Skocz do zawartości

WYMIANA SKRZYNI Z AUTOMATA NA MANUAL


FELDZIU

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam E39 z 1999r 530 D mam problem ze skrzynią jeszcze jedzie ale szarpie z biegu 1 na 2 mechanik jak sprawdził olej to jest CZARNY i śmierdzi spalenizną . Z tego co on mówi maże być sprzęgło lub skrzynia. Dzwoniłem po serwisach i taka naprawa zaczyna się od 3500zł HORONDALNE ceny. Skrzynia używka ok 2000zł ale nie masz pewności co kupisz.Zastanawiam się nad założeniem MANUALA . Mam pytanie czy ktoś już coś takiego robił i czy to wogóle możliwe?Czy musze przeprogramowywać kompa itd. jaki plus minus może być tego koszt oprócz skrzyni? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz byl taki temat na forum i z tego co pamietam, to sie nie oplaca przerabiac, za duzy koszt.

napraw skrzynie tylko znajdz dobrego fachowca ktory zna sie na rzeczy w przeciwnym razie bedziesz mial dalej problemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam ja wymienialem skrzynie z automata na manual, po drugim padnietym automacie mialem dosc, wiadomo ze naprawa automata wyjdzie troche taniej ale jak dlugo pojezdzisz nie wiesz, ja zmienilem moj zepsuty automat na inny i po 5 tyg lipa :shock: poniwaz mieszkam w GB naprawa ASB to bardzo duzy koszt, wiec u znajomego mechanika ktory ma pojecie o BMW i zaproponowal mi ten swap zmienilismy wszystko na manual, jezeli chcesz to robic bedzie ci potrzeba troche rzeczy, napewno skrzynia, lapa pod skrzynie, kompletny wybierak do zmiany biegow, pasuje tylko od 530d albo 525d,tylni most, mozesz zostawic ten od automata ale jest on za krotki i przy predkosci 160 km/h bedziesz mial blisko 4000 rpm, wal, wal od automata jest za krotki, ja mialem dwa waly i pospawalismy oraz wywarzylem, kompletne sprzeglo z kolem dwumasowym, dlozsze sroby do zamontowania dwumasa,najlepiej kup w serwisie, musza byc o odpowiedniej wytrzymalosci, pedal od sprzegla, kaseta jest przystosowania do zalorzenia dodatkowego pedala, ten od hamulca przyciolem i po krzyku, rurki od wysprzeglika i zbiorniczek na plyn hydralliczny, wygluszenie pod wybierak zmiany biegow, mieszek i galke zmiany biegow, zdjecie skrzyni ASB i wlozenie manuala zajelo 2 dni, powstal problem przy odpalenu auta, myslelismy ze wystarczy podlaczyc przelacznik przy lewaru na pozycji P, ale to nie pomoglo, okazalo sie ze trzeba to zrobic przelacznikiem przy skrzyni i odpalil, czyli jak chcesz odpalac musisz wyciagnac przelacznik ten przy skrzyni, przelaczyc na P albo N i zadziala, albo przeprogramowac kompa, ja nie mam na to czasu ale musze to zrobic przed wyjazdem do polski bo tempomat nie chodzi, teraz sie ciesze bo nic sie nie psuje, sprzeglo mam nowe wiec pozyje, musze sie przyznac ze jedna ASB zabilem sam, a z druga sie zablokowala i zmielilo zazebieni miedzy sprzeglem hydrokinetycznym a skrzynia, juz nigdy ASB to nie dla mnie, jezeli sie zdecydujesz to powodzenia mi sie udalo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja bym jednak proponował poszukać używanej skrzyni tylko nie takiej najtańszej ale od kogoś kto wie, że wyjął ją z sprawnego auta. Jak będziesz o tę skrzynię dbał, zmieniał systematycznie olej to powinno być wszystko ok. Zrobiłem tak w swojej 530d, bo sprowadziłem z uszkodzoną skrzynią i chodziło wszystko ok. Warto przy używanej skrzyni wlać specjalny preparat smarujący elektrozawory, żeby się nie zacinały.

 

Kolego Feldziu. Masz taki objaw jak by Ci się właśnie elektrozawór przycinał. Wymień filtr i olej na nówkę i zastosuj ten preparat, może pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja wymienialem skrzynie z automata na manual, po drugim padnietym automacie mialem dosc, wiadomo ze naprawa automata wyjdzie troche taniej ale jak dlugo pojezdzisz nie wiesz, ja zmienilem moj zepsuty automat na inny i po 5 tyg lipa :shock: poniwaz mieszkam w GB naprawa ASB to bardzo duzy koszt, wiec u znajomego mechanika ktory ma pojecie o BMW i zaproponowal mi ten swap zmienilismy wszystko na manual, jezeli chcesz to robic bedzie ci potrzeba troche rzeczy, napewno skrzynia, lapa pod skrzynie, kompletny wybierak do zmiany biegow, pasuje tylko od 530d albo 525d,tylni most, mozesz zostawic ten od automata ale jest on za krotki i przy predkosci 160 km/h bedziesz mial blisko 4000 rpm, wal, wal od automata jest za krotki, ja mialem dwa waly i pospawalismy oraz wywarzylem, kompletne sprzeglo z kolem dwumasowym, dlozsze sroby do zamontowania dwumasa,najlepiej kup w serwisie, musza byc o odpowiedniej wytrzymalosci, pedal od sprzegla, kaseta jest przystosowania do zalorzenia dodatkowego pedala, ten od hamulca przyciolem i po krzyku, rurki od wysprzeglika i zbiorniczek na plyn hydralliczny, wygluszenie pod wybierak zmiany biegow, mieszek i galke zmiany biegow, zdjecie skrzyni ASB i wlozenie manuala zajelo 2 dni, powstal problem przy odpalenu auta, myslelismy ze wystarczy podlaczyc przelacznik przy lewaru na pozycji P, ale to nie pomoglo, okazalo sie ze trzeba to zrobic przelacznikiem przy skrzyni i odpalil, czyli jak chcesz odpalac musisz wyciagnac przelacznik ten przy skrzyni, przelaczyc na P albo N i zadziala, albo przeprogramowac kompa, ja nie mam na to czasu ale musze to zrobic przed wyjazdem do polski bo tempomat nie chodzi, teraz sie ciesze bo nic sie nie psuje, sprzeglo mam nowe wiec pozyje, musze sie przyznac ze jedna ASB zabilem sam, a z druga sie zablokowala i zmielilo zazebieni miedzy sprzeglem hydrokinetycznym a skrzynia, juz nigdy ASB to nie dla mnie, jezeli sie zdecydujesz to powodzenia mi sie udalo.

mam rowniez przekladke,takiego juz kupilem ale od poczatku nie mam swiatel cofania,czy kolega wie moze co jest powodem?co trzeba zrobic zeby sterownik wiedzial ze wlasnie "wrzucilem" wsteczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja przerabiałem temat. Warto zmienić skrzynie bo wiesz ile na tym pojeździ a na tym gównianym GM to nigdy nic nie wiadomo. Kolega wyżej opisała części jakie są potrzebne. Dodam tylko, że potrzeba jeszcze przeprogramować (nie zmieniać) kompa i do tego trzeba dobrego speca. Ogólnie warto, części z używki w sumie mnie wyszły około 3 tys zł. Szczegóły znajdziesz w moich postach.

 

Pozdrawiam

 

Konrad

Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja przerabiałem temat. Warto zmienić skrzynie bo wiesz ile na tym pojeździ a na tym [bAD] GM to nigdy nic nie wiadomo. Kolega wyżej opisała części jakie są potrzebne. Dodam tylko, że potrzeba jeszcze przeprogramować (nie zmieniać) kompa i do tego trzeba dobrego speca. Ogólnie warto, części z używki w sumie mnie wyszły około 3 tys zł. Szczegóły znajdziesz w moich postach.

 

Pozdrawiam

 

Konrad

ok,a miales problemy ze swiatlami cofania?co moze byc powodem ze u mnie sie nie zapalaja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze swiatlami cofania jest taka bajka ze trzeba je sobie samemu podlaczyc, w ASB masz wszystko na wiazce, a w manualu masz czujnik w skrzyni ktory sie zalacza jak wrzucisz wsteczny, jak on nie jest odpowiednio podlaczony nie bedzie swiatel wstecznych, ja jeszcze nie ogarnolem tematu, ale trzeba bedzie pociagnac kabelki do czujnika i od czujnika do swiatel, nie wiem jeszcze czy ma tam byc + czy masa, musze znalesc schemat i wtedy bede wiedzial, ale ten temat zostawiam na wiosne :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze swiatlami cofania jest taka bajka ze trzeba je sobie samemu podlaczyc, w ASB masz wszystko na wiazce, a w manualu masz czujnik w skrzyni ktory sie zalacza jak wrzucisz wsteczny, jak on nie jest odpowiednio podlaczony nie bedzie swiatel wstecznych, ja jeszcze nie ogarnolem tematu, ale trzeba bedzie pociagnac kabelki do czujnika i od czujnika do swiatel, nie wiem jeszcze czy ma tam byc + czy masa, musze znalesc schemat i wtedy bede wiedzial, ale ten temat zostawiam na wiosne :D

czyli kolega tez straszy innych kiedy jedzie do tylu? :lol:

ja mam zamiar zrobic to w tym miesiacu,nie ma co zwlekac,dziekuje za porade,jak znajdziesz schemat to bede wdzieczny za jego opublikowanie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Ze swiatlami cofania jest taka bajka ze trzeba je sobie samemu podlaczyc, w ASB masz wszystko na wiazce, a w manualu masz czujnik w skrzyni ktory sie zalacza jak wrzucisz wsteczny, jak on nie jest odpowiednio podlaczony nie bedzie swiatel wstecznych, ja jeszcze nie ogarnolem tematu, ale trzeba bedzie pociagnac kabelki do czujnika i od czujnika do swiatel, nie wiem jeszcze czy ma tam byc + czy masa, musze znalesc schemat i wtedy bede wiedzial, ale ten temat zostawiam na wiosne :D

eli32,wiosne juz mamy,miales dac ten schemat,napewno sie przyda nie tylko mi...bede wdzieczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
Witam odgrzeje troche temat mam pytanie gdzie trzeba sie wpiac kablami od czujnika wsteczneg mam e39 1998 r i jestem w trakcie przekładki na manual kable tzreba pociagnac do skrzynki ze sterownikami pod maska ?? Bardzo prosił bym o pomac albo jakis schemat z Gory Dziekuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.