Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
zapomnieliscie o jednym i najwazniejszym chyba (dla ucha) jaki dzwiek daje kit k&n 57i ;)

robilem eksperymetnty z roznymi dolotami i na k&n auto lepiej sie wkreca - eta potrzebuje powietrza i wraz ze zmiana kolektora ssacego i przepustnicy wynik jest calkiem ciekawy

 

 

 

 

 

:8) Miałem Stozek,strumienice,sportowy układ wydechowy w byłym :worried: Fiacie Tempra :twisted: .Całosc chodziła super ,stozek moze mocy nie daje ale dawł mi ładny rasowy dzwiek :twisted: w połaczeniu z wydechem sportowym na ucho jak subaru chodził :twisted: :roll2: 200km/h leciał a to był tylko 1.600 motor!! :worried:

 

 

To było!! i sie skonczyło :lol: teraz bede miec serje w 100% :worried: i cichy seryjny układzik wydechowy z katalizatorem :norty: :dance:

....::::::BMW-KLUB-POZNAŃ::::::.....


Robert (Rekin_Poznań)


Moje bmw ;)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=14423

http://img26.imageshack.us/img26/7793/podpispict00171va.jpg

Opublikowano
Dzieki Łukasz. US - kiedyś w końcu tam wyjade:)

 

Nie zrozum mnie zle, nie stawiaj tego za glowny cel zycia. Mieszkam tutaj kilkanascie lat i uwierz mi nie jest to miejsce w ktorym chcialbym spedzic reszte swojego zycia. Kazdy oczywiscie ma swoja opinie jezeli oczywiscie ciagnie cie do kraju w ktorym panuje ustroj kapitalizm (czyt. zalegalizowane zlodziejstwo) to na pewno znajdzie sie miejsce dla nowego imigranta :) .

Jedynym plusem jaki do tej pory znalazlem jest to ze ten kraj posiada najnizsze na calym swiecie ceny samochodow BMW :mrgreen:

Raczej nie zamierzam wyjechać do US na stałe ale poprostu chciałem zobaczyć niektóre rzeczy. Na pierwszym miejscu motoryzacja, potem różne ciekawe miejsca, architektura i takie tam. Przy okazji zarobić trochę zielonych. Wiem, że kto nigdy nie był nie ma zweryfikowanego zdania, ale skoro jest tam tak niedobrze to dlaczego siedzisz już parę lat?

Coś Cię musi trzymać i chyba nie są to tylko tanie samochody. A tak pozatym to też całkiem niezły powód :)

 

Teraz z branży. Nie wiem czy to wina stożka ale moje E34 tak do 2.5 - 3 tysięcy wkręca się "wolno" i przyspieszenie nie powala. Dopiero powyżej jest wyraźne ciąg. Myślałem, że to normalny objaw - te silniki lepiej wkręcają się na wyższych obrotach. Nie miałem okazji prowadzić innego E34 (normalny filtr) i nie wiem czy to standard.

Przeprowadzę testy, zmierzę amatorsko przyspieszenie do 100, skupię się na tych obrotach i napiszę.

Jeszcze jedna rzecz, czasami jest taki objaw jak by go przyduszało, takie jednorazowe przytkanie. I nie pamiętam czy to nie jest wtedy gdy zdejmę nogę z gazu i ponownie chce dodać, czy w innym przypadku. Zwrócę na to uwagę.

Pozdrówka. WhiteWidow :nienie:

Opublikowano

 

Teraz z branży. Nie wiem czy to wina stożka ale moje E34 tak do 2.5 - 3 tysięcy wkręca się "wolno" i przyspieszenie nie powala. Dopiero powyżej jest wyraźne ciąg. Myślałem, że to normalny objaw - te silniki lepiej wkręcają się na wyższych obrotach. Nie miałem okazji prowadzić innego E34 (normalny filtr) i nie wiem czy to standard.

 

Witam

To,że do 2,5-3tyś słabo się wkręca bieże się z tąd ponieważ przy tej prędkości obrtowej wartość momentu obrotowego jest stosunkowo niska i silnik nie ma takiego ciągu.Przy obrotach rzędu 4,5tyś moment osiąga maksymalną wartość i wówczas przyspieszenia są najlepsze.

Opublikowano

WhiteWidow masz stożek ??

Jak tak to radzę zamontować oryginalny filtr i sprawdzić jak pracuje silnik. To właśnie stożek może zaburzać pracę silnika przy niskich obrotach, sprawdza się on (o ile wogóle coś daje :norty: ) przy wysokich obrotach, dlatego używa się go w sporcie, tylko, że tam,nikt nie patrzy na zużycie paliwa, ani silnika

:norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano

Witam

To,że do 2,5-3tyś słabo się wkręca bieże się z tąd ponieważ przy tej prędkości obrtowej wartość momentu obrotowego jest stosunkowo niska i silnik nie ma takiego ciągu.Przy obrotach rzędu 4,5tyś moment osiąga maksymalną wartość i wówczas przyspieszenia są najlepsze.

 

Tak myślałem, jak zwykle nie używam fachowej nomenklatury :)

Co do oryginalnego filtra to nie mam go skąd wziąść ani też nie mam obudowy. Nie będę kupował tych gratów tylko aby porównać ze stożkiem, gdyż moja bawara wymaga wkładu jeszcze w innych dziedzinach. Chyba, że mi ktoś pożyczy...

Jestem skazany na stożek więc postaram się go doprowadzić do normalnego użytku. Może ktoś będzie wiedział z czego najlepiej zrobić kawałek dolotu pomiędzy filtrem a przepływomierzem???

Opublikowano

 

Jestem skazany na stożek więc postaram się go doprowadzić do normalnego użytku. Może ktoś będzie wiedział z czego najlepiej zrobić kawałek dolotu pomiędzy filtrem a przepływomierzem???

 

Zrob to z materialu ktory jest odporny na nagrzewanie, nie rob tego z zadnej rury metalowej gdyz po nagrzaniu silnika bedzie podgrzewala ci powietrze dochodzace do niego. Jezeli nie posiadasz oryginalego ukladu dolotowego to istniejacy juz stozek przesun najdalej jak to mozliwe w strone swiatla i odizoluj go od komory silnika. Tak jak na zdjeciach tutaj:

 

http://www.electrodyne.cc/Merchant2/graphics/00000002/142.52.39.103M.jpg

http://www.electrodyne.cc/Merchant2/graphics/00000002/142.52.39.103M1.jpg

http://www.electrodyne.cc/Merchant2/graphics/00000002/142.52.39.103M2.jpg

Opublikowano
Ok. czyli wszelkie metalowe odpadają. Może jakaś gumowa albo mieszanka gumy z czymś tam, choć trochę to ordynarne. A mogłaby być jakaś rura pcv ale tą z kolei może przytopić? Na tych pierwszych obrazkach jest taka fajna, jakieś tworzywo kojarzy mi się z karbonem.
Opublikowano
Rura od przepływomierza do stożka może być z nierdzewki ale musi być owinięta taśma "azbestową" ja to tak nazywam ale są to taśmy izolujące od ciepła... tą przegrode też można zrobić z nierdzewki i wyłożyć ją ekranami cieplnymi albo moge Ci zrobić z włókna bądz carbonu:) i wtedy wyłożenie tego ekranem bądz taśma daje cudowną izolacje;) Ja cały kolektor i turbine mam w taśmie (ale to auto turbodoładowane)
Opublikowano

Tak to wygląda

 

http://img4.imageshack.us/img4/448/filtr2bs.jpg

 

Zamierzam właśnie wstawić jakąś przedłużkę i dać bardziej do przodu cały filtr, tak aby ciągnął powietrze z atrapy reflektora. No i jakoś zabudować.

Troche brudny ten silnik. Ale jest już umyty podobnie jak filtr :)

Opublikowano
Ok. czyli wszelkie metalowe odpadają. Może jakaś gumowa albo mieszanka gumy z czymś tam, choć trochę to ordynarne. A mogłaby być jakaś rura pcv ale tą z kolei może przytopić? Na tych pierwszych obrazkach jest taka fajna, jakieś tworzywo kojarzy mi się z karbonem.

 

Zrob sobie rure i przegrody z carbon-fiber, bedzie lekkie, dobrze izolowalo i w przypadku przegrody latwo bedzie dopasowac. Po za tym po otwarciu maski nie bedziesz sie musial wstydzic metalowej rury zakonczonej stozkowym filtrem. Oprocz przegrody zrob rowniez przykrywe z gory filtra tak aby po otwarciu maski nie bylo go widac.

Wycinajac tymczasowe oslony z tektury bedziesz pozniej mogl przeniesc wymiary na carbon- fiber.

 

Jest tez inna opcja. Po przesunieciu filtra w strone lampy zrob sobie kolnierz z carbon-fiber. Tego typu system pobierania chlodnego powietrza z okolicy lampy stosuje powazna firma GruppeM.

Tutaj masz zdjecia mniej wiecej jak to wyglada:

http://www.velocityshop.com/pics/engine/intake/intakecf-bmw-2.jpg

http://www.velocityshop.com/pics/engine/intake/intakecf-bmw-4.jpg

http://www.velocityshop.com/pics/engine/intake/intakecf-bmw-1.jpg

http://www.velocityshop.com/pics/engine/intake/intakecf-bmw-3.jpg

Opublikowano

Dziękuje Łukasz za zainteresowanie i pomoc.

Carbon-fiber czyli włókno węglowe. Ktoś ma pomysł gdzie to można kupić i czy jest drogie, pytać w motoryzacyjnych, tuning sklepach?

Ktoś tu miał maskę zrobioną własnoręcznie, zasięgnę rady

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Od takie male sprostowanie co do filtrów.

Filtry K&N nie sa papierowe tylko bawełniane, nasączane sa specjalnym olejkiem, który hamuje kurz i drobniejsze zanieczyszczenia.

Z mojego doświadczenia wiem, że każdy slnik inaczej reaguje na filtry stożkowe jedne pozytywnie drugie negatywnie.

Bardzo ważną rolę odgrywa tutaj chłodne powietrze i oddzielenie filtra od silnika.

Mam zamontowany podwójnie wentylowany K&N w BMW E-30 M-40 i tylko tyle co się odczuwa to szybsza reakcja na pedal gazu na biegu jałowym - w trasie nie odczuwalne niestety. Basowy pomruk (prawie jak R6 :D ) jest. Jeśli będziemy trzymac filtr w czystości spalanie powinno zmaleć ale oczywiście nieznacznie za to jak jest bardzo brudny to spalanie ogromne będzie.

Obudowy pokazane na zdjęciach to mistrzostwo świata - bardzo ładne i jak się domyślam skuteczne.

..:: Burzę Mity Wyobraźni ::..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.