Skocz do zawartości

bRAK OGRZEWANIA e39


majson50

Rekomendowane odpowiedzi

JAK W TEMACIE LECI ZIMNE POWIETRZE TEMPERATURA SILNIKA OK PRZEWODY DO NAGRZEWNICY CIEPŁE ZAWORY NAGRZEWNICY SPRAWNE POMPKA WYMUSZAJĄCA OBIEG O.K. POZIOM PŁYNU O.K. UKŁAD ODPOWIETRZONY LINKA OD SRODKOWEGO NAWIEWU STERUJE PRAWIDŁOWO NA KLIMATRONIKU USTAWIAM 32C NA OBIE STRONY A TU MRÓZ.POMOCY :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Jestem świeżo po tym samym problemie. U mnie też elektrozawory były "ciepłe" a pompka "żyła". Ale co z tego, kiedy po zdemontowaniu całego tego mechanizmu (na początku byłem temu przeciwny "no bo przecież to działa" :duh: ) okazało się, że gdy rozkręciłem zawory to w środku pełno syfu, szlamu i zapieczone cięgna z połamanymi sprężynkami powrotnymi. I jak to miało działać? To że są ciepłe elektrozawory nie świadczy o ich dobrym stanie. Na dodatek w moich ktoś wcześniej już grzebał - w tym podzespole są też kondensatorki (lub oporniki-nie znam się)które podczas składania elektrozaworu do kupy zostały zmiażdżone i doszło do zwarcia (tak, tak, wiem co piszę :cool2: doszło do zwarcia wewnątrz elektrozaworów). Całe szczęście, w jakiś sposób uszkodzeniu nie uległa pompka.

Moja propozycja: zdemontuj i rozłóż swoje elektrozawory i sprawdź je.

Pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Miesiąc temu miałem to samo.Brak przepływu przez nagrzewnicę.Po oglądnięciu na szrocie jak to jest zbudowane dałem sobie spokój z jej ewentualną wymianą.Mając w rękach wyciągniętą obudowę z klapami nie miałem nawet ochoty zastanawiać się jak wyciągnąć samą nagrzewnicę,a poprzedza to demontaż deski rozdzielczej.Ostatnia szansa to próba przepłukania. Odłączyłem trzy przewody od nagrzewnicy są to dwa zasilania i jeden powrót.Pod zasilania(te połączone z elektrozaworami) podłączyłem dwa węże które poprowadziłem do wiadra przed autem a pod powrót podłączyłem węża założonego na kran i zacisnąłem opaski aby ciśnienie go nie zsunęło.Po odkręceniu kranu cała nie chciana zawartość nagrzewnicy wypłynęła do wiadra.Przelałem tym sposobem z sześć wiader do momentu gdy woda była czysta.Podczas przelewania wody przez nagrzewnicę co chwilę zatykałem raz jeden raz drugi przewód spływowy żeby sprawdzić czy jest taki sam przepływ.Po zmontowaniu wszystkiego i odpowietrzeniu znów mogę się cieszyć ciepełkiem.Nawet przy ustawieniu na 17 sC w aucie jest gorąco.Gdyby nie chciało się odetkać w ten sposób można spróbować podłączyć trzy przewody do nagrzewnicy i skierować je do góry po czym zalać je octem i pozostawić na noc a potem przepłukać.Do wykonania tej operacji użyłem węża ogrodowego,pasował idealnie. Życzę powodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reklama moze i klamie kolego , ale nawet plyny w ukladzie chlodzenia powinno sie wymieniac a nie eksploatowac od awari do awari - nie chce sie wymadrzac- ale sklad chemiczny tych srodkow ma sluzyc rowniez do czyszczenia uklado chlodzacego . co do pomyslu kolegi z przeplukaniem bardzo dobry sam kiedys stosowalem , i mozesz mi wierzyc napewno dziala . demontaz calej nagrzewnicy bardzo pracochlonny i czaso , sam przerabialem - co prawda wymiane silnika dmuchawy , ale tez musialem zdemontowac polowe auta by to wyjac . sproboj najpierw plokanki -sorry za pismo ale klawiatura jest zagraniczna . :wink:

siemka dla fanow BMW

HIGHLANDER 12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nawet plyny w ukladzie chlodzenia powinno sie wymieniac a nie eksploatowac od awari do awari

napisz jaśniej bo bardzo mnie to zainteresowało ...

czyli między awariami jeździć z wanną pod autem ???

pytam bo był taki okres że i trzy razy w miesiącu gubiłem cału płyn i zawsze zalewałem nowym

 

ciekawe czy udało się komuś przejechać e39 dwa lata bez jakiejś awarii która spowodowała zgubienie płynu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn wymieniałem jakieś 8 miesiecy temu wlany był koncentrat "pół na pół" problem polega na tym że zanim auto trafiło w moje rece miało długie okresy postoju.Podejrzewam że po wlanu nowego wszystkie osady w układzie po jakimś czasie trafiły do nagrzewnicy.Dziwny jest jescze bład jaki mam zapisany we wszystkich modułach ..Dmuchacz sterowania napieciem-Blover Control Module -uszkodzony - wskazywało by na jeża ,a jest nowy(starego naprawiłem i jest ten sam błąd).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.