Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Czy ktoś dysponuje oryginalnym softem do m47 (320d przed liftem) o numerze 13617794715 w formie pliku i mógłby się podzielić?

Pozdrawiam

Opublikowano
Potrzebny pewnie do celów kolecjonerskich. :D
Komu w drogę, temu Neste.
Opublikowano

Witam.

Przepraszam za ciszę z mojej stron. Już wyjaśniam. Teraz już wiem ze chodziło mi o adaptacje przepływomierza i ze najlepiej zrobić to disem. Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Możesz wgrać nowszy soft disem ( instrukcja jest na forum- adaptacja przepływomierza) możesz również programem galetto wgrywać pliki do sterownika

Przykład mam na mailu plik od swojego 330xd po tuningu u Mastersa, jeśli ktoś ma program galetto to bez problemu może zgrać oryginalny plik ze sterownika - skopiować na pulpit a następnie załadować mój (z chipem)

wersja 184 konie

U kolegi Piwka kombinowaliśmy kiedyś tak całą sobotę.

Dzięki niemu mam cały wsad do ECU po chipie na mailu.

PS moja wersja była z tempomatem - co wbrew pozorom jest istotne.

Pozdrawiam
Opublikowano

Ja chcę wgrać nowy program do 320d 150PS bo wydaję mi się, że mam wgrany jakiś syf tuning. Przy wciśnięciu gazu na kilka procent, doładowanie oczekiwane 1,1-1,3 a nadmuchane 1,5-1,7 i obroty rosną i nie da się pomału jechać. Lekko ujmę gazu i samochód nagle zwalnia, obroty spadają do jałowych. Na wiosnę zrobię porządnego chipa w KRK. :)

 

Jeśli chodzi o opis z adaptacji to próbowałem tym sposobem, ale wpisując numer sterownika nie znajduje takiego w bazie. Może wpisuję zły numer? Jak odczytać prawidłowe oznaczenie sterownika bez jego wyciągania i gdzie dokładnie je wpisywać? Dzięki :)

 

Update

Chwila strachu i po sprawie. Metodą prób i błędów przeprogramowałem ECU w mojej 320d 150PS. Nie obyło się bez niespodzianek jak uwalenie softu w ECU i w konsekwencji brak reakcji samochodu na cokolwiek ale kolejna próba i DDE5.04 wstał z nowym softem. :) Jutro wgrywam do E39 2.8i. Jeśli będą zainteresowani to zrobię porządny tutorial z fotorelacją i krok po kroku, by każdy mógł sobie sam wgrać w domowym zaciszu. ;)

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Czyli można adaptacje zrobić galletto?

Mam taki fejs ale nie mogę się w ogóle odczytać ecu. Próbowałem u siebie w 320d i piszę że nie można otworzyć portu. Czy może ktoś wie jaki może być powód. Próbowałem już podnieść napięcie do 13.5 volt ale nie pomogło. Byłbym wdzięczny za podpowiedzi.

Opublikowano

Chwila strachu dla tego, że po pierwszej próbie uwaliłem ECU. Soft wgrywał się ok 20min. Następnie drugie podejście i tutaj wgrywał się jakieś 5min i auto ożyło. Cała operacja z odczytaniem odpowiednich danych zajęła jakieś 30min. W ilu krokach? Mógł bym powiedzieć, że w 3 albo w 10. Zależy co liczyć jako kroki. ;) Generalnie sprawa wygląda tak:

 

1. Odczyt danych z ECU w INPA

2. Weryfikacja wersji ECU i Softu w DIS

3. Wgrywanie nowego softu do ECU w DIS

 

Wszystko można rozbić na kilka podpunktów z pytaniami od DIS. ;)

Opublikowano

20 min to sie dde 3 wgrywa a nie 5 zakladam ze masz obecnie inne numery dla not i programmed dde.

 

Sent from my Milestone using Tapatalk

Opublikowano
Pierwszym razem wgrywało się ok 20min po czym uwaliło mi kompa. Drugim razem 5min i wszystko gra. Programming date mam 16.08.2010 (nie wiem skąd on tą datę wziął), Software num.: 48.1.0 (wcześniej 42.1.0) no i chyba Part number zmienił numerek na wyższy i kilka drobnych zmian. Dla mojego sterownika znalazł 13 nowszych softów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmieniło się coś w pracy silnika?? czy po takiej operacji trzeba programować wtryski??

jakiego masz disa??

Może zrób - jeśli oczywiście masz czas, jakąś instrukcję krok po kroku , z dokładnym opisem :wink:

Pozdrawiam
Opublikowano
Jesli mial robione mapy to pewnie sie zmienilo ... ja dodam swoje 3 grosze ... nie wiem co kolega robil ale mi to zajelo 1.5 godziny i z tego co wiem niewiele krotszy czas zajmuje na orginalnym DK - samo programowanie sklada sie z 5 faz po ktorych jest wgrywanie adaptation data, dalej alignment z ews i wydruk nowej naklejki na DDE :) ... nie zmienia sie nic poza wiedza ze masz wyzszy numerek ... jesli masz wersje z poczatku produkcji zapewne krzywe doladowania lekko (TC problem). Nie trzeba kodowac wtryskow.
Opublikowano

Instrukcję zrobię na przykładzie E39 benzynki bo ten jeszcze nie zmieniłem. Jeśli chodzi o ilość faz to najpierw wgrał soft, i później chciał robić adaptację ale tego nie udało mu się zrobić. Tak samo nie zrobił ALIGMENT EWS-DDE bo mam coś popier... z modułami. Prawdopodobnie jakiś rzeźnik cofał licznik i tak namieszał, że w DIS nie mam wykrywania auta i moduły nie są ze sobą zsynchronizowane i przy wyborze ALIGMENT EWS to DDE wyskakuje monit:

 

KOMBI

No coding data available for this SG version.

 

Coding index:

Expected:

06

In control unit:

04

 

Latest released ECU version fitted?

 

I tyle wszystkiego. Niestety nikt nie potrafi mi pomóc by to doprowadzić do porządku. :(

Do każdego modułu, którego chcę wejść przez INPA, wyskakuje komunikat niezgodności języka a NCS pluje się o ZCS. :( Przy okazji NCS błędnie odczytuje VIN jako WBAAA0000xxxxxxxU. Wykrywa prawidłowo tylko te 7 cyfr pod X i na końcu dodaje U. Kodowanie jednak działa.

 

Jeśli chodzi o soft to większych różnic nie zauważyłem. Zauważyłem w INPA/Test wtrysków, że wcześniej 3 stały na 0 i jeden miał odchyłkę na 1,7 a teraz 3 są lekko na "-" (delikatnie poniżej zera) i wartość cały czas się zmienia, wtrysk 4 tak jak był czyli na 1,7. Czy coś jeszcze się zmieniło? Okaże się w poniedziałek jak zrobię traskę do Wiednia. Wirusa też nie mam. Osiągi takie same. Zastanawiam się, czy nie trzeba zakodować tych wtryskiwaczy. DIS ma taką możliwość i nawet w instrukcji o tym pisze.

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

proszę o informację jak krok po kroku DIS'em wgrać fabryczny soft do sterownika silnika :)

mam problem ze swoim silnikiem M47 i podejrzewam że ktoś mógł nieudolnie coś chipować :/

 

Pozdrawiam

Rado

Opublikowano
Nie wiem tylko czy w twoim przypadku nie trza będzie przegrać cały wsad z ecu (przeprogramować EPROM sterownika)

A wie ktoś jak taki nowy wsad można wgrac? Nowy w sensie fabryczny :)

Opublikowano
Dokładnie tak jak kolega wyżej wkleił. Dis wgra najnowszy jaki posiada. Jak wpiszesz numer swojego sterownika to pokaże, ile nowszych wersji ma w bazie. Wgra najnowszy. ;)
Opublikowano
Niektórzy mechanicy nie bawią się adaptacją w disie tylko wgrywają cały wsad EPROMu. Miałem taki przypadek jak szukałem chętnego do zrobienia adaptacji w moim BMW. Co do wgrania wsadu (a nawet pobrania) ma tą opcję BMW Scanner i wiele innych programów np tuningowych

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.