano
Nie podejdzie z po do przed lifta. Kupujecie czy zamieniacie za dopłatą? ja miałem upatrzoną , ale d**pek przez telefon mówił o innej kwocie do dopłaty , a na żywo o innej i dalej szukam. Skovroon , M pakiet bez kierownicy?
tak.. zderzaki i progi były dokładane.. jeśli do tego pijesz. Oczywiście wszystko udokumentowane. Tylko zawias sportowy był od początku, więc do full-pakietu brakuje mi kiery i ewentualnie sportowych foteli.. ale fotele zostawiam na później :P
Opublikowano

Jeromer - a te obszycia dodatkowe dotyczą też tej najgrubszej kierownicy z pierwszego z moich zdjęć ?? przypadkiem nie była też inna skóra na kierownicy przed i poliftowej??

 

narazie nie mam jeszcze konkretnej na oku, ale najchętniej bym się z kims wymienił z dopłatą..

jeśli macie jakiś kontakt do kogoś pewnego kto mógłby mi pomoc w zakupie nowej kiery to prosiłbym o tel czy coś :wink:

Opublikowano
Jeromer - a te obszycia dodatkowe dotyczą też tej najgrubszej kierownicy z pierwszego z moich zdjęć ?? przypadkiem nie była też inna skóra na kierownicy przed i poliftowej??

 

narazie nie mam jeszcze konkretnej na oku, ale najchętniej bym się z kims wymienił z dopłatą..

jeśli macie jakiś kontakt do kogoś pewnego kto mógłby mi pomoc w zakupie nowej kiery to prosiłbym o tel czy coś :wink:

 

Kierownice M sprzed liftu też miały te przeszycia, a sportowe już nie. Przedliftowe maja dwie dziury pod głównym otworem kiery, poliftowe tego nie maja.

Tu masz aukcję

z kierownicą M przedliftową: http://moto.allegro.pl/kierownica-m-pakiet-bmw-e60-e61-i1388397417.html

z kierownica sportową przedliftową: http://moto.allegro.pl/kierownica-sportowa-bmw-5-e60-e61-i1397036161.html

 

Skóra w tych kierownicach jest taka sama jak w poliftach - przynajmniej ja nie zauważyłem różnicy.

Opublikowano
Skovroon , nie pije do niczego ;) jak Ty dokładałeś , to możesz jeszcze rzucić na PW gdzie i przybliżony koszt. A Na M pakietowej nie ma zawsze Gładkiej skóry ?
Opublikowano
Skovroon , nie pije do niczego ;) jak Ty dokładałeś , to możesz jeszcze rzucić na PW gdzie i przybliżony koszt. A Na M pakietowej nie ma zawsze Gładkiej skóry ?
nie nie.. gość przede mną dokładał.

Powracając do skóry na kierownicach to niektóre mają gładką a niektóre taką "chropowatą"

 

oo np ta ma gładką: http://allegro.pl/kierownica-wielofunkcyjna-sport-bmw-5-e60-e61-i1398808441.html

 

a ta nie: http://allegro.pl/kierownica-bmw-m5-m-pakiet-e60-e61-f-vat-i1380929736.html (patrz 3 zdjęcie)

Opublikowano
ta z tymi zgrubieniami na kciuki wygląda jak mpakiet. Może to jest jakiś mix zrobiony przez sprzedającego ?
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano
ta z tymi zgrubieniami na kciuki wygląda jak mpakiet. Może to jest jakiś mix zrobiony przez sprzedającego ?

pytałem odpowiedział że jest poliftowa.. o machlojkach nic nie mowil.. a o nie tez pytalem.

Opublikowano

Witam

Ja zmieniałem u siebie na sport nie M i auto mam po lifcie. Jak koledzy wyżej pisali z przed liftu do po nie pasuje i odwrotnie, a jeśli chodzi o zgrubienia to ja nie mam i wydaje mi sie że te 2 zgrubienia występują tylko w M-pakietowej. Ale czy M czy sport to niebo a ziemia przy standardowej (standardowa ma o ponad 1cm większą średnicę i jest cienisza "prawie jak w autosanie"). Tak przy okazji wymiana samemu zajmuje nie więcej niż 15min. z przerwą na browarka i nie trzeba nic programować kodować. Ja za swoją sport dałem 1700zł, ale z fakturą, bez koleś chciał 1500zł komplet z poduchą i jest jak nowa z auta po przbiegu 18000km, starą z poduchą puściłem na allegro za 600zł byłą po przebiegu 143000km :norty: Pozdro. :mrgreen:

Opublikowano

To nie pozostaje mi nic innego jak szukać kiery :D

 

dzięki chłopaki za opinie i podpowiedzi przy wyborze, a także o wskazanie różnic między poliftową i przedliftową (przedlift jedna dziurka, polift dwie! :lol: :lol: )

 

będę się decydował na M-pakietową ze zgrubieniami przy kciukach.

Jakby ktoś coś wiedział o takowej do przedlifta w ładnym stanie i za dobre pieniądze to proszę o kontakt :wink: :wink:

 

Trzymta się :cool2:

Opublikowano
dobry wybór. Masz m-pakiet zewnętrzny to i wnętrze warto by dopasować :) . Ja też szukam tyle, że sport'a więc jak ktoś by miał przed liftem z poduchą w rozsądnej cenie to się piszę.
Radość sprawia, że serce przyśpiesza
Opublikowano

słuchajcie a mam jeszcze jedno pytanie... czy poduszka z poliftowej podejdzie do przedliftowej kiery? kostki te same?

 

oczywiście mowa o m-pakowej :D

Opublikowano
słuchajcie a mam jeszcze jedno pytanie... czy poduszka z poliftowej podejdzie do przedliftowej kiery? kostki te same?

 

oczywiście mowa o m-pakowej :D

 

Tak więc odpowiadam sam sobie tutaj co by inni też mieli z tego pożytek.

 

Poduszka okrągła (bo o takiej była mowa) poliftingowa ma po obwodzie taki blaszany pasek (przypuszczam że miedziany) po obwodzie poduszki od wewnątrz:

http://img195.imageshack.us/img195/6090/lifty.jpg

 

natomiast przedlift tej blaszki nie posiada:

http://img545.imageshack.us/img545/3866/przedlift.jpg

 

tak chyba najprościej i najszybciej rozpoznać która to która... bo na poduszkach niestety nie ma wybitego numeru części :?

 

 

Z pewnych źródeł (ASO :P :P ) dowiedziałem się jeszcze że poduszki w sportowych i M-pakowych niczym się nie różniły, czyli można spokojnie pchać m-pakową do sportowej i odwrotnie :wink:

 

PS. jutro jak niczego nie spier...lę i przy zakładaniu nie dostanę poduszką w zęby to powinienem mieć już nową M-pakietową kierę w aucie ;)

Opublikowano
Pamiętaj o odpięciu klemy minusowej na akumulatorze przed wypięciem poduszki. Nie będziesz miał żadnych błędów po wymianie i napewno nie odpali podczas wymiany :mrgreen:
Opublikowano
Pamiętaj o odpięciu klemy minusowej na akumulatorze przed wypięciem poduszki. Nie będziesz miał żadnych błędów po wymianie i napewno nie odpali podczas wymiany :mrgreen:

O klemie pamiętałem.. już jestem po całym zabiegu :D

 

Ale błąd poduszki i tak i tak mam.. będę musiał podjechać gdzieś skasować, ale to pewnie dlatego że na początku jak założyłem wszystko to zapomniałem wpiąć poduszkę w kierownicę :P :P i po założeniu klemy błąd wyskoczył bo zwyczajnie komputer tej poduszki nie widział ( nie było też klaksonu co mnie zaniepokoiło i skłoniło do ponownego rozkręcania.. no ale nic człowiek uczy się na błędach :oops: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mad2: :mad2: :mad2:

 

poza tym wrażenia na prawdę super ;) jak pisali koledzy kierownica mniejsza ( mierzyłem po obwodzie to jakieś 3-4cm różnicy ) no i grubsza co sprawia że lepiej leży w dłoniach no i lepiej się nią kręci :)

 

teraz zainspirowała mnie podsufitka czarna.. bo ten koleś co kupowałem kierę ma też takową podsufitkę w dobrej cenie.. tylko nie wiem kompletnie jak się zabrać za jej wymianę (jeśli coś)

 

I mam jeszcze ostatnie pytanko odnośnie kierownicy - wie ktoś jak zdemontować tą blende/plastik z którego schodzi ta farba?

dużych ubytków nie ma, ale wolałbym żeby było jak talala :lol:

 

tak czy siak dziękuję wszystkim za pomoc :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.