Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
proszę o informacje dotyczace przełożenia silnika .Posiadam E39 520i motor M52 i chciałbym założyć taki sam albo 2.5 i w związku z tym pytanko co trzeba jeszcze wymienić przy takim swapie,czzy komputer będzie pasowal czy też do wymiany,czy można zastosować silniki z nowszych aut pozdrawiam
Opublikowano

jeżeli chcesz założyć m52 na jednym vanosie to podejdzie 2,5 i 2,8 ale do kompa trzeba będzie wgrać nowy soft, czy tryski z 2,0 wyrobią w 2,8 to niestety nie powiem w 2,5 powinny dać radę.

jeżeli chcesz założyć coś nowszego czyli m52TU lub M54 tu sprawa się komplikuje bo masz dwa vanosy i trzeba założyć całą wiązkę i kompa bo jest inny. w M54 to samo plus sterowanie przepustnicą. ponadto jest inny kolektor ssący w m52TU i M54 niż w M52. osobiście nie polecałbym ci takiej zabawy bo trzeba mieć pojęcie.

 

 

powodzenia.

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano

Robiłem tak u siebie, z 2.0 na 2.8. Dla wygody kupiłem cały słupek z anglika, wiec masz cały osprzęt i przepinasz tylko wiązkę, oraz zmieniony został komp oraz jeden moduł EWS i programowanie co by "widział" gaz z linki (bo dawcą był automat). Poza tym reszta została z 2.0. Przy czym od razu mówię, że po pewnym czasie krótki most z 2.0 staje się uciążliwy, szczególnie na trasach. 170, 6 tyś obrotów, mimo tego, że buta od zera ma fajnego, bo biegi krótkie, poza tym 2.8 to silnik kwadratowy i dobrze się nakręca, jednak nie, ... warto dać chociaż z 2.5 albo 2.8 (kwestia wyboru automat czy manual, ja szukam z 2.5 automat, bo jak na moje potrzeby wyjdą tam ładne przełożenia). No i kwestia dwumasy... jeżeli jest wymęczona na 2.0 to tym bardziej odezwie się w silniku który ma prawie 100nm więcej...... Jak masz pieniądze/chęci załóż od razu sztywny zestaw Valeo, albo chociaż zmotaj dwumasę (chyba, ze masz zdrową to spokojnie :cool2: )

 

Poza tym zmiana kolektorów i wydechu na odcinku z katami, reszta może zostać, szczególnie jeśli to touring bo tam jeden i ten sam końcowy, w sedanie nie mam pewności.

 

Taki swap kosztowało mnie z robocizną etc 3000zł i zostaje jeszcze sporo części na sprzedaż. Ja jestem zadowolony, choć fakt, niby duży koszt jednorazowo, choć imho nie aż tak duży w stosunku do spokoju jaki mam teraz :mrgreen:

Świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia.


Komponenty poliuretanowe do aut - zainteresowany ? pisz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.