Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Nie mam pytanie, w innych tematach nie znalazłem takiego samego pytania ;)

Ma problem z ogrzewaniem.

Zawsze był tak, że gdy wskazówka od temp wyszła poza niebieskie pole to leciało delikatnie ciepłe powietrze, a gdy doleciało do połowy to leciało gorące i bardzo mocno wiało (wszystko automatycznie przez klimatronik), teraz niestety jest inaczej.. wskazówka już jest na środku a z nawiewów zimne powietrze leci i lekko leci, tak jak by sterownik nie wyczuwał ze już czas ogrzewać :)

Gdy już po np 10 minuty jazdy z rozgrzanym silnikiem włączy się ogrzewanie tak jak powinno to grzeje ale po chwili spada moc grzania jak spadnie to po paru minutach wzrasta i tak ciągle. Gdy już grzeje i ja np zmienie kierunek nawiewów (na panelu klimatronika) to znowu na chwile spada temperatura i moc i po czasie wzrasta..

 

Może to wina sterownika ?

Mieliście podobny problem lub wiecie może co może być przyczyną ?

 

Gdy mam silnik rozgrzany i ustawie sobie na 32 stopnie, włączę na maxa nawiew to leci zimne powietrze..

 

Jeszcze dodam, że jakiś czas temu gdy miałem ustawione grzanie na auto to gdy już silnik się nagrzał i komputer ustawiał kierunek i temperaturę grzania to coś ze środkowego nawiewu strzelało :) pewnie łopatki się przestawiały, działo się to dość głośno, nie wiem czy to ważne :)

 

 

Proszę o odpowiedz bo w takie mrozy bez ogrzewania nie jeździ sie za fajnie :)

Pozdrawiam,

Radek

 

 

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu! Następnym razem będzie ostrzeżenie. mattiss

Opublikowano
Może banalne.... a płyn w układzie chłodzenia ma właściwy stan?
Nie pozwól, aby strach przed porażką powstrzymał Cię przed wejściem do gry.
Opublikowano

Ma ;)

Sprawdzałem dzisiaj ponownie, dużo w zbiorniczku wyrównawczym go nie mam, ale jest OK. Jak będzie widniej to sprawdzę dokładniej.

 

Taka mała aktualizacja:

Dzisiaj zauważyłem, że moc nawiewów i temperatura spada wraz z obrotami. Jak stoję to siła ogrzewania spada, jak już jadę to jest normalnie.

Jak stoję na światłach i gazuje to też działa normalnie.

Opublikowano
Ma ;)

Sprawdzałem dzisiaj ponownie, dużo w zbiorniczku wyrównawczym go nie mam, ale jest OK.

 

Dzisiaj zauważyłem, że moc nawiewów i temperatura spada wraz z obrotami. Jak stoję to siła ogrzewania spada, jak już jadę to jest normalnie.

Jak stoję na światłach i gazuje to też działa normalnie.

 

Duzo plynu nie masz,to ile go masz?

Jak dla mnie zapowietrzony uklad.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano

Nagrzewnica zakamieniona.Masz mały przepływ płynu przez nagrzewnicę i po włączeniu ogrzewania wystudzasz ją.Zaczyna lecieć zimne powietrze ,następnie przepływający płyn zaczyna nagrzewać nagrzewnicę i znów przez chwilę masz ciepło.I tak w kółko.

Przy większych obrotach masz większy przepływ płynu,czyli nagrzewnica cieplejsza i lepsze ogrzewanie.

Proponuję przepłukać nagrzewnicę(są specjalne płyny do płukania układów chłodniczych.

Opublikowano
zanim nalejesz płukankę odpowietrz układ. Zagrzej tak żeby otworzył termostat na postoju. Szybko odkręć odpowietrznik i spuść ciśnienie pary. Zaopatrz się w litr płynu do chłodnic.
Opublikowano

OK, zrobiłem właśnie odpowietrzyłem trochę inaczej, mianowicie:

Był zimny dolałem płyn odkręciłem śrubkę i czekałem aż przestaną bąbelki lecieć (długo bąbelki nie leciały), trochę gazowałem.. zakręciłem, dolałem płyn. Było lepiej, ale od razu zobaczyłem, że coś mam nie szczelne, bo podczas gazowania na otwartym zbiorniczku, zakręconej śrubce (gazowałem ok minute) płyn w zbiorniczku spadł mi prawie do dna (to chyba nie jest normalne ? :))

 

Zobaczymy jutro rano, jak będzie lipa to na gorącym silniku odkręcę śrubkę, zobaczymy czy będzie powietrze.

 

Pytanie do Was jeszcze czy przy odpowietrzaniu ważna jest ta druga śrubka ? na dole po drugiej stronie ? Jej nie odkręcałem.

Opublikowano
OK, zrobiłem właśnie odpowietrzyłem...

...ale od razu zobaczyłem, że coś mam nie szczelne, bo podczas gazowania na otwartym zbiorniczku, zakręconej śrubce (gazowałem ok minute) płyn w zbiorniczku spadł mi prawie do dna (to chyba nie jest normalne ?)

 

Bo plyn zastapil miesce powietrza.

Dolej do stanu i obserwuj co sie dzieje.Byc moze ciagle jest powietrze w ukladzie.

Pamietaj,ze podczas odpowietrzania ogrzewanie ma byc na MAX.

 

Pytanie do Was jeszcze czy przy odpowietrzaniu ważna jest ta druga śrubka ? na dole po drugiej stronie ? Jej nie odkręcałem.

 

??? Ktora srubka?

Odpowietrza sie wetylem na zbiorniku wyrownawczym.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano

Tak jak kolega wyżej napisał na rozgrzanym silniku odkręciłem śrubkę.

 

Zaczął lecieć płyn.. i co ? mam czekać aż przestanie lecieć ? Czy chodzi po prostu aby popuścić śrubkę i zakręcić ?

Opublikowano

Odkrec wentyl,nastepnie dolewaj plynu do momentu kiedy zacznie przelelewac sie przez niego.Nastepnie uruchom silnik i utrzymuj obroty na poziomie ok.2000rpm.Poziom w zbiorniczku powinien stopniowo opadac.Silnik trzymaj na obrotach do momentu wejscia na temp.robocza(otwarcia termostatu).

Kontynuluj do momentu az przestana wychodzic babelki powietrza,stale kontrolujac poziom plynu w zbiorniczku.Zakrec wentyl.Strumyk przelewowy po tym zabiegu powinien plynac ze stala predkascia bez zadnych zaklocen.Dolej plynu do stanu.Tyle.

Death is easy-You don't have to do anything.Life is that You have to face.


bylo e39 m52b20,e39 m52b25TU,e39 m52b25,e36 m43b18,e39 m52b20TU,e39 m52b28TU,e46 m43b19TU

Opublikowano

OK, zrobiłem podobnie... Grzanie wróciło...

Dzięki wszystkim za pomoc.

 

Musze jeszcze kontrolować stan płynu bo coś mi się wydaje że za szybko opada podczas normalnej jazdy;)

 

Na wiosnę zrobię na wszelki wypadek płukankę i wymienię cały płyn w chłodnicy.

 

Raz jeszcze dzięki za pomoc,

Pozdrawiam,

Radek

Opublikowano

Witam, ponownie..

Tak jak pisałem, grzanie wróciło, ale również zauważyłem, że mam ubytki płynu.

Dolewałem płyn minimalnie powyżej kreski a dzisiaj już miałem na dnie..

 

Co radzicie ?

Znajomi kupowali i lali coś takiego:

http://www.prestone.pl/wp-content/uploads/big/sealer.jpg

 

Czy warto spróbować zalać jakiś uszczelniacz ?

Czy może więcej z tego może być problemów ? :)

 

Pozdrawiam,

Radek

Opublikowano

Mam teraz może głupie pytanie.. ;)

 

Wczoraj dolałem płynu do kreski na zbiorniczku wyrównawczym, mniej więcej jest ona w połowie, wydaje mi się ze jest ona podpisana COLD (ręki sobie uciąć nie dam, bo mam ciężkie dojście do zbiorniczka i nie widać), dzisiaj wieczorem chciałem zweryfikować poziom płynu.. i co ?

 

Było go o wiele mniej niż wczoraj wlałem, było go chyba tyle samo co wczoraj wieczorem... i teraz te głupie pytanie.. :)

 

Czy to samochód sam pozbył się tego nadmiaru czy jednak coś przecieka ? Ile płynu powinno być w zbiorniczku wyrównawczym ?

Opublikowano
u mnie zaczęło sie niewinnie z poczatku troche dolewałem z biegem czasu więcej tyle w plyny wlozylem ze juz dawno mial bym nowa chlodnice a do tego jeszcze badziewie zalałem uszczelniacz nic nie dalo na wyzszych obrotach wyciekal plyn dzisiaj przyszla chlodnica jutro wstawiam bo mam dosc juz tego.Zamiennik kupilem 230zl z allegro watpie zeby wytrzymal dlugo ale na troche spokoju bedzie nie stac bylo mnie na oryginal pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.