Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Serdecznie!

 

 

Posiadam BMW E30 318 (skrzynia manualna) COUPE z 1986 roku zakupione parę dni temu.

 

Moje pytanie dotyczy głównie silnika.

Chciałbym wsadzić coś dużego V8 które ma około 300KM lub więcej.

Słyszałem że pasuje dużo silników od BMW.... Najlepiej będzie gdy wsadzę silnik od BMW ponieważ będzie łatwiej go skonfigurować itp. Chciałbym się jeszcze dowiedzieć jak będzie się miała sprawa ze skrzynia i cała reszta aby wszystko działało dobrze i równo.

Auto ma służyć do DRIFTU, proszę o fachową poradę jakie wyjście będzie najlepsze, zależy mi żeby było jak najmniej przeróbek choć zdaje sobie sprawę że jakieś na pewno będzie trzeba wprowadzić.

 

Proszę o pomoc, z góry bardzo dziękuje! :)

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nie znam sie zbytnio na tym ale prawda jest taka ze zmiana silnika(na tak duzy)to dopiero poczatek.Potrzeba wielu innych zmian.Hamulce ,zawieszenie,przeniesienie napedu-naprawde roboty jest od groma.Na roznych forach jest naprawde sporo info na ten temat.
Opublikowano
Do driftu - silnik m60b40. Koszt ok. 15 tys. zł na gotowo (za tyle był komplet na swap v8 na allegro, m60 właśnie o ile dobrze pamiętam, łącznie z wydechem, sprzęgłem, skrzynią itp).
Opublikowano

Za 15 mozna miec M62B44 juz na gotowo ale to poczatek inwestycji na auto do driftu szykuj ok 30-35 tys

Jak chcesz miec auto dobrze zrobione a nie tylko szybkie na prostej suchej drodze

W drifcie akurat silnik jest wazny glownie moment ale bez zawiasu i odpowiedniej sztywnosci nadwozia moc nie przelozy sie na dobre poslizgi :mrgreen:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Do driftu - silnik m60b40. Koszt ok. 15 tys. zł na gotowo (za tyle był komplet na swap v8 na allegro, m60 właśnie o ile dobrze pamiętam, łącznie z wydechem, sprzęgłem, skrzynią itp).

 

 

Możesz mi podać jakie mam silniki do wyboru?

Opublikowano
Jak chcesz V8 to masz wlasciwie 3 jednostki do wyboru M60B40, M62b44 i S62B50 Koszta wlozenia dwoch pierwszych ze skrzynia manualna to ok 15 tys zl ten ostatni to granice 25 tys zl Do tego musisz zrobic zawieszenie i hamulce

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Jak chcesz V8 to masz wlasciwie 3 jednostki do wyboru M60B40, M62b44 i S62B50 Koszta wlozenia dwoch pierwszych ze skrzynia manualna to ok 15 tys zl ten ostatni to granice 25 tys zl Do tego musisz zrobic zawieszenie i hamulce

 

A koszt zaiweszenia w hamulców plus minus ile wynosi?

Te 3 silniki są do kupienia już ze skrzynia? bo z silnikiem i skrzynia co jescze potrzebuje żeby wsdzystko sie zgralo? będę musiał wprowadzić jakieś zmiany?

Opublikowano

Zawias dobrze zrobic to granice 7 tys zl konwersja na 5 srub i gwint heble ok 2 tys zl zakladajac zestaw z 330 e46 i wszystkie przewody nowe oczywiscie ten hebel to wg mnie absolutne minimum oprocz tego dyfer ze szpera ok 1500 zl za zadbany ew zlom i remont zloma

no i szukuj kase na przygotowanie nadwozia obspawanie i klatka dobrze zrobic generalke budy jak juz sie wklada taki pieniadz w mechanike

do tego fotele kubly i pasy 4pkt ok2 tys porzadna kiera min 700zl reczny hydrauliczny ok 400-500 zl

Szpilki zamiast srub w piaste 200 zl w drifcie czesto sie zmienia kola wiec bardzo ulatwia zycie :wink:

Ogolnie i tak jak chcesz sie bawic w drift to zacznij trenowac za jakis czas sam bedziesz wiedzial co trzeba zrobic w aucie :cool2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Ok, czyli muszę wybrać z tych 3 jednostek M60B40, M62b44 i S62B50 jedna która mi odpowiada, od razu muszę szukać ze skrzynia i sprzęgłem tak?

Jeżeli wyciągnę orginalny silnik z E30 to nie będzie problemu z włożeniem któryś z tych 3? Potem co powinienem zrobić? M-Technic widzę że jesteś w temacie, mógłbyś mi dokładnie opisać co powinienem zrobić? bardzo bym Cie prosił, wszystko po kolei itp.... Ile około KM maja te 3 silniki? A jeżeli chodzi o turbinę i intercooler?

Opublikowano

M60b40 ma ok 286 koni i wysoki NM od dolu tak samo M62 ale ten ma rzeczywiscie moc ok 300 koni S62 to juz 400 koni

Tak najepiej kupic komplet ze szkrzynia i sprzeglem wiazkakompem itp a i tak roboty jest mnostwo np przeniesienie serwa na przod

ogolnie szykuj 3 tysie na robote u fachowca, tutaj wszystko trzeba dopasowac :D wyspawac lapy przerobic wysprzeglik zrobic serwis silnika bo pompa oleju na 200% bedzie obluzowana :twisted:

Co do turbo to drogi biznes i dosc komplikuje sytuacje ale dwie TD04-16g powinny dac moc ok 700 koni :D z tym ze takie turbo to minimum 20 tys zl :norty: i silnik tego dlugonie zniesie bez zakucia a tu juz wchodzimy w koszta na poziomie ok 20 tysi za zakucie i remont silnika

Wec turbo to ok 40 tys zl odpusc bo niewarto seryjne M62 i tak robi robote w tym aucie

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale po co od razu turbo? One te pierwsze dwa mają 286km i tyle momentu że starczy dobry dolot, wydech i strojenie i e30 śmiga jak ta lala. A ten 3 to silnik z m5 e39 (o ile się nie mylę) 400km i prawie 500nm w zupełności wystarczy. .
Opublikowano

M-Technic czyli silniki M60B40, M62b44 maja około 300 KM i podobnie z momentem tak?

Mam prośbę, mógłbyś mi napisać co mam zrobić dokładnie z silnikiem i całym autem żeby wszystko było gotowe na 150% ?

Jeżeli wolisz to mogę Ci podać e-maila

Opublikowano

teoretycznie osiagi sa prawie takie same w praktyce M62 ma moc wyzsza nizdeklarowana i duzo nizej moment wiec defakto lepszy wybor

Wlasciwie to wszystko juz napisalem :mrgreen:

ew podaj budzet i czy chcesz robic sam czy zlecic, to ci zrobie taka kalkulacje plus/minus

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Napisz mi w punktach jeżeli możesz co mam zrobić z E30 do uzyskania dobrego efektu, silnik i cała reszta, punkt po punkcie tak żebym miał wszystko czarne na białym żebym mógł to przedstawić osobie, która będzie się tym zajmować.

Jeżeli chodzi o finanse to możesz mi zrobić parę wersji jeżeli możesz i wybiorę sobie ta, która jest dla mnie najlepsza, nie chce się też z tym spieszyć bo chce to zrobić tak jak trzeba, ale tak jak mówię wole mieć wszystko napisane punkt po punkcie żeby było mi łatwiej! Jak możesz napisz mi też o co chodzi dokładnie ze wspawaniem łap, przerobieniem wysprzęglika- (chyba że osoba która będzie się tym zajmować będzie wiedzieć o co chodzi) ? Najlepiej do kogo się z tym zgłosić?

Jeżeli chodzi o E36 to silniki mam te same do wyboru?

Opublikowano
Ogolnie to silnik jest jedna z ostatnich rzeczy do zrobienia, grunt to dobra buda i klatka i to powinno byc na poczatku zrobione :wink:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano

Zgadza się, ale mógłbyś mi to wszystko napisać punk po punkcie dokładnie co robić? Proszę Cię tak i męczę bo widzę że jesteś w temacie! :D Oczywiście jak możesz, chciałbym zacząć powoli działać.

Do E36 też pasują te 3 silniki?

Opublikowano

pasuja ale trzeba sie postarac:P

Zrob tak rozbiorka do golego nadwozia

zerwanie wygluszen naprwa ew uszkodzen budyiobspawanie budy, zrobienie klatki :mrgreen:

Jak bedziesz po tym etapie to bedzie mozna sie produkowac jak dalej przygotowac auto :P

Przy 8 godzinnym dniu pracy jedna osoba robi to min 2-3tyg wiec do dziela :norty:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Ok, powiedz mi jescze dokładnie na czym polega i jak to trzeba dobrze zrobic jeżeli chodzi o obspawanie nadwozia i z jakichn materiałów zrobić klatke
Opublikowano
Dac komus co sie na tym zna klatka jest zbyt waznym elementem auta

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego, widać że nie masz bladego pojęcia o tym co chesz robić. Odżałuj trochę kasy i daj tą klatkę zrobić komuś co się zna na tym. Zresztą na ogólnopolskich zawodach o randze mistrzost i tak musisz mieć klatkę homologowaną. Pamiętaj, klatka ma chronić a źle wykonana może zabić.
Opublikowano

Rozumiem, czyli mam się zgłosić do kogoś kto mi obspawa nadwozie i zrobi klatkę, kogo możecie zaproponować, lub do kogo najlepiej się zgłosić?

Gdzie mogę znależc wytyczne jeżeli chodzi o klatkę, jakie ma spełniać normy i jak to jest z homologacją?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.