Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oto moje złomki :)

 

Pierwszy to BMW 320 aka Ruda Wariatka. Mam ją od 2000 roku. Wiele razem przeszliśmy, bywało ciężko, ale jeszcze się trzymamy razem :8) I mam nadzieję, że będzie tak dalej.

 

Kupiłem ją w przywoitym stanie, w stanie całkowitej oryginalności. Początkowo miałem zapędy na "Tjuning", czego wyrazem był potężny tłumik, od którego włączały się alarmy w autach stojących przy ulicy... Ale szybko sie z tego wyleczyłem, na szczęście zanim zdążyłem mocniej skrzywdzić auto :lol:

 

Od 2003 roku trwa w stanie permanentnego remontu. Na www.e21.pl można conieco prześledzić (niedługo dojdzie więcej fotek).

 

Zamierzam pozostać w okolicach 100% oryginału. Zostaje silnik (ma ten sam numer co nadwozie - krótki VIN). Wszystko się w niej zgadza, jest czysta jak łza, jeśli chodzi o papiery, co się rzadko w Polsce zdarza ;p

To rocznik 1978, luty (a więc pierwsze miesiące montowania 6-cylindrowego 2.0). Różni się od nowszych 320 dość dużą ilością szegółów i jest już bardzo rzadko spotykana (posiada np aparat zapłonowy na platynkach i brak modułu zapłonowego Boscha, cewkę ma umieszczoną obok aparatu zapłonowego, itd). Dotychczas spotkałem się tylko z jednym, podobnym egzemplarzem (323i z Hiszpanii na forum www.bmwe21.net). To detale, ale mnie one cieszą :8)

 

Przeróbki opierają się na gadżetach przewidzianych do tego modelu. Niektóre części stanowiły opcjonalne wyposażenie auta, w czasach gdy było produkowane:

 

-felgi Alpina 15

-fotele Koenig ASS Alpina

-gałka zmiany biegów Alpina ;)

-spojler przedni Alpina (w trakcie przeróbki na stary typ)

-oryginalna, trójramienna, skórzana kierownica

-uchylne szyby tylne

-radio Bavaria S :cool2:

-zawieszenie od 323i z amortyzatorami Bilsteina (jest) i krótkimi sprężynami (jeszcze szukam)

-hamulce od 323i (czekam na dostawę)

-szpera 25% do 320 :8)

-5 biegowa skrzynia ECO (ale ciągle szukam krótkiej, z 1 do tyłu...)

-rozpórka Wiechers na przód.

 

W najbliższych planach całkowite wykończenie auta (nadal nie mam np zderzaka przedniego i nagrzewnicy...). Trzeba zrobić parę poprawek lakierniczych.

 

W dalszej przyszłości modyfikacje silnika... W dużo dalszej :mrgreen:

 

P.S. Oprócz skrzyni poszukuję też "baranów" na wydech do silnika M20. Jak ktoś ma namiary na takowe, to niech da znać :modlitwa:

 

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.youngtimer.pl/zdjecia/gal/161/foto018.jpg

Fotka wzięta z www.youngtimer.pl

 

Drugi złomek to 524TD, kupiony parę miesięcy temu w celu "dupowożenia".

 

Jest w całkiem przyzwoitym stanie, jest conieco do poprawienia jeszcze (ale duuuużo jest zrobione)

 

Wyposażenie nie powala, ale jest przyzwoite:

-ABS

-centralny zamek

-lusterka elektryczne

-otwierany dach

-wspomaganie kierownicy

-oryginalne audio :wink:

 

W planach dalsze poprawianie stanu technicznego, zachowanie nienagannej blacharki ;)

A w dużo dalszych, zabawa w upiększanie i poprawianie wyposażenia :dance:

Priorytetem jest 320tka

 

http://img66.imageshack.us/img66/4104/bialaky3.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

BMW 520i Shadow Line rok 1987 Lachssilber metallic przebieg 157 tyś.

 

Wyposażenie:

 

- Sportowa skórzana kierownica

 

- Alufelgi 14

 

- Elektryczne Lusterka

 

- Elektryczne szyby przednie

 

- Przyciemniane aterminczne szyby

 

- Szyberdach

 

- Wspomaganie

 

- Centralny zamek

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img157.imageshack.us/img157/3682/betajl2.jpg[/url]

  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano (edytowane)

Oto moje dwa z trzech rekinów

BMW 635 CSiA z 1988r schadow-line

Sprowadzona ze Szwajcarii od pierwszego właściciela w tym roku

Wyposazenie :

- check control

- BC

- klimatyzacja

- automatyczna skrzynia biegów ze sportem

- skórzana jasna tapicerka

- elektrycznie regulowane siedzenia

- elektryczne szyby

- szper-dyfer

- wycieraczki na reflektorach

- nivomat

- podgrzewany zamek

- tempomat

- centralny zamek

- elektryczne lusterka

- elektryczna antena

- szyberdach

- roleta tylnej szyby

- zagłówki tylnych siedzeń

http://www.2ec.pl/gallery/images/97b2061c66a584c25447aa81c64aff39.jpg

 

BMW 635 CSi z 1984r od zawsze w Polsce

Wyposazenie :

- check control

- BC

- klimatyzacja

- sportowa manualna skrzynia biegów

- skórzana brązowa tapicerka

- podgrzewane siedzenia

- elektryczne szyby

- szper-dyfer

- wycieraczki na reflektorach

- podgrzewany zamek

- centralny zamek

- elektryczne lusterka

- szyberdach

http://www.2ec.pl/gallery/images/e9974fffa3c69d163282186812faa1a0.jpg

Edytowane przez anjinsan

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

E23 728i z 1984 roku w kolorze Achatgrun

Autko kupione w 1984 roku w salonie BMW - Manfred Pianka, do 1989 roku używane jako służbówka, przejechało 160 000, w 89 sprzedane dla byłego pracownika tej firmy, wyrejestrowane w 2001 roku z przebiegiem 372 000.

Sprowadzone do Polski w 2002 roku, kupił go starszy pan z Krakowa, do Stycznia 2006 roku przejechał 50 000km, wtedy to spotkaliśmy się na stacji BP, po dłuższej rozmowie pan postanowił przesiąść się do E32 w automacie :norty:

 

Wyposażenie:

- Centralny zamek

- Wspomaganie

- Kontrolę przegladów (Inspekcja)

- ABS

- Elektryczne i grzane lusterka

- Podgrzewane końcówki spryskiwaczy

- Podgrzewane zamki

- Board Computer

- Cztery podgrzewane siedzenia

- Elektryczną tylnią kanapę

- Podłokietniki przednich siedzeń

- Elektryczne przednie szyby

- Elektryczną antenę

- 25% szperę (aktualnie wyjęta, ale jeszcze wróci)

- Webasto (do naprawienia)

- Klimatronic (do naprawienia)

- Lampki w tylnich słupkach

- Halogeny

 

http://www.jomeg.aplus.pl/grzes/pliki/moje/728i84/80360657_1.jpg

 

PS

Już nie mam tej śmiesznej podkowy :roll2:

 

Zamierzam jej dołożyć:

Wycieraczki i spryskiwacze świateł, elektryczne przednie fotele, oraz elektryczne tylnie szyby.

Aktualnie jest po remoncie blachy, latem czeka ją bliższe spotkanie z lakiernikiem

:D

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

BMW 520 E-12 z 1976 roku.

Auto zostało zarejestrowane jako pojazd zabytkowy w 2003 roku. Pełen orginał łącznie z lakierem lecz ma kilka dodatków jak widać ale nie mające wpływ na orginalnośc i łatwe do zdemontowania :-) Posiadam wszytskie dokumenty i książki serwisowe od samego wyjazdu z fabryki.

Silnik M10

Wyposażenie podstawowe i jedynym dodatkiem jest skóra.

Samochód do niedawna przemierzał trasy tychy - stuttgart a ma już następce i teraz jest tylko oczkiem w głowie.

Przebieg 260 000 tyś.km - Przywieziony został w 1991 roku do Polski a wczesniej jezdził w niemczech u rodziny.

 

 

http://img482.imageshack.us/img482/5334/bmwmi7.th.jpg

Opublikowano

%5B640%3A372%5Dhttp%3A//e23.pl/wp-content/uploads/2007/02/bmw7e23zalew1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//e23.pl/wp-content/uploads/2007/02/img_0071_t_przod.JPG

1984

2.8i l-jeronic oryginalnie

3.5i '87 motronic obecnie

manual

25% szpera

lakier balticsblau metallic

wnetrze pacific

17'' bbs/bmw lato, 14'' zima (na fotce przed odjazdem na zmiane kolek;))

 

wiecej na http://e23.pl/spolecznosc/nasze-7/zalew/

 

pozdrawiam rekiniarzy

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

http://img204.imageshack.us/img204/6405/20070528191lj2.th.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img204.imageshack.us/img204/6405/20070528191lj2.jpg

 

525eA 06/85.

 

"stara" eta + 4HP22.

 

kolor karoseri: BRONZITBEIGE METALLIC (139)

kolor wnetrza: NUTRIA (0169)

 

wersja gola z paroma dodatkami:

- ABS

- elektryczne szyby przod, elektryczny szyberdach, elektryczne lusterka

- skorzana sportowa kierownica

- centralny zamek

- podgrzewane dysze spryskiwaczy przedniej szyby

- tylnia roleta

- podlokietniki w przednich fotelach i tylnej kanapie

- zaglowki z porzodu i tylu

- regulacja wychylenia fotela kierowcy (kolyska)

- tempomat (zeby tylko jeszcze dzialal :) )

 

i jeszcze cos takiego a nie wiem co to jest :) :

425 WERKZEUGKASTEN, GROSSE AUSFUEH

350 WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM

545 DREHZAHLMESSER,KM/H-TACHO,AN.U

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Po dwóch latach posiadania przyszła pora na prezentacje świeżych fotek :D

Autko nadal nie widziało się z lakiernikiem, ale na wiosnę plany są potężne :mrgreen:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/1958/ocelotstudio19tc6.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/8858/ocelotstudio20tx2.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/8858/ocelotstudio20tx2.6886ee55db.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/4042/ocelotstudio21yd2.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/4042/ocelotstudio21yd2.7d05ccfdc8.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/3103/ocelotstudio23kf7.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/3103/ocelotstudio23kf7.c0a00868cd.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/6231/ocelotstudio25cz4.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/6231/ocelotstudio25cz4.32b9f052b1.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/8290/ocelotstudio27xf9.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/8290/ocelotstudio27xf9.99e5a9a8bd.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/4382/ocelotstudio29lu6.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/4382/ocelotstudio29lu6.63156f8691.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/6188/ocelotstudio33hp9.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/6188/ocelotstudio33hp9.dc639d96cc.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/433/ocelotstudio34ul3.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/433/ocelotstudio34ul3.aa5a33c8ac.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/512/ocelotstudio36ks5.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/512/ocelotstudio36ks5.d9127cbd1d.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/7397/ocelotstudio41dq8.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/7397/ocelotstudio41dq8.51085c6a0d.jpg

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/4710/ocelotstudio01jy5.jpg

%5B640%3A15%5Dhttp%3A//img518.imageshack.us/img518/4710/ocelotstudio01jy5.e118189002.jpg

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

  • 6 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

To juz moj trzeci rekin :( Tego kupilismy z zona z mysla o odrestaurowaniu od mlodego malzenstwa, ktore bylo w niebo wziete z naszych planow.

Poniekad jest e21 320 z silnikiem 2.0l 4 cylindry.

Wszech obecna rdza, ale podloga i gniazda amortyzatorów sa:)

Wiekszosc napraw mechanicznych(czyli demontowanie starych czesci i zastepownie ich nowiutkimi ze sklepu wykonujemy sami :D

Niestety wiedza nie za duza i pilnie poszukujemy KSIĄŻKI NAPRAW DO E21 w pdf i najlepiej w PL.

 

 

http://nasza-klasa.pl/profile/7667783/gallery/11[/img]

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

E3 3,0 L rok: 07.07.1976

 

http://images35.fotosik.pl/68/67ab415cf0bf4a3emed.jpg http://images49.fotosik.pl/72/165892c2ce22748cmed.jpg http://images44.fotosik.pl/72/b2e2c7b91391d393med.jpg

 

http://images50.fotosik.pl/62/a7f86f9420a7967dmed.jpg http://images41.fotosik.pl/58/27a82067dbebf0f3med.jpg http://images41.fotosik.pl/68/4d0fc50aae0a3d29med.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img7.imageshack.us/img7/3970/36208172go8.jpg http://images39.fotosik.pl/68/374f4024b55ae100med.jpg http://images42.fotosik.pl/58/20b952415c564d97med.jpg

 

http://images38.fotosik.pl/68/1ebdb2704eed3c13med.jpg http://images48.fotosik.pl/72/6997a3f1bd13c833med.jpg

Ludzie dziela sie na szczesliwych, i na tych którzy nie maja BMW.


http://img247.imageshack.us/img247/4272/jpg4bb8.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/2857/icon3.png

  • 5 miesięcy temu...
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

A to moja E21, w dowodzie ma wklepane 1977 r, oraz 1,8 ccm pojemności silnika. Z super wyposażenia wymieniam: wycieraczki szyby przedniej, ogrzewanie szyby tylniej, ręcznie wysuwana antena, pasy dla kierowcy i pasażerów, podświetlenie kabiny, maska otwierana z kabiny, światła awaryjne, komplet kluczy ( którego nie posiadam) w klapie bagażnika. To tyle bajerów :)

http://img525.imageshack.us/img525/9485/imgp0042.jpg

http://img689.imageshack.us/img689/3456/imgp0043l.jpg

http://img689.imageshack.us/img689/2213/imgp0046.jpg

http://img81.imageshack.us/img81/2176/imgp0048o.jpg

http://img294.imageshack.us/img294/9254/imgp0053.jpg

http://img514.imageshack.us/img514/9796/imgp0055.jpg

http://img514.imageshack.us/img514/923/imgp0056k.jpg

http://img189.imageshack.us/img189/186/imgp0062h.jpg

 

P.S. Auto przez ok. 15 -17 lat pobytu w Polsce było skutecznie tunningowane, powrót do oryginału jest długi a pytanie czy opłacalny ( odpowiem na nie sobie sam - taka dygresja). Jak widać wiele brakuje temu autu, ale w miarę finansów i czasu rzeźbię je. Jak już będzie gotowe na tip-top to będę szczęśliwy. Pozdrawiam i Szczęśliwego Nowego Roku !!

  • 2 miesiące temu...
  • 2 miesiące temu...
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Poniżej trochę opisu mojej czarnej księżniczki :wink:

 

BMW 635 CS 1980r.

Silnik : M30B35

Kolor: Schwarz metalic lecz oryginalnie srebrny Polaris met.

Sprowadzony z Niemiec [sollingen] w 2008 roku

Początki nie były łatwe - dot silnika, ale do zakupu przekonał mnie fakt że samochód stal ponad 20 lat w ciepłym garażu :P

Przy zakupie auto nie odpalało z nieznanych powodów, a przede wszystkim z braku prądu i ok 1,5 kg rdzy w zbiorniku paliwa (co się okazało po jego demontażu). Oczywiście 20-letnia benzyna raczej nie była zdatna do użytku więc próbowaliśmy na zewnętrznym zbiorniku ale cały układ paliwa był w fatalnym stanie więc nie na wiele się to zdało. Jenak udało się wszytko opanować, niestety z tytułu tego że prowadzimy renowację pojazdów (a ja jestem właścicielem zakładu), to jak to zwykle bywa w takim przypadku, moje auto było na szarym końcu kolejki samochodów do skończenia i tak też stało przez ok 2 lata z pakietem nowych części w kartonach, jednak już z nowym lakierem, kompletnie nowym zawieszeniem, tapicerkami i silnikiem.

 

Co do historii to nie jest ona spektakularna. Kilku właścicieli [3] w pierwszych 10 latach życia, a następnie postój przez prawie 20 lat w garażu. Dziwne było to że oryginalny lakier do niczego się nie nadawał, ponieważ był absolutnie zniszczony przez słońce (dach i klapa tylna). Do dzisiaj nie wiem skąd takie uszkodzenia ale jest nowy lakier przynajmniej. Nie był to problem ponieważ auto kupowałem z zamiarem rozebrania go do ostatniej śrubki, więc lakierowanie można było wykonać wyjątkowo dokładnie.

 

Na liczniku zastałem 169 000 km, a ilość rdzy i stan wnętrza oraz zawieszenia (zweryfikowany już po imporcie do kraju) wskazywały na realność tego przebiegu.

 

Wyposażenie/opis

 

wnętrze: oryginalnie antracyt z białym dachem i czarnymi bokami, a obecnie czarna podłoga i oryginalnie czarne boczki + nowy dach oryginalny

Fotele : Recaro SPORT

Silnik M30B35 Motronic 211KM bez KAT

4x elektryczne szyby

Elektryczne lusterka

Klimatyzacja

Most: nie ma tej metalowej etykiety ale ma zbiorniczek więc może jest jakaś szpera, ale nie mam pojęcia jaka

Skrzynia biegow: 5 biegów GETRAG 226 2.2

Komputer pokladowy

Zawieszenie: oryginalne BOGE + sprężyny G-Power z epoki

Koła:

Oryginalne BMW - największe prawie 16" czyli TRX 415 - rozmiar opony z 1980 r [Michelin] 240/240ZR415 - bierznik ok, ale bardzo twarde

BBS RC z polerowanym na błysk rantem rozmiar 17" x 8 i 9 - niestety bez opon

Zender - oryginalne tuningowe koła z epoki wraz z oponami Fulda Y-2000 z 1984r 225/50ZR16 Przód oraz 245/45ZR16 Tył, opony jak nowe ale strasznie twarde

Alpina - idealnie zachowane felgi 18" x 8/9 235/265 - pochodzą z Alpiny B10 ale stan jest oszałamiająco dobry

Radio: niestety brak

Podgrzewana wkładka zamka kierowcy

Wspomaganie kierownicy

Centralny zamek

Oryginalne zabezpieczenie (zamontowane na błotniku lewym pod szybą)

Instalacja radiowa wraz z elektryczną anteną i 4 głośnikami współosiowymi Baupunkt

Na tylnej półce schowki (pody) a w nich skryte głośniki , brak zagłówków tylnych

 

Wykonane prace i dalsze plany

 

Wszelkim pracom przyświecał cel przywrócenia oryginalności choć pierwszym poważnym wyłamaniem była zmiana koloru... Dziś sam nie wiem czy dobrze zrobiłem ale wyszedłem z założenia, że ponieważ lakier był spalony przez słońce i tak muszę go usunąć i lakierować na nowo. Z kolei auto zostało rozebrane tak mocno, że zmiana koloru nie stanowiła żadnego problemu a ja jednak wolę kolor czarny-szczególnie przy autach z taką ilością ozdobnych listew chromowanych.

 

Wnętrze

Zawór wody chłodzącej się rozszczelnił i ubarwił dywan na tęczowo - do niczego się nie nadawał. Poza tym śmierdział i mało tego cała izolacja dźwiękochłonna pod dywanem była nasączona tym paskudztwem płynem. Okazało się, że oryginalne maty dzwiękochłonne są już niedostępne w ASO poza jednym elementem (z wielu) za niebagatelną kwotę ponad 700 zł.

Ponieważ wszystko należało wymienić zacząłem od usunięcia na gorąco starych mat bitumicznych do gołej stali . Na tą powierzchnię, odtłuszczoną nałożyliśmy 2 warstwy maty bitumicznej na ciepło , następnie częściowo oryginalną matę, a na reszcie podłogi specjalne samoprzylepne pianki o grubości od 5 do 18mm [armaflex] - materiał o zamkniętej strukturze komórki co blokuje skutecznie wchłanianie wody i wilgoci.Stosuje się go na instalacje [rurociągi] chłodnicze. Następna warstwa to 2 mm guma w celu zasymulowania warstwy twardej (zgodnie z oryginałem). Następnie nowo uszyty dywan i dywaniki pod nogi.

 

Podsufitka - nowa dziurkowana biała, a w zasadzie kremowa - oryginalna

 

Fotele Recaro - odnowione (umyte i zaimpregnowane) preparatami gliptone - stan nie wymagał żadnej ingerencji tapicera

 

Boczki oryginalne - wszystkie chromowane elementy na drzwiach od wew. wymienione na nowe

 

Prace blacharskie

Niebywałe ale prawdziwe - auto mialo niewiele korozji : dziura we wnęce koła zapasowego 1x0,5cm , w prawym progu pod słupkiem A 5x0,5 cm, drzwi od spodu (rynienki + uchwyty uszczelki na drzwiach od dołu L+P)

 

Zawieszenie

Po demontażu wszystko (bez drążków kierowniczych - kupione nowe) zostało wypiaskowane po czym ocynkowane i polakierowane proszkowo. Wszystkie tuleje gumki, poduszki i sworznie zostały wymienione na nowe zakupione w ASO BMW włącznie z poduszkami tylnej belki po 340 zł za szt :)

Dodatkowo wymienione zostały łożyska wszystkich kół - wszystko zakupione w ASO

 

Układ hamulcowy

Piaskowane i lakierowane odpowiednią farbą zaciski hamulcowe.

Wymienione gumki uszczelniające tłoczki - wszystkie OEM BMW

Nowe przewody hamulcowe - przewód główny ok 3000mm + przednie i tylne (boczne) + oryginalne nowe klamry, śruby, gumki mocujące + nowy trójnik nad dyfrem - wszystko OEM

Nowe tarcze P+T zimmermann + klocki hamulcowe ATE P+T

Zestaw ham. ręcznego na LiP stronę - nowy OEM

 

Układ paliwowy

Trawienie zbiornika kwasem z dodatkiem inhibitora + zabezpieczenie fosforanem. Piaskowanie i cynkowanie zbiornika od zewnątrz. Zabezpieczenie zbiornika poliuretanową masą natryskową. Wymiana starych przewodów stalowych [ok 3400 mm x 2],wszystkich przewodów gumowych, pompy paliwa [bOSCH] + filtr paliwa [bOSCH].

Wymiana regulatora ciśnienia paliwa - taki mini zaworek na zasilaniu listwy za ok 400 zł - OEM BMW

 

Układ napędowy

Wyważenie wału - kontrola [wszystko było ok] - przeguby również były ok

Oczyszczanie i cynkowanie wału

Wymiana podpory wału oraz przegubu wału - OEM BMW

Wymiana uszczelnienia dyfra - OEM BMW

Wymiana poduch zawieszenia skrzyni biegów oraz silnika - OEM BMW

Wymiana kompletu elementów konstrukcji lewarka w celu usztywnienia drążka zmiany biegów - koszt w ASO śmieszny [ok 40-50 zł] a na prawdę warto

 

Silnik i komora silnika

Planowanie głowicy + polerowanie zaworów, gniazd i grzybków zaw. + regulacja zaworów

Planowanie bloku + wymiana wszystkich pierścieni

Nowe uszczelki pod głowicę, kapy rozrządu, kolektor wodny, kolektory wydechowe, kapę zaworową, miskę olejową - OEM BMW

Nowy ślizg, prowadnica i sprężyna napinająca łańcuch rozrządu

Renowacja rozrusznika i alternatora

Wymiana zbiornika wody i wentylatora visco + niektóre węże gumowe - OEM BMW

Dużo drobiazgów jak klamry, haczyki nowe śruby itp - tylko OEM BMW

Wszystkie elementy z aluminium szkiełkowane a stalowe piaskowane i ocynkowane .

Obudowa filtra powietrza + osłona wentylatora na podszybiu - pochromowane

Wymienione na nowe oczywiście takie el jak filtry oleju,paliwa, pow. KN,płyny (chłodn, wspomagania , skrzyni biegów i dyfra - 100% Castrol) termostat, przewody zapłonowe, cewka, kopułka + palec - 80 % OEM BMW

Poprawiona podstarzała elektryka na oryginalnych częściach z ASO

 

Z zewnątrz

Poza nowym lakierem należało wymienić kilka elementów, które są najdroższymi z całej listy zakupów. Wszystkie części zakupiliśmy nowe w salonie. Stare gumy czy listwy określane nawet czasem jako "w dobrym stanie" i tak są STARE , a to nigdy fajnie nie wygląda.

Wymian uległy:

Chromy wokół szyby czołowej

Chromy z gumami na podszybiu drzwi kier. i pas.

Tylne chromy na podszybiu OK - tylko wymiana gum na nowe (one zawsze są spękane)

Chromy na rancie dachu - nowe do okoła

Nerki L+P

Reflektory Przednie - również od BMW - wcale nie są takie drogie (ok.130/szt) Piaskowane i ocynkowanie okulary na których osadza się klosze.

Nowy sygnał dzwiękowy - OEM

Gumowy odbój tylnego zderzaka (listwa - ponad 400zl - zamówiona pierwszy raz w historii salonu :)) + specyficzne końcówki gumowe

Gumowe listwy na przedni zderzak (2 x boczna + środkowe) + końcówki + nowe chromy + uszczelka pod chromy - kosmiczne kwoty w sumie :?

Zestawy oryginalne do mocowania zderzaków do karoserii P+T i gumowych elementów do zderzaków

Uszczelki drzwi - L+P pioruńsko drogie

Uszczelka pod maskę (na front i prostokątna) + nowe odboje

Dużo specjalnych klipów, tulei do mocowania listew ozdobnych i specjalne kliny do chromów

 

Na pewno zapomniałem o całym worku części które wymieniliśmy ale trwało to tak długo że musiałbym się mocno skoncentrować żeby wszystko wypisać.

W sumie to mogłem oszczędzić czasu wszystkim czytającym i napisać ze wszystko jest albo nowe, albo tak odrestaurowane ze wygląda i funkcjonuje jak nowe (o właśnie, wszystkie silniczki elektryczne - sprawdzone i 2 naprawione ) .

 

Co do planów na przyszłość to poszukuję oryginalnego radia i bardzo chciałbym wymienić te koła alpina 18 na 17 z kanciatym rantem ponieważ te tak na prawde nie pasują, choć laikom się podoba i to bardzo :)

 

Mam nadzieję , że nie zanudzam i że bedziemy teraz mieli okazje do wspólnych spotkań :P

 

wszystkich z okolic Poznania zapraszam do mojego warsztatu i do odwiedzania profilu na FB "Oldtimer Park"

 

Poniżej kilka zdjęć śmigiełka:

 

http://img706.imageshack.us/img706/5873/dscn2067copy2.jpg

 

 

http://img718.imageshack.us/img718/8775/zdjcie0098q.jpg

 

http://img197.imageshack.us/img197/7111/zdjcie0118n.jpg

 

http://img694.imageshack.us/img694/8233/zdjcie0101n.jpg

 

http://img190.imageshack.us/img190/6471/zdjcie0116b.jpg

 

http://img862.imageshack.us/img862/4648/zdjcie0118.jpg

 

http://img35.imageshack.us/img35/790/dscn2026h.jpg

 

http://img576.imageshack.us/img576/6500/dscn1998b.jpg

 

http://img109.imageshack.us/img109/1667/dscn2004y.jpg

 

http://img858.imageshack.us/img858/923/dscn2011.jpg

 

http://img855.imageshack.us/img855/4923/e021.jpg

 

http://img88.imageshack.us/img88/5630/e24s1.jpg

 

http://img541.imageshack.us/img541/5302/e016.jpg

 

http://img155.imageshack.us/img155/5233/e020.jpg

 

http://img84.imageshack.us/img84/7194/e028.jpg

 

http://img691.imageshack.us/img691/7797/e012i.jpg

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

BMW ISETTA 300 1960r

(nie wiem jak wkleić fotke :cry: )

z chęcią zapisze się do jakiegoś klubu i pojadę na zlot.

ŚLICZNA ZABAWKA :D

  • 1 rok później...
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Wybacz, ale to by była profanacja, przerabiać żywy klasyk na gaz. Jak jestem u Mateusza Wlazły w warsztacie to widuje tam trochę „klasyków” BMW w naprawie i nie wyobrażam sobie wpychania tam gazu. Idiotyzm totalny IMO, psucie czegoś pięknego.
  • 2 lata później...
Opublikowano
Ależ najazd jest na ten LPG, a co to za różnica że jest gaz? Tyle, że za mniej kasy się jeździ. Przesadzacie z tą profanacją i "SILNIK NIGDY NIE WIDZIAŁ GAZU" - ja większość aut w życiu miałem w gazie - ubytku mocy nie ma, a w portfelu zaoszczędzone.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.