Skocz do zawartości

Wymieniłem podpore i dudni....


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Moj problem polega na tym ze po wymianie podpory wału przy ruszaniu(ok 15km/h) cos pare głucho stuknie na środku samochodu i milknie. Nastepnie dudnienie pojawia sie w przedziale 70/100 km/h i powyzej 170. Na kierownicy nic nie czuc, trzesie całym autem... Koła wywazałem trzy razy, gumowe sprzegło wymienione, wał jest wyważony i poskładany na cechy zrobione przed wyjeciem, nakretka przy krzyzaku lekko poluzowana w celu kompensacji luzow wzdłużnych,podpora nowka(febi)... Macie jakies pomysły co to jeszcze moze byc? Jestem zdecydowany kupic druga podpore bo mysle ze jest wadliwa, ale poczekam na opinie fachowcow z forum :cool2:
Opublikowano
Witam! Naprawde nikt wiecej oprocz radka mnie nie poratuje chocby drobnymi radami???Dodam jeszcze jeden objaw: po odpaleniu po nocy i ruszeniu przez jakies 200m słychac taki tępy, cichy gwizd narastajacy wraz z predkoscia, a nastepnie milknący w momencie...Wydaje mi sie ze moze to byc dzwiek zle osadzonego łożyska w podporze.... Prosze o nawet najmniejsze rady, inaczej dzwonie do strefy 11 :lol: moze maciek cos pomoze :mrgreen: . pozdrawiam szacowne grono!!
Opublikowano

Przyjrzyj się jeszcze raz tej nowej podporze, czy nie pękła obejma od podstawy podpory, co się z nowymi czasem zdarza i zwróć uwagę, czy ta obejma nie przylega przypadkiem do karoserii. Musi mieć kontakt z karoserią tylko podstawa podpory, czyli tam gdzie jest ona przykręcona.

Pchając auto do przodu zaobserwuj, czy guma podpory nie bije na boki i czy rozrzutniki metalowe (takie podkładki o dużej średnicy wytłoczone) nie dotykają gumy podpory.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
mam to samo!! wycie (narastające) przy min. prędkości zaraz po odpaleniu po nocy a potem drgania całego samochodu przy 70-90km/h, dodam, że wymieniłem podporę wału na nową oraż gumowy przegub łączący wał ze skrzynią, nie wiem co z tym robić dalej :( pomocy!!!
Opublikowano
WAŁ JEST DOBRZE ZŁOZONY ? zaznaczyłes wał przed rozszczepieniem jezeli nie to trzeba wywazac miałem to samo w e 30 i musiałem wał wywazac po wywazeniu wszystko umilkło
POZDRAWIAM !!!
Opublikowano
dzięki za podpowiedź, tak własnie przewidywałem, że trzeba dać wał do wyważenia... szukałem jakichś znaków na wale jak ma być złożony ale nic nie znalazłem, ile może kosztować wyważenie??
Opublikowano
za długa śruba raczej odpada bo to sa oryginalne śruby ze starej podpory a dopoki tamta sie nie rozleciala wszystko bylo cacy więc jedyne co mi pozostaje to wywazyc wal i wtedy wszystko sie okaze... jeszcze oprocz drgań w przedziale 70-90km/h wystepuje takie wycie (narastajace przy zwiększaniu prędkości od 20-40km/h) jak samochod postoi (np po nocy), może po tym ktoś pozna co tam jeszcze może być i czy przy niewywazonym wale jest taki objaw??
Opublikowano
wiem, ze wał jest wyważany zarówno w pojedynczych czesciach (statycznie) jak i w calosci (statycznie i dynamicznie) ale niestety była to moja pierwsza samodzielna naprawa dotycząca wału i nie oznaczyłem go przed rozpięciem :( teraz juz bede wiedzial co nalezy zrobic przed rozpieciem walu. Może orientuje się ktoś ile kosztuje wyważenie wału???
  • 2 lata później...
Opublikowano
Panowie chciałbym odgrzać ten temat. Po wymianie podpory wału mam ten sam problem nad którym jest ta debata. Czyli Dziwny dźwięk przy prędkościach 40-50km/h, który po jakimś czasie milknie. Z tym, że ja oznaczyłem wał przed jego rozbiórką... I wydaje mi się, że jest dobrze złożony. Czy ktoś poradził sobie z tym problemem? Dodam jeszcze tylko, że ostatnio chcąc usunąć ten dźwięk przesunąłem podporę skrzyni i dźwięk się zmienił tzn dodatkowo słychać go jeszcze przy 80. Czy jest jeszcze coś na co trzeba zwrócić szczególną uwagę bo już nie wiem co mam robić. :mad2:
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witajcie, mam identyczny problem, z tym że u mnie ok 70 wibruje nadwozie, więc podniosłem autko do góry i rozpędziłem do 70, problem występował, więc zdjąłem rylne koła, nadal źle, wlazłęm po auto zaczałem ogladać i ujrzałem że lewy tylny wahacz wibruje (trzęsie się).

Sprawdziłem tuleje met-gum jest oki teraz zaoparzyłem się w nowy uszczelniacz i chce półośkę wymienić swoją drogą... a ktoś odsprzedać półoś tył, najlepiej lewą (nie chcę zmieniać kierunku rotacji) od Automatu

Opublikowano

Heja :wink:

 

Jeżeli auto ma automatyczną skrzynię biegów to drgania mogą być od konwertera (sprzęgła hydrokinetycznego). W takim wypadku konwerter do wymiany lub regeneracji.

 

Pozdrawiam Vikingb.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.