Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
JAK W TEMACIE LECI ZIMNE POWIETRZE TEMPERATURA SILNIKA OK PRZEWODY DO NAGRZEWNICY CIEPŁE ZAWORY NAGRZEWNICY SPRAWNE POMPKA WYMUSZAJĄCA OBIEG O.K. POZIOM PŁYNU O.K. UKŁAD ODPOWIETRZONY LINKA OD SRODKOWEGO NAWIEWU STERUJE PRAWIDŁOWO NA KLIMATRONIKU USTAWIAM 32C NA OBIE STRONY A TU MRÓZ.POMOCY :?:
Opublikowano

Wyłącz Caps Lock...

Sprawdź elektrozawory od ogrzewania. Potrafią za zawiesić.

Znajdują się w okolicach prawego kielicha patrząc od strony przodu auta.

Opublikowano
Rurki nagrzewnicy wewnątrz auta gorące.Spróbuje przerzucić panel klimatronika.Chyba że zrobił wysiadke jakis silniczek od klapek mieszalnika
Opublikowano

Cześć.

Jestem świeżo po tym samym problemie. U mnie też elektrozawory były "ciepłe" a pompka "żyła". Ale co z tego, kiedy po zdemontowaniu całego tego mechanizmu (na początku byłem temu przeciwny "no bo przecież to działa" :duh: ) okazało się, że gdy rozkręciłem zawory to w środku pełno syfu, szlamu i zapieczone cięgna z połamanymi sprężynkami powrotnymi. I jak to miało działać? To że są ciepłe elektrozawory nie świadczy o ich dobrym stanie. Na dodatek w moich ktoś wcześniej już grzebał - w tym podzespole są też kondensatorki (lub oporniki-nie znam się)które podczas składania elektrozaworu do kupy zostały zmiażdżone i doszło do zwarcia (tak, tak, wiem co piszę :cool2: doszło do zwarcia wewnątrz elektrozaworów). Całe szczęście, w jakiś sposób uszkodzeniu nie uległa pompka.

Moja propozycja: zdemontuj i rozłóż swoje elektrozawory i sprawdź je.

Pozdrawiam :wink:

Opublikowano
Elektrozawory niestety czyste jak łza pracują w pełnym zakresie.Na próbe w obieg zamiast zaworów poszedł trójnik i niestety nie pomogło.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Dzisiaj wróciłem do tematu ku mojemu zdziwieniu stwierdziłem brak przepływu przez nagrzewnice jest na maxa zapchana.Czy ktoś wymieniał ostatnio nagrzewnice jakie koszta i co założyć?
Opublikowano
Miesiąc temu miałem to samo.Brak przepływu przez nagrzewnicę.Po oglądnięciu na szrocie jak to jest zbudowane dałem sobie spokój z jej ewentualną wymianą.Mając w rękach wyciągniętą obudowę z klapami nie miałem nawet ochoty zastanawiać się jak wyciągnąć samą nagrzewnicę,a poprzedza to demontaż deski rozdzielczej.Ostatnia szansa to próba przepłukania. Odłączyłem trzy przewody od nagrzewnicy są to dwa zasilania i jeden powrót.Pod zasilania(te połączone z elektrozaworami) podłączyłem dwa węże które poprowadziłem do wiadra przed autem a pod powrót podłączyłem węża założonego na kran i zacisnąłem opaski aby ciśnienie go nie zsunęło.Po odkręceniu kranu cała nie chciana zawartość nagrzewnicy wypłynęła do wiadra.Przelałem tym sposobem z sześć wiader do momentu gdy woda była czysta.Podczas przelewania wody przez nagrzewnicę co chwilę zatykałem raz jeden raz drugi przewód spływowy żeby sprawdzić czy jest taki sam przepływ.Po zmontowaniu wszystkiego i odpowietrzeniu znów mogę się cieszyć ciepełkiem.Nawet przy ustawieniu na 17 sC w aucie jest gorąco.Gdyby nie chciało się odetkać w ten sposób można spróbować podłączyć trzy przewody do nagrzewnicy i skierować je do góry po czym zalać je octem i pozostawić na noc a potem przepłukać.Do wykonania tej operacji użyłem węża ogrodowego,pasował idealnie. Życzę powodzenia.
Opublikowano
Tak się kończy lanie wody do chłodnicy.......

aleś to palnoł ...

myślisz że płyny są super czyste i nie pozostawiają osadów ?

szczególnie w kilkunastoletnich autach

nie wierz reklamom

Opublikowano
reklama moze i klamie kolego , ale nawet plyny w ukladzie chlodzenia powinno sie wymieniac a nie eksploatowac od awari do awari - nie chce sie wymadrzac- ale sklad chemiczny tych srodkow ma sluzyc rowniez do czyszczenia uklado chlodzacego . co do pomyslu kolegi z przeplukaniem bardzo dobry sam kiedys stosowalem , i mozesz mi wierzyc napewno dziala . demontaz calej nagrzewnicy bardzo pracochlonny i czaso , sam przerabialem - co prawda wymiane silnika dmuchawy , ale tez musialem zdemontowac polowe auta by to wyjac . sproboj najpierw plokanki -sorry za pismo ale klawiatura jest zagraniczna . :wink:

siemka dla fanow BMW

HIGHLANDER 12

Opublikowano
ale nawet plyny w ukladzie chlodzenia powinno sie wymieniac a nie eksploatowac od awari do awari

napisz jaśniej bo bardzo mnie to zainteresowało ...

czyli między awariami jeździć z wanną pod autem ???

pytam bo był taki okres że i trzy razy w miesiącu gubiłem cału płyn i zawsze zalewałem nowym

 

ciekawe czy udało się komuś przejechać e39 dwa lata bez jakiejś awarii która spowodowała zgubienie płynu

Opublikowano
Płyn wymieniałem jakieś 8 miesiecy temu wlany był koncentrat "pół na pół" problem polega na tym że zanim auto trafiło w moje rece miało długie okresy postoju.Podejrzewam że po wlanu nowego wszystkie osady w układzie po jakimś czasie trafiły do nagrzewnicy.Dziwny jest jescze bład jaki mam zapisany we wszystkich modułach ..Dmuchacz sterowania napieciem-Blover Control Module -uszkodzony - wskazywało by na jeża ,a jest nowy(starego naprawiłem i jest ten sam błąd).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.