Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Mam problem z ogrzewaniem auta, ogólnie bardzo słabo się nagrzewa. Wiem, jest teraz zimno itp, ale nawet jak jeżdzę ze 2 godz po mieście to temp. silnika na wskaźniku to nie wiele wystaje za tą niebieska skale, także silnik sie nie nagrzewa, a w środku leci jakieś tam cieple powietrze, aleto na pewno nie to co powinno byc. Mam więc pytanie :

 

- Czy wasze Coupety osiągają w zime temp. 90C?? Bo moja nie.

- Ogólnie pokonuje krótkie odcinki po mieście, do roboty 4 km, ale po jakim mniej więcej czasie jazdy silnik w zime powinien byc rozgrzany i że tak powiem, lecieć ciepłe powietrze z nawiewu tak że aż trzeba je wyłączyć bo za goraco sie robi? jak to działa? kumpel ma e36 kombi z gazem to nawet jak silnik jest nie rozgrzany to cieplutkie powietrze leci z nawiewów...

 

Dodam tylko że 1,5 miesiąca temu miałem zakładany gaz, więc była ingerencja w ukł. chłodniczy. Po zamontowaniu płyn był zalany oczywiście, lecz po 500km trasy ubyło go full, ale zalałem do poziomu i teraz trzyma. Czy coś z tej informacji możę być przyczyna słabego chłodzenia?? zanim założyłem gaz to pięknie grzał do 90C i powietrze było naprawdę ciepłe...

 

Proszę Was koledzy, pomóżcie i napiszcie cos zadowalającego, co mam zrobić??

Pozdrawiam!

Opublikowano

Po pierwsze jedź do gazownika i powiedz mu o tym skoro się to pojawiło po założeniu gazu i musiałeś uzupełniać płyn.

Po drugie wejdź w testy OBC ( link w moim podpisie) i zobacz jaka masz temperaturę silnika.

Po trzecie sprawdź odpowietrzenie układu chłodzenia.

Obawiam się że albo coś z termostatem głównym albo reduktor gazu tak ci chłodzi silnik że silnik nie jest w stanie sam się zagrzać.

Opublikowano
Możesz sam odpowietrzyć, poszukaj na forum jak to dobrze zrobić na pewno znajdziesz nie jeden opis.
Opublikowano

Kurcze, no spać nie moge przez tą sytuacje, zreszta za kazdym razem jak cos sie dzieje ;( powiedzcie mi Panowie, na jakie koszty moge byc narazony w tej sytuacji?? Przed założeniem gazu nie mijało 10 min jak auto osiągało 90C i pieknie trzymalo temperature, a po zalozeniu gazu to dopiero zaczelo sie dziac, tlumaczylem to sobie niska temp, ale to byl blad. Skoro termostat ładnie chodzil to akurat po zalozeniu gazu padl? wątpie w to..

 

Mi się wydaje ze przyczyna powstala przy zakladaniu gazu, i powiedzcie mi - co oprocz odpowietrzenia mogli tam jeszcze zrobic ze to nie dziala jak nalezy?? Kurde, 3500 tys i ciagle sie bujac tam do nich, doradzcie mi co mam im tam powiedziec?? bo juz nerw bierze.. :evil:

Opublikowano
Witaj w klubie kolego,ja tez wstawialem gaz i zanim moja instalacja zaczela dzialac dobrze musialem jezdzcic do nich 6 razy w ramach gwarancji oczywiscie.Teraz juz po problemie.Najlepiej powiedz im prawde.Po montazu instalacji problemy wystapily z ogrzewaniem i z ukladem chlodzenia,juz oni powinni wiedziec na co zerknac.Jednak ja to jednej rzeczy nierozumiem jak to plyn chlodniczy mogl ubyc??!!Niemial prawa i to jeszcze dziwne ze zalales i juz nieubywa.Samo sie naprawilo??Jedz Ty do nich i stawiaj sprawe jasno ONI COS SPARTOLILI
Opublikowano
dokladnie kolega ma racje. byl sobie plyn w ukladzie x litrow, Panowie gaziarze go spuscili zeby podlaczyc weze do parownika i z powrotem wlali to samo to spuscili, a podejrzewam ze z pol litra pojemnosc ukladu sie powiekszyla, wiec jak sobie spojrzales w zbiorniczek wyrownawczy to bylo na dnie. dolales te 0,5 litra i jest gitarra. to jedna sprawa. co do dlugiego grzania sie, mowisz ze temp na wskazniku na szafie nie osiaga 90 stopni czy jak. bo moze silnik sie grzeje dobrze tylko czujnik temp padl i jakies glupoty na wskazowce pokazuje, najlepije podepnij sie kompem ktory to zczyta temp ale z tego drugiego czujnika co daje sygnal do ecu. jesli natomiast powietrze w srodku ci slabo dmucha to moze juz byc wiele przyczyn.. moze gaziarze jakos tak popodlaczali te weze i trojniki ze pomieszali Ci obieg i do nagrzewnicy cos inaczej plynie niz powinno albo wogole nic nie plynie:) gdzies jakis trojnik jest przytkany itp. bo rozumiem ze przed gazem bylo wszystko ok, choc wtedy to jeszcze inne temp byly na zewnatrz:) termostat to zawsze moze padnac ale to akurat mozesz sprawdzic kiedy otwiera nie wyjmujac go:) a moze caly czas jest otwarty wiec dlatego Ci sie dlugo grzeje. posprawdzaj co sie da i napisz. za duzo niewiadomych..
Opublikowano

Hmmm.. Byłem u nich. Rzekomo wszystko sprawdzali, gaziarz dotykał wszystkich węży, patrzył, oglądał i mówił że z gazem i układem chlodzenia jest wszystko ok, i że przyczyną jest na 99% termostat ( oczywiście zaczeli gadke od tego że pewnie mam silnik do kapitalnego remontu ). Powiedział mi że gdyby układ byl zapowietrzony to silnik by się przegrzewał, a nie nie dogrzewał. Mówił że jeżeli w środku właśnie mam zimno to termostat, i jak bylo cieplo to mogłem nawet o tym nie wiedzieć bo silnik mógł łatwo osiągać 90C bo temperatury były wyższe. Czy coś z tego co on mówił jest wiarogodne panowie? w sumie mogłem nawet nie wiedzieć że mam uszkodzony termostat... Tylko jakby był uszkodzony jak było ciepło, to pewnie by się grzał.. ehhhhh...;(

 

A jak mogę sprawdzić bez wyciągania czy termostat działa? Nie wiem kurna, mam dosyć jeżdżenia - mi też głupio ciągle im truć dupe, ale 3500 tys palcilem za to zeby dobrze to dzialalo a nie bujac sie ciagle ;( może do innego gazownika pojechać i zapytać się.. Ciekawe czy gazownik miał racje z tym co mi mówił, czy to tylko wymówka?

Opublikowano
Sprawdź temperaturę silnika poprzez licznik, u mnie na dole masz link z instrukcją jak sprawdzić dokładną temperaturę silnika, jest to TEST 7.0 będziesz miał jasność jaka temperaturę ma silnik. Do tego jeśli to wina termostatu to zanim zagrzeje się silnik na maxa to wąż od termostatu do chłodnicy powinien być zimny, a robić się gorący dopiero przy temperaturze 89 stopni, bo wtedy otwiera się termostat ( oczywiście sprawny termostat).
Opublikowano

Nie mam u siebie gazu, ale już się spotkałem z tym, że gazownicy czasem wpinają w ten obieg w który jest to prostsze. Mają gdzieś, że powinno się wpiąć w mały obieg i prawdopodobnie tak jest w tym przypadku. Radziłbym pooglądać jak jest podpięty bodajże parownik do obiegu i wrzucić na forum odręczny szkic. Na pewno ktoś odpowie czy faktycznie tak ma być.

Oczywiście kwestia walniętego termostatu też jest możliwa. Swego czasu kupiłem e34 520i, wszystko było OK dopóki temperatury nie spadły gdzieś poniżej 10 st. Nie szło zagrzać silnika, więc doraźnie wstawiłem karton przed chłodnicę :lol: Od razu się poprawiło więc wiedziałem co jest grane. Kupiłem termostat i po rozkręceniu okazało się, że już ktoś tam wcześniej majstrował :nienie: membrana była na żywca podważona śrubokrętem, wyrwana z jednego gniazda i zostawiona w takiej pozycji :duh: Niepojęte, żeby nie założyć nowego termostatu tylko stary i poskręcać z powrotem. Koszt termostatu gdzieś w okolicy 30-40 pln. Tyle się nadłubać, żeby zaoszczędzić taką kwotę. :mad2:

A wszystko to przez REKINA ;-)
Opublikowano
tesrmostat nie kosztuje wiele wiec mozesz go zawsze wymienic, zaden to problem a bedziesz mial jedno podejrzenie z glowy. mozesz tez sprawdzic czy dziala dobrze, odpal silnik i czekaj az sie nagrzeje, rura powrotna ta z prawej strony chlodnicy (patrzac oczywiscie od strony kierowcy) powinna byc zimna az do momentu gdy silnik zacznie osiagac 90st czyli gdy wskazowka na szafie stanie w pionie, wowczas termostat powinien powoli otwierac duzy obieg i ta rura bedzie stawala sie coraz cieplejsza. Jesli termostat jest zepsuty i caly czas otwarty tak jak moze byc u Ciebie to znaczy ze dlugo sie nagrzewa i ta rura powrotna bedzie ciepla juz wczesniej przed osiagnieciem temperatury optymalnej przez silnik. Tak jak mowie jesli masz watpliwosci kup termo np. wahlera w ic za 50zl i nie wiem jak to jest w 6cylidnrowcu ale w isie pod tym kruccem do ktorego wchodza obie rury od wody jest taka papierowa uszczelka, i lepiej sie w nia zaopatrzyc wczesniej bo tej starej juz tam nie ma :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.