Skocz do zawartości

radek1986

Zarejestrowani
  • Postów

    87
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E36 316i 1998
  • Lokalizacja
    Elbląg

Osiągnięcia radek1986

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. radek1986

    Olej e36

    Spoko, zostałem przy tym samym tj. Magnatec 10W40 :)
  2. radek1986

    Olej e36

    Sorry, ale pewnie powtórzę temat 10ty czy nawet 100ny raz :) Piszę ponieważ potrzebuje szybko odpowiedzi... a konkretnej odpowiedzi na moje pytanie niestety nie mam.. 2 lata temu kupiłem moją BMke (e36 316 1998). Nie wiem jaki olej był lany wcześniej. Od 2 lat leje magnateca 10W40. Ale czytałem wiele opinii i dużo ludzi oraz Castrol zaleca lanie Edge Sport. Czy w moim przypadku będzie to dobre rozwiązania. Castrol zaleca: Zalecany Edge Sport 0W-40 Dobry Edge Sport 10W-60 Edge Sport 0W-40, wg mnie będzie za rządki ? Bo jak lałem Magnateca 10W to chyba nie powinienem zmieniać na 0W, ale czy mogę 10W-60 ? Cena nie jest dużo większa.. co sądzicie ? :) W poprzednim roku uszczelniłem cały silnik, podobno lekko się poci, ale nie mam zamiaru w najbliższym czasie ponownie uszczelniać.. Pozdrawiam, Radek
  3. Mam teraz może głupie pytanie.. ;) Wczoraj dolałem płynu do kreski na zbiorniczku wyrównawczym, mniej więcej jest ona w połowie, wydaje mi się ze jest ona podpisana COLD (ręki sobie uciąć nie dam, bo mam ciężkie dojście do zbiorniczka i nie widać), dzisiaj wieczorem chciałem zweryfikować poziom płynu.. i co ? Było go o wiele mniej niż wczoraj wlałem, było go chyba tyle samo co wczoraj wieczorem... i teraz te głupie pytanie.. :) Czy to samochód sam pozbył się tego nadmiaru czy jednak coś przecieka ? Ile płynu powinno być w zbiorniczku wyrównawczym ?
  4. Witam, ponownie.. Tak jak pisałem, grzanie wróciło, ale również zauważyłem, że mam ubytki płynu. Dolewałem płyn minimalnie powyżej kreski a dzisiaj już miałem na dnie.. Co radzicie ? Znajomi kupowali i lali coś takiego: http://www.prestone.pl/wp-content/uploads/big/sealer.jpg Czy warto spróbować zalać jakiś uszczelniacz ? Czy może więcej z tego może być problemów ? :) Pozdrawiam, Radek
  5. OK, zrobiłem podobnie... Grzanie wróciło... Dzięki wszystkim za pomoc. Musze jeszcze kontrolować stan płynu bo coś mi się wydaje że za szybko opada podczas normalnej jazdy;) Na wiosnę zrobię na wszelki wypadek płukankę i wymienię cały płyn w chłodnicy. Raz jeszcze dzięki za pomoc, Pozdrawiam, Radek
  6. Tak jak kolega wyżej napisał na rozgrzanym silniku odkręciłem śrubkę. Zaczął lecieć płyn.. i co ? mam czekać aż przestanie lecieć ? Czy chodzi po prostu aby popuścić śrubkę i zakręcić ?
  7. Rysunek: W-6292 http://img83.imageshack.us/f/bmw0014al.jpg/ Miałem ogrzewanie na maxa włączone.. Jak delikatnie gazowałem z otwartą śrubką i zbiorniczkiem to leciał gejzer i później nie było żadnego bąbelka. Jutro zrobię jeszcze raz...
  8. Witam, Mam założony ww alarm od ponad 2 lat. Działał bez większych problemów... do teraz.. :) Problem jest taki że od tygodnia nie chce się załączyć, ogólnie działa (tzn działają czujniki :)) w tym czasie udało się raz zamknąć samochód. Macie jakieś sugestie ? Może się piloty rozkodowały ? ale od razu 2 ? (Jeżeli to wina pilotów to może wiecie jak to naprawić ? :)) Pozdrawiam, Radek
  9. OK, zrobiłem właśnie odpowietrzyłem trochę inaczej, mianowicie: Był zimny dolałem płyn odkręciłem śrubkę i czekałem aż przestaną bąbelki lecieć (długo bąbelki nie leciały), trochę gazowałem.. zakręciłem, dolałem płyn. Było lepiej, ale od razu zobaczyłem, że coś mam nie szczelne, bo podczas gazowania na otwartym zbiorniczku, zakręconej śrubce (gazowałem ok minute) płyn w zbiorniczku spadł mi prawie do dna (to chyba nie jest normalne ? :)) Zobaczymy jutro rano, jak będzie lipa to na gorącym silniku odkręcę śrubkę, zobaczymy czy będzie powietrze. Pytanie do Was jeszcze czy przy odpowietrzaniu ważna jest ta druga śrubka ? na dole po drugiej stronie ? Jej nie odkręcałem.
  10. Ma ;) Sprawdzałem dzisiaj ponownie, dużo w zbiorniczku wyrównawczym go nie mam, ale jest OK. Jak będzie widniej to sprawdzę dokładniej. Taka mała aktualizacja: Dzisiaj zauważyłem, że moc nawiewów i temperatura spada wraz z obrotami. Jak stoję to siła ogrzewania spada, jak już jadę to jest normalnie. Jak stoję na światłach i gazuje to też działa normalnie.
  11. Witam, Nie mam pytanie, w innych tematach nie znalazłem takiego samego pytania ;) Ma problem z ogrzewaniem. Zawsze był tak, że gdy wskazówka od temp wyszła poza niebieskie pole to leciało delikatnie ciepłe powietrze, a gdy doleciało do połowy to leciało gorące i bardzo mocno wiało (wszystko automatycznie przez klimatronik), teraz niestety jest inaczej.. wskazówka już jest na środku a z nawiewów zimne powietrze leci i lekko leci, tak jak by sterownik nie wyczuwał ze już czas ogrzewać :) Gdy już po np 10 minuty jazdy z rozgrzanym silnikiem włączy się ogrzewanie tak jak powinno to grzeje ale po chwili spada moc grzania jak spadnie to po paru minutach wzrasta i tak ciągle. Gdy już grzeje i ja np zmienie kierunek nawiewów (na panelu klimatronika) to znowu na chwile spada temperatura i moc i po czasie wzrasta.. Może to wina sterownika ? Mieliście podobny problem lub wiecie może co może być przyczyną ? Gdy mam silnik rozgrzany i ustawie sobie na 32 stopnie, włączę na maxa nawiew to leci zimne powietrze.. Jeszcze dodam, że jakiś czas temu gdy miałem ustawione grzanie na auto to gdy już silnik się nagrzał i komputer ustawiał kierunek i temperaturę grzania to coś ze środkowego nawiewu strzelało :) pewnie łopatki się przestawiały, działo się to dość głośno, nie wiem czy to ważne :) Proszę o odpowiedz bo w takie mrozy bez ogrzewania nie jeździ sie za fajnie :) Pozdrawiam, Radek _______ Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu! Następnym razem będzie ostrzeżenie. mattiss
  12. Na włączonym zapłonie gdy słyszałem pukanie, dotknąłem elektrozawór... to on pukał :( Podobno u mnie wymiana tego nie należy do tych łatwych i przyjemnych :| Pozdrawiam, Radek
  13. Poszukuje dobrego mechanika w Elblągu, czy ktoś może polecić ?
  14. A ile płaciłeś za elektrozawory i za wymianę ? Ja już się szykowałem do wymiany elektrozaworów, kupiłem na szrocie ale okazało się że uszkodzony :) Mechanik mi mówił, że można go jakoś zregenerować, jak uważacie ?
  15. Nie, odpada.. Odgłos nie dochodzi z stamtąd.. ale wiem o czym mówisz.. gdy się przestawiają też słyszę... ale to o czym ja tu pisze to występuje co określony czas, ok 4-5 sekund.. I tak jak pisałem... czuje delikatne puknięcia na pedale hamulca :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.