Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Wszystkich..to mój pierwszy post i chociaż związany z tymi , które już na forum są, to jednak problem troszkę inny. Otóż tak: W moim compactcie 1.6 częśto po przejechaniu kilkuastu km wskazówka temperatury przestaje się utrzymywać na środku i wędruje pod czerwone pole,gdzie się zatrzymuje i czasami na chwilę wraca na środek (szczególie wtedy gdy "klepnę" ręką w zegary) 2 razy zauważyłem wtedy brak ciągu gdy pedał gazu był tylko lekko wciśnięty,a gdy wcisnąłem do oporu to auto ruszyło. Zdarza się czasami , że obroty falują na luzie od 700 do 900 obrotów (tylko czasami,więc nie wiem czy to sonda). dolny waż termostatu zimny, górny ciepły ale bez przesady. Do tego wszystkiego dochodzi ubywający płyn z chłodnicy...dziury ani wzrostu oleju nie zauważyłem, chociaż auto na wolnych obrotach przez 2 sekundy dosyć kopci a nastepne 3 nie i tak cały czas.. Myślę, że nie opisalem zbyt skomplikowanie i ktoś podsunie jakieś porady co zrobić...wydaje mi się też , że przez to wszystko auto pali 12l/100 w mieście przy jezdzie do 3 tys obrotów...komputer wskazuje 12.2...z moich obliczen też tak wynika.
Opublikowano (edytowane)

witam kolego

Przede wszystkim proponował bym podjechać gdzieś na kompa żeby sprawdzić tą sondę i co moim zdaniem podejrzane przepływomierz

Co do uciekającego płynu to podjedz do jakiegoś lepszego warsztatu samochodowego. Są już przyrządy które bez zdejmowania głowicy są wstanie stwierdzić czy głowica ma jakaś nieszczelność

A co do temperatury to po podłączeniu pod kompa będzie można sprawdzić jej faktyczna temperaturę o ile czujnik jest sprawny. Jeśli czujnik jest ok i temp. będzie w normie to przyczyny szukaj w zegarach (może zimny lód)

 

Pozdrawiam i powodzenia

Edytowane przez zbysiu100
Opublikowano
to grzeje ci tą wodę :?: czy jak klepniesz w zegary to już nie :?: :jawdrop: sprawdź czy płyn chłodzący płynie przez silnik czy stoi w miejscu może pompa wody ci padła. Bmw ma to do siebie że "dosyć" dobrze trzyma temperaturę właśnie tak jak powinna(nawetprzy walniętej pompie), czyli na połowie wskaźnika dopiero przy dłuższej jeździe bądź "deptaniu" temperatura rośnie. Węże puchną? I jak auto ma temperature wysoką to bym nie radziła gdy wcisnąłem do oporu to auto ruszyło Spuchnie ci tłok i po wszystkim
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
Grzeje cały czas...od czasu do czasu spadnie ta temperatura ale tylko na moment i potom wskazówka znowu idzie w górę. Dodatkowo dzisiaj zauważyłem, że na korku wlewu oleju pojawił się "majonez". Auto coraz częściej przerywa przy jeździe na niższych obrotach.
Opublikowano
poszła ci woda do oleju prawdopodobnie, przyczyną może być walnięta uszczelka pod głowicą
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
Wracam do wątku ponieważ kilka dni temu wymienilem w serwisie termostat..efekt jest taki, że auto dłużej trzyma temperature, ale mimo to wskazówka wędruje w górę i zatrzymuje sie na następnej kresce po tej oznaczającej połowę.zauważyłem, że dolny wąż z chłodnicy jest juz ciepły,więc termostat działa...nie wiem natomiast co z tym wskaźnikiem no i w ciągu tygodnia straciłem prawie pół litra płynu w chłodnicy...nigdzie jednak nie ma wycieków z chłodnicy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.