Skocz do zawartości

e34 530i R6 zawias amorki springi i gleba!Szybka Pomoc!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam właśnie spotkała mnie porażka zamarzł amorek lewy przód i mimo plusa na dworzu narazie nie bardzo puścił:)ale znowu jest koło zera więc mu wybaczam:]

dobra trzeba kupić na biegu coś w rozsądnej cenie i tu pytanie i prośba do was koledzy!

co polecacie:

CEL jakość-rozsądna cena(ma być dobre i nie więcej warta jak auto:]

zadanie dwa fajnie jakbym zrobił odrazu glebe przynajmniej 60/40

ewentualnie sportowe amorki do których gleba może być zrobiona na wiosne

w poniedziałek musze cos kupić więc proszę o szybką pomoc

może jakieś sklepy internetowe

rozumiem że zestawy z allegro to nie jakośc ale może by to kupic na rok może by dało rade nie wiem sam nie chce kupic zwykłych za bardzo żeby znow motorówką nie jeździc,

HELP!!!!!!!:] :mad2: :mad2: :mad2: :mad2: :mad2:

Opublikowano
Pisze że niby otrzymało certyfikat TüV i jeśli tak jest to znaczy że nie jest to Made in Piwnica. TüV jest bardzo rygorystyczną instytucją. Tylko trzeba mieć pewność że taki certyfikat przyznano.
Opublikowano
Możesz tam napisać lub zadzwonić i powinni okazać (np. wysłać screen na mail) w dokumentacji czy ma TüV. Jak ma to bierz.
Opublikowano
nie mam kasy,tyle żeby robic go dwa razy,chyba ze teraz kupic amory a na wiosne spreżyny,chociaż jeżdze więkoszosc po trasie,a na upartego nie musze nim jeździc wcale,bo są busy,pks itp,więc wolałbym zrobic go tak jak chce odrazu:)lub wcale
Opublikowano
gromadź kasę przez zimę na wiosnę kupisz porządny zawias gwintowany i może jeszcze starczy na jakieś inne elementy zawieszenia co się przez zimę wyeksploatują
Opublikowano

ale gwint mi nie potrzebny nie zamierzam tam dlubac chce glebe około 60/40 i koniec:]

myśle nad zestawem weiteca bo nikt mi nic tańszego chyba nie doradzi:(

Opublikowano

i w zimę taką glebą ty chyba naprawdę się zapisałeś do tego odśnieżania

będziesz miał gwint to se ustawisz według potrzeby

Opublikowano
powiem Ci tak kolega jeździ passatem b5fl na glebie 45/40 albo50/40 jakos tak jest naprawde nisko w porównaniu do mojej bejcy,i jeździ i daje rade i jeździ cały czas jak nie będzie jeździł to będzie stał na parkingu i tyle,naprawde nie jestem uzależniony od auta;)a w obecnych czasach przy takiej pogodzie żadna frajda jeździc samochodem,korki i prędkości maksymalne dochodzące w porywach do 30 km na godzine;)nawet trasa gdzie ja jeżdze wczoraj była zakorkowana.chyba że kupie cc 1.1 i będe śmigał taniej zapłace za auto niż za dobre zimówki:)kur.. dwa dni temu sprzedałem opelka astre na nowych zimówkach i sprężynkach wysoki,twardy,właził wszędzie:]
Opublikowano
Odradzam wynalazek z powyższej stronki. TUV nie zawsze znaczy to samo niestety. Z doswiadczenia wiem że czasem certyfikat otrzymuje producent importer na podstawie pierwszej partii. Mielismy schody ze zszywaczami przemysłowymi. Certyfikat miały.. reszty nie moge napisac. Wracajac do zwieszenia, radziłbym porzadne amorki na przod a na wiosne spreżyny.szkoda kasy ot tak na rok
http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
kolego a powiedz mi co znaczy dobre amorki tzn co byś polecił zamiast tego zestawu weiteca,żebym mógł do tego latem założyc niskie sprężyny,
Opublikowano

Poszedł bym w bilsteina albo koni, cenowo chyba bilstein. Do 60/40 spokojnie b6 teraz mialbys problem z b8 i standardowymi sprezynami. Zawieszenia gwintowane też są ok ale mają dwie wady. Są drogie a i tak niewielu osobom chce sie je wielokrotnie przestawiać.

 

Ps. Były już dyskusje. Ja polecam max 60/40 60/60, mnie sie na takim najlepiej jeździ ale są i zwolennicy krotszych sprężyn. Miałem i mimo wyglądu odbierało mi to frajde z jazdy po polskich drogach.

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano
no właśnie tego chce uniknąc po co mi zawias jak szansa nikła że go będe przestawiał,znasz może cene orientacyjną b6 i na glebie minus 60 przod nie będzie problemu,kurcze teraz jeszcze aku bo mądra głowa założyła 55 Ah i umarł,męczy mnie to autko troche ale jeszcze mu dam szanse,włoże w niego ze 4 tysie pewnie i jak sie okaze że sie coś zjebie to go podpale nie no nie moge miec pretensji że aku padł jak jest lichy że amorek sie zjebał i że jeździc nie chce na szerokim i niskim lecie,ale jak sie kur.. z gazem zacznie coś dziac to go podpale:]
Opublikowano

nie byłbym do końca pewien czy padł bo to 55Ah. Ja mam 60 Varty jest ok. Cóż trzeba raz na jakiś czas sprawdzać i ew. doładowywać bo każdy padnie tylko rozładowywanie potrwa ze 2h dłużej :)

Jeśli chodzi o amorki b6 i b8 są po ok 550zł za sztukę, koni w tej chwili nie mam pojecia, z resztą nigdy się w koni nie bawiłem specjalnie, choć to dość popularny i ciekawy producent wykorzystywany przez właścicieli innych marek. Sprężyny róznie, starczą allegrowe zestawy, mam taki i prócz szyszego zmiszczenia powłoki lakierniczej nie mogę się doczepić. Mam też przednie AP, dość spore obniżenie, więcej niż 60 ale w polsce masakra. nie chodzi o komfort bo i tu i tu twardo i sportowo ale o wysokość. Co z tego że napisze tutaj, że między miską olejową a asfaltem nie postawię paczki fajek jak będę zwalniał na każdym przejeździe kolejowym, czy koleinach i wyprzedzi mnie TICO... :(

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano

znalazłem takie sprężyny http://allegro.pl/bmw-5-e34-sprezyny-przod-oryginal-koni-i1332960970.html

ale nie wiem jakie to obniżenie może byc:( a amorki chyba zamówie te b6 tyle że widzisz w sumie jak zaczne zbierac 1100 amorki przod tył pewnie tez z 800 sprężyny to nie lepiej kupic caly komplet weiteca?przeciez wcale nie zaoszczedze a jak policzyc robocizne to pewnie wyjdzie więcej

Opublikowano

przy zakupie sprężyn nie wystarczy znaczek e34. Wszyscy o tym zapominają. Ważny jest silnik a właściwie jego ciężar. Ja mam sprężyny -60 ale od m50, auto stoi lekko wyżej. chodzi o wagę przodu.

Co do ceny, zawsze lepszy będzie komplet, wymieniasz od razu całość i masz spokój i pewność, że kupiłeś coś co do siebie pasuje. Weitec był/jest popularny w niemczech szczególnie w VW, moje corrado miało taki zawiasik, to była "gleba" że do garażu nie mogłem wjechać :) nic więcej nie powiem na ten temat.

tu masz przykład kompletowania dobrego zawieszenia i rozłożenia kosztów w czasie, może wyjść drożej albo taniej, jeśli się okaże że kupisz coś okazyjnie. Ja mam w tej chwili z przodu, z braku laku standardowe gazówki Magnetti marelli, nie mogłem czekać na bilsteina a była okazyjna cena... i co? chodzą dwa lata, i na razie na twardsze nie zamienię. Mam niżej, mam komfortowo, na tor na razie nie jeżdżę, stabilizatory trzymają auto w pionie. Może pomyśl w ten sposób jeśli nie jesteś pewien auta... i nie chcesz ładować kasy.

 

PS. nie dotyczy tyłu, tam musi być sztywno i polecam jednak jakieś twardsze amorki.

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano

ale auta niejestem pewny to nie tak,każdy gada Bedziesz Miał Wydatek:)a poważnie słuchaj autko kupione od faceta który o nie naprawde dbał,jeździło bardzo mało i z tego powodu pewne drobne mankamenty,ale oleju nie ubywa pali ładnie czasem gdzieś obroty na chwilke poszybują na 1200 zaraz wracają na miejsce ale generalnie uważam że auto jest w stanie bdb jak na swoj wiek bąbla rdzy na razie nie ma i jeździłbym tanio w miare gdybym nie wydziwiał przecież mogłbym kupic amorki dobrej jakości 2 szt za 600 i napewno by chodziło ale chce żeby autko było takie jak chce,po to kupiłem fele 17 chce zrobic zawias nowe oponki lato i nowe zima i to koniec tuningu oczywiście nowy aku itp.

Chce żeby było wpełni sprawne i ładne;)

Opublikowano

no takie podejście rozumiem :)

Jeśli masz kasę i masz możliwość szybkiego zakupu, poszedłbym w komplet zawieszenia, raczej nie był by to gwint (nie wykorzystasz).

Jeśli nie masz kasy teraz zrób to pomalutku, zaczynając od najważniejszego czyli amorków i to takich jakie będą w przyszłości grały z nowymi sprężynami. Jeśli do -60 starczą b6 jeśli niżej koniecznie b8, cena ta sama, różnią się skokiem.

Dobrze wymienić or razu spreżyny masz niższe koszty wymiany.

Jeśli z kasą tak sobie postarał bym się o normalne gazówki, można znaleść w hurtowniach ostatnie egzemplarze w naprawde niskich cenach (100zł szt). Wkładasz takie amorki a kase przeznaczasz na sprężynki. Masz ładny sprawny i obniżony komplecik na co najmniej 2 latka (tył masz sprawny więc zostawiasz). A później wymieniasz, jeśli masz za miękko wymieniasz amorki (koszt wymiany tez przecież nie poraża).

 

Jak stałem przed wyborem, kpl bilstein 4szt za ponad 2tys, i sprężyny za powiedzmy 500-600 to wolałem zaryzykować coś tańszego. I wyszło tak, że kosztowało mnie to na razie 1250zł i teraz jest naprawdę ok. Mam nadal w kieszeni 1500zł, obniżone autko z fajną trakcją i nie oszukujmy się odrobiną komfortu :)

 

PS. prócz koloru sprężyn z przodu amorka nie widać :) a przy tym obniżeniu możliwość jego skoku jest i tak dość ograniczona, czy tam wsadzisz standard czy twardą sztukę to tylko zależy od Twoich preferencji. Ja deski i spawane zawieszenia przerabiałem i nie wrócę w cywilnym aucie

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano

Ale o co miało by dobijać? Sprecyzuj...

felgi to najmniejsza kwestia jaką bym w tym wątku poruszał... ale...

ja mam 15" ale jak dołożysz oponę to średnicę masz taką samą jak ja. mam z przodu opony o szerokości 225, nieduże et i jeszcze mógłbym oponę odsadzić. Standardowy amorek i obniżone zawieszenie. Raz, jeden raz na max skręcie udało mi się dotknąć oponą do nadkola ale tu amorek nie ma nic do tego i to na tej niższej sprężynie.

Chodzi też o to, że przy standardowej długości amorku i jego standardowej charakterystyce masz pewien komfort. Może nie opisałem tego jasno poprzednio ale sie postaram :)

Masz skok dajmy na to 3-4cm i w tym zakresie komfort normalnej jazdy (90% pokonywanej drogi), a resztę pracy, tej agresywnej masz na odboju amorka. Prawie jak zawieszenie progresywne. Przy szybkiej i agresywnej jeździe działa to jak na cenę zestawu rewelacyjnie - naprawdę wolno nie jeżdżę :)

 

Każdy ma swoje zdanie na ten temat i ja się cały czas zastanawiam czy chce mieć z przodu inaczej, znaczy drożej i bardziej twardo... na pewno nie założyłbym b8 bo lubie tą sztywność odbojów, może b6...

Policz kasę zastanów się, jak jeździsz, czy lubisz czuć każdy kamień 4-a literami czy ma tylko wyglądać, jaki chcesz komfort, czy wykorzystasz to do ostatniej złotówki. Ja jestem przeciwnikiem zakupów na wyrost...

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Opublikowano

na 60/40 też musisz zmienić amory, nie mam mowy żeby ori dawały radę i nie dobijały

 

jeżeli masz niższe sprężyny niż moje -70 to ja chętnie przygarnę

po e30stce gdzie gleba wynosiła ponad -80/60 obecna e34 wydaje mi się terenówką, ale to może dlatego że od dawna jestem przyzwyczajony do niskich samochodów

jedyna wada to to że po zimie zderzak trzeba lakierować bo podrapany jest, no i wahaczy pilnować jeśli lata się dużo po koleinach bo się wycierają :mrgreen:

to cytat z mojego poprzedniego posta 530i gleba

a to kolejny :

Re: 530i gleba

 

Postprzez atonre » 09 Lis 2010 23:29

 

przemo tds napisał(a):na 60/40 też musisz zmienić amory, nie mam mowy żeby ori dawały radę i nie dobijały

 

 

 

Nie no przy takiej glebie i standardowym amorku, auto leży na odbojach praktycznie :norty:

 

no i ja sie nie znam dlatego pytam

chętnie spróbowałbym jakiś tani kompromis bo nie chce pracowac tylko na utrzymanie auta;)ale potrzebuje konkretnej odpowiedzinp

kup amor firmy ABC i sprężyny firmy BCD i będzie gleba 60/40 i nie rozpieprzy się;)

dlatego chciałem kupic zestaw weitec bo wiem że kupuje zestaw ide do mechanika on zakłada i jeźdze i jest ładnie:] miasta będzie naprawde u mnie bardzo mało a tam gdzie nie dojade pójde pieszo dla zdrowia:]

Opublikowano

Jak Cię stać kup weiteca, masz zestaw dedykowany (sprawdź mocowanie przednich amorów - średnice gwintu tłoczyska ). Zadowolony będziesz

Masz wtedy sprawę z głowy. Nie doczytałem albo nie padła cena tego zestawu??

Chcesz taniej/inaczej/lepiej musisz poszukać i pomyśleć. Polecić mogę sprężyny AP, H&R, te moje allegrowe cóż zobaczymy na razie jest ok (każdy producent oferuje produkty różnych charakterystyk - może być twardo, średnio twardo albo normalnie tylko że niżej). Sportowe to dość często stosowane słowo ale nie określa wszystkich parametrów zawieszenia.

Amorki to samo... wile produktów... polecić mogę bilsteina i koni reszta produktów była ze mną za krótko... To są jednak ceny i jakość, choć i jeśli źle kupisz, źle Tobie sprzedadzą nie będziesz zadowolony

jak pokazuje życie rzadko kto wkłada w kilkunastoletnie auto połowę jego wartości w zawieszenie za jednym razem... nigdy tego nie odzyskasz chyba, że ożeniłeś się z autem wtedy każda złotówa ma sens i wydajesz na auto naprawdę dużo :cool2:

 

PS. Rynek w Polsce jest dość ubogi. Ogranicza się do katalogowych nowości motoryzacyjnych, nikomu nie opłaca się trzymać stanów magazynowych kompletnych zawieszeń dla 20-o letnich aut bo ilu mamy napaleńców z odpowiednią gotówką?

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.