Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Prosiłbym was o pomoc przy zakupie BMW e39 530d. Mianowicie chodzi mi oto na co zwrocić uwagę przy wyborze tego auta z tym silnikiem, jaką skrzynie według was wybrać manual/automat. Ewentualnie jakie sa koszty podstawowych napraw w tym modelu. Jakie spalanie macie w tym aucie w oby dwóch skrzyniach? Nie miałem nigdy doczynienie z BMW (cały czas jeździłem VW) więc prosze o wyrozumiałość i pomoc :) Dziekuje i pozdrawiam
Opublikowano

Witam.

Kolego jak chcesz mieć auto które mało pali to szukaj małego i lekkiego auta z manualną skrzynią.

Bm-ka i to z conajmniej trzy litrowym silnikiem, to w zasadzie sportowa limuzyna i tym nie jeździ się z pogrzebem. Ja mam 530D w automacie i jak na razie sobie chwalę, w trasie przy 130km/godz. trzyma się poniżej 7-miu, natomiast w mieście (Wrocław ) w granicach 10l/100km zaznaczam przy ostrej jeździe i z wybiegami , jazda z pogrzebem w mieście to w granicach 15l/100km. pytasz manual czy automat, to rzecz gustu i jazdy, jak chcesz kręcić bączki to polecam manuala, no i manual jest tańszy w serwisie, rużnica w spalaniu manual i automat to około litra na setkę. Pamiętaj że w mieście spala paliwo ciężar samochodu i technika jazdy , natomiast w trasie to opór powietrza tak zwane CX. Pamiętaj że BMka to tylny napęd jest bezpieczniejsza na sliskim ale trzeba nauczyć się operować gazem i mieć wyczucie zachowania się auta na drodze, ten rodzaj napędu szybko informuje kierowcę o śliskiej nawierzchni i to daje przewagę nad przednim napędem, w którym jak poczujesz że jest ślisko to na ogół jest już za puno na ratowanie się.

Opublikowano
moja pali tak- na trasie 7l a czasem nawet 6l jak jadę "na emeryta" , miasto od 9l w górę, generalnie jak na swoją moc, pojemność, masę auta i automatyczną skrzynie nie ma co narzekać :):)
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

polecam 3.0d... koszty napraw zależą od stanu auta jakie sie kupi... ceny czesci sa do akceptacji.. najczesciej w tym silniku wymienia sie oprocz filtrow i oleju , termotsaty, swiece zarowe, pompy abs, wsp, piec webasto, konwertery ASB, tuleje zawieszenia, jest jeszcze temat kolektora dolotowego i slynnych blaszek, generalnie swietny silnik o bardzo dobrej dynamice.... ja polecam z ASB mimo wszystko jezdzi sie plynnie.

 

spalanie ? w trasie odalo mi sie zejsc do 8.5l .. na codzien 10 L

 

tomek

______________

champion

e53 3.0dA 2005

e53 3.0dA 2004

Opublikowano
Ewentualnie jakie sa koszty podstawowych napraw w tym modelu.

jeden wtrysk to około 3500 zł

jak automat to pytaj czy klapki w kolektorze wywalone -- jak sie urwie to naprawa nawet 10ooo zł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie straszcie człowieka.

 

Zasada jest jedna. Auto kupisz "okazyjnie" to potem będziesz wsadzał w nie grube tysiące złotych. Kupisz solidny samochód z autentycznym, niskim przebiegiem, to będziesz jeździł długo bez większych wydatków. E39 nie jest awaryjnym samochodem, więc gdy nabędziesz dobry egzemplarz będziesz spał spokojnie. Nie próbuj kupować auta na które Cię nie stać. Lepiej kup starszy rocznik ale zadbane auto z małym przebiegiem.

 

Wg mnie zdecydowanie automat, ale to już musisz sam ocenić co wolisz. Nie słuchaj zabobonów, że skrzynia automatyczna to koszty większe. Jak kupisz samochód ze zdrową skrzynią, to wystarczy ją po ludzku traktować i wymieniać olej co 50-60 tys km, a powinna Ci służyć długo. Przy manualnej skrzyni sprzęgło i cała reszta też za darmo nie są. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.