Skocz do zawartości

318i Napinacz łańcucha rozrządu - profilaktyka


knypo

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Filmik jak najbardziej OK, sam wg niego wymieniałem ten napinacz i wszystko się udało i pierwsza reakcja to faktycznie jakby auto rzadziej "terkotało" przy odpalaniu i jakby lepiej zbierało się "z dołu" więc warto to zrobić tym bardziej że ori w ASO kosztuje ok 140zł i można jeszcze mały rabat na niego wyrwać ;) Ale mam pytanie do tego filmiku powyżej. W miejscu gdzie u mnie jest aku w tym modelu z UK jest jakby pompa hamulcowa/układ ABS? Czy to jest związane z kierownicą po innej stronie w UK czy może jest to jakiś mocniejszy układ hamulcowy ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

W moim przypadku po kupnie auta i wymianie oleju na nowy przy odpaleniu było słychać luźny łańcuch (tzw. trrrrr ;P) Przed wymianą nie było nic słychać.

Wbrew temu co gdzieś ktoś wcześniej pisał - ten napinacz jest napinany ciśnieniem olej!

Stara konstrukcja jest wadliwa i nie spełnia wystarczająco swojej funkcji. Zwłaszcza jeżeli łańcuch jest już trochę wyciągnięty,

Wymiana napinacza, która jest banalnie prosta co widać powyżej przyniosła oczekiwany efekt i jest cisza, a silnik pracuje trochę lepiej.

 

Tak na marginesie. Wielu mechaników od razu stawia na odważne diagnozy, że to vanosy, że ciśnienie oleju itp. itd.

Jeżeli ktoś zauważył problemy z układem rozrządu i zareagował, to operacja sprowadzi się w najgorszym przypadku do wymiany łańcucha, ślizgu,napinacza i

potrzebnych uszczelek.

 

Jeżeli masz problem z rozrządem N42 to zacznij od napinacza, jeżeli to nie pomoże to wymień rozrząd tj. łańcuch,ślizg i napinacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz ma budowę prostą, na zasadzie tłoka w cylindrze, lub pompki rowerowej o odwrotnym działaniu. Olej pod ciśnieniem prowadzony jest kanałami do napinacza i przez jego otwór w obudowie tulei dostaje się do środka po czym wypycha taki jakby tłok na zewnątrz naciskając na szynę od łańcucha która go napina. Chyba jaśniej się nie da ;) ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego michalprzt wytłumacz mi jak ciśnienie oleju napina ten napinacz?

 

Napinacz ma budowę prostą, na zasadzie tłoka w cylindrze, lub pompki rowerowej o odwrotnym działaniu. Olej pod ciśnieniem prowadzony jest kanałami do napinacza i przez jego otwór w obudowie tulei dostaje się do środka po czym wypycha taki jakby tłok na zewnątrz naciskając na szynę od łańcucha która go napina. Chyba jaśniej się nie da ;) ;)

 

Dokładnie tak, jak kolega wyżej napisał. Prawo Pascala się kłania ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem jest sprężyna aby bez ciśnienia oleju nie poluzował się za dużo łańcuch i żeby nie przeskoczył przy rozruchu. a po rozruchu ciśnienie oleju napina łańcuch do wartości roboczej. Dlatego wycofano stary model napinacza i wprowadzono nowy dłuższy i z większym otworem olejowym aby szybciej działał i nie było efektu rzężenia łańcucha przy rozruchu. większy otwór szybciej olej napełnia jego wnętrze. inaczej mogliby zamontować w tym miejscu zwykłą sprężynę ;) ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem jest sprężyna aby bez ciśnienia oleju nie poluzował się za dużo łańcuch i żeby nie przeskoczył przy rozruchu. a po rozruchu ciśnienie oleju napina łańcuch do wartości roboczej. Dlatego wycofano stary model napinacza i wprowadzono nowy dłuższy i z większym otworem olejowym aby szybciej działał i nie było efektu rzężenia łańcucha przy rozruchu. większy otwór szybciej olej napełnia jego wnętrze. inaczej mogliby zamontować w tym miejscu zwykłą sprężynę ;) ;)

Bajki kolego opowiadasz z tym otworem. Jest mniejszy i w zupełnie innym miejscu. Proponuję zrobić test i wlać do środka olej i sprawdzić czy cieknie po trzpieniu, na który działa sprężyna (czy cylinder o którym mówicie jest szczelny). Jest szczelny? Nie. Więc o jakim ciśnieniu mówimy, atmosferycznym? Nowy napinacz ma dłuższy trzpień i mocniejszą sprężynę więc mocniej naciska na ślizg i bardziej amortyzuje drgania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedziałbym że nowy napinacz jest bardziej mechaniczny a starszy był hydrauliczne dlatego że miał większy otwór na olejowy i był bardziej wrażliwy na jakość oleju i jego ciśnienie a nowy jest dłuższy i ma mocniejszą sprężynę w środku. http://img833.imageshack.us/img833/9314/zdjcie0600.jpg lewy stary prawy nowy typ.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak tłoczek nie jest do końca szczelny to chyba oczywistym jest, że jeżeli wewnątrz jest ciśnienie oleju to i tak zostaje on wypchany a że ciśnienie jest dość duże w trakcie pracy silnika to jest on cały czas wypychany. Teraz pomyślmy dlaczego nie ma uszczelnienia jeżeli tak twierdzisz? to dlaczego olej nie wylewa się z niego po wyjęciu? dopiero jak go ściśniesz to olej wydostanie się przez otwór. Może miałeś w ręku dość mocno zużyty napinacz. Zastanówmy się dlaczego np. napinacz paska klinowego ma sprężynę ? aby napinacz nie był sztywny i pracował bo pasek lubi się rozciągnąć z czasem. Łańcuch rozrządu wbrew pozorom nie jest samoistnie naciągnięty a w czasie pracy ma swoje wibracje więc napinacz musi też troszkę pracować to raz a dwa jeżeli do końca szczelny nie jest to chyba tylko po to aby jego tłoczek miał smarowanie i nie zapiekł się w jednej pozycji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym smarowaniem dobrze trafiłeś. A olej nie wylewa się dlatego że tolerancja pasowania trzpienia i tulei jest niewielka dlatego olej nie leje się strumieniem ale na tyle duża aby nie utrzymać ciśnienia oleju jeżeli w ogóle podawany jest w tamto miejsce olej pod ciśnieniem.

Napinacz rozrządu działa tak samo jak wspomniany napinacz paska. W pierwszym przypadku sprężyna działa na trzpień w drugim na ramie z rolką.

Kolejna sprawa to miejsce umieszczenia otworu w napinaczu oraz umiejscowienie napinacz: N42b18 n42b20 side - http://www.bmwheaven.com/database/engine.php?type=N42#/11 . Prędzej olej dostaje się do napinacza od strony ślizgu niż przez ten otwór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ten napinacz powinno się wymieniać jak silnik jest rozgrzany? Oraz jakie mogą pojawić się konsekwencje po wymianie? Czytałem w komentarzach na YT, w filmiku gdzie gość wymieniał napinacz łańcucha, że po wymianie go auto mu nie chciało odpalić i obawiał się najgorszego, że przestawił mu się rozrząd.

 

U mnie problem wygląda w następujący sposób - przy ruszaniu, w okolicach 1800 RPM słychać rzężenie. Myślicie, że wymiana napinacza pomoże? Bo przymierzam się do zakupu napinacza, tylko nie wiem jakiej firmy szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam,

 

jestem po wymianie napinacza łańcucha. Można powiedzieć, że poniekąd rzężenie po ruszaniu ustało. Rzężenie słychać po ruszaniu ze sprzęgła i po lekkim dodaniu gazu, zazwyczaj to słychać jak silnik jest pod dużym obciążeniem, np ruszanie pod górkę ze sprzęgła. Obstawiam, że na wymianie tego napinacza się nie skończy, choć nie chcę inwestować dużej kasy w ten silnik, bo się po prostu nie opłaca i mam zamiar przerzucić się na jakiś R6. Druga sprawa jest taka, że jak silnik sobie spokojnie pracuje na niskich obrotach, to słychać grzechotanie w okolicach elektrozaworów. Sprawdzałem ceny elektrozaworów, nie jest to tanie przedsięwzięcie, bo koszt to około 400zł, choć nie wiadomo czy to rozwiąże problem. Silnik pracuje równo, myślę że ma tyle mocy ile powinien mieć, niepokoi mnie tylko ten hałas. Jak myślicie, co w tej sytuacji robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.