Skocz do zawartości

320i jak może funkcjonować bez wiskozy?


pjotrekz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Mam problem i pytanie oglądałem dziś BMW e36 320 bez vanosa 1992r . Wszystko jest ok oprócz tego że właściciel wymontował na zimę wiskoze twierdząc że samochód mu sie szybciej nagrzewa jak jedzie do pracy no i faktycznie przejechałem sie nim temperatura skoczyła do 90 stopni i dalej nie rosłą i właściciel twierdzi że termostat jest sprawny . co o tym myślicie wkopie sie jak kupie ten samochód ??

 

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu! Następnym razem będzie ostrzeżenie. mattiss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jesli ma to wisko to nie zobacz czy jest gwint na pompie i poproso zamontowanie wisko nie zmienia nic w nagrzewaniu bo jego praca zaczyna sie dopiero jak silnik jest cieply :wink: hyba ze mial naprawione spawarkato ok tez bym wyjal na zime

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi padlo visko w zime i dopiero na wiosne zaczal sie gotowac jak stalem w korku to ogrzewanie na fulla i podniesione obroty i zbijal temperature :mrgreen:

Wiec pewnie urwane te wisko lub sie rozpadlo bo jak nie dziala to po co jest wyciagac. Poczytaj o zmianie na chlodzenie elektryczne. Gdy mi padnie znow wisko to napewno je wywale i zaloze elektryczne bo tyle mocy nie zabiera. A jezeli gosciu twierdzi ze bez wisko mu sie szybciej nagrzewa to raczej cos nie tak z termostatem. (jak zepsul mi sie termostat w zime to nie wyciagalem wisko tylko karton na chlodnice zalozylem do czasu wymiany)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech Ci pokaże to co wyjął - jak zobaczysz to pewnie będziesz wiedział czemu tak jest...

 

Ja miałem rozp... visco w moim e34 i o ile w zimie/lecie jeszcze jakoś (podkreślam: jakoś) dawało radę to w lecie nie dało się jeździć :cry: 10-15 min stania w korku i masakra. Ogrzewanie na max, szyby pootwierane i i tak niewiele to dawało....

 

Pozdrawiam,

Prawdziwy facet ma wał a nie przeguby :P


Gdyby bóg kochał przedni napęd, to chodzilibyśmy na rękach i jedli dupami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej. jak mój kolega wyjął wiskoze to mu się samochód zagrzał korba w silniku wyszła bokiem i samochód się zatarł.

brawo dla kolegi. Jakie IQ trzeba miec zeby zauwazyc ze silnik sie gotuje? :duh:

 

Polecam wywalenie visco i uzycie wentylatora klimy do chlodzenia. Nie ma problemu w korkach w upaly, a w zimie auto szybciej sie zagrzeje.

Filmik Dzidzia24

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, nie zauważyć gotowania silnika to trzeba chcieć....

 

Użycie wentylatora klimy - fajnie, ale co w przypadku jej braku :?: Nie po to BMW zamontowało visco, żeby je wyrzucać :D

 

 

Pozdrawiam,

Prawdziwy facet ma wał a nie przeguby :P


Gdyby bóg kochał przedni napęd, to chodzilibyśmy na rękach i jedli dupami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w silnikach 4 cyl można założyć elektryczny wentylator od strony silnika (w niektórych wersjach był) - sam tak zrobiłem i jestem bardzo zadowolony'

 

 

quote="Truteń"]To prawda, nie zauważyć gotowania silnika to trzeba chcieć....

 

Użycie wentylatora klimy - fajnie, ale co w przypadku jej braku :?: Nie po to BMW zamontowało visco, żeby je wyrzucać :D

 

 

Pozdrawiam,

wystarczy założyć wentylator, czujnik, 2 przekaźniki i klika kabelków

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakupic e-wentylator z IS w ktorcyh byly montowane klimatyzacje, w tych modelach fabrycznie nie bylo visco. Do dzialania potrzebny jest jeszcze czujnik temperatury wody wkrecany z boku w chlodnice wody.

I tu kolego nie do końca się z tobą zgodze

Mam ISa z Klimą i mam visco

 

Nie wszyscy wiedzą ale jak latem visco nie wyrabia to automatycznie odpala wiatrak od klimy

 

A jak mam śmigać zimą bez Visca i nerwowo sprawdzać kiedy pion aby ręcznie odpaić wiatrak od klimy to ja dziękuje

=======================

BMW 528i e39 Sedan M-PAKIET, 99r benz+gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wywalenie wisco w modelu z klima nie jest polecane :mad2:

Pozatym co ma dac zalozenie elektryki zamiast wiskozy??

No chyba ze tylko ja jestem dziwak i czesci eksploatacyjne wymieniam :mad2:

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiana wiska na elektryczny powoduje ze nie czuc tak obciazenia gdy wisko sie zalaczy. Gdy latem zatrzymam sie na swiatlach i gdyna zielonym ruszam juz z zalozonym wiskiem to czuc jak stawia opor ten wentylator. Dlatego jak chce pierwszy ruszyc z swiatel to trzymam silnik na 3tys rpm w tedy wisko schladza chlodnice i sie wylacza a gdy mignie zielone juz nie czuc obciazenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakupic e-wentylator z IS w ktorcyh byly montowane klimatyzacje, w tych modelach fabrycznie nie bylo visco. Do dzialania potrzebny jest jeszcze czujnik temperatury wody wkrecany z boku w chlodnice wody.

I tu kolego nie do końca się z tobą zgodze

Mam ISa z Klimą i mam visco

 

 

Nikt nie kazal ci sie ze mna zgadzac, ale pamietaj ze IS to nie tylko m42 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i kupiłem tą bmw po wcześniejszym zamontowaniu wiskozy . A dlatego chłop jeździł bez niej bo miał nie daleko do pracy i jak odpalam to wiskoza kręci się na bardzo szybkich obrotach i ogólnie pali ma około 18 latrów w mieście . Po zakupie zadzwoniłem do tego gościa bo miałem jedno pytanie i wtedy on dodał żebym nie jeździł po komputerach bo BMW dużo pali tylko żebym od razu wymienił Sonda lambda .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
swiete slowa Panowie. Jak masz wisko spieprzone to od razu na zimnym silniku osiaga obroty proporcjonalne do obrotow silnika, to ze obiciaza silnik i czuc to w przyspieszeniu to takze prawda, nie wspomne juz ze swiszczy jak cholera. Wiec na zime mozna je zdjac i nic wielkiego sie nie stanie, no oczywiscie musimy wtedy czesciej patrzec na wskaznik temperatury na szafie, taka mala niedogosnosc:) polecam przerobke na chlodzenie elektryczne, koszt jakies ok 150zl + troche czasu i smykalki. jestem swiezo po takiej przerobce i smiga jak tommy lee jones w Sciganym:) jak ktos chcialby sie dowiedziec co i jak to sluze pomoca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka to oszczędność zamiana visco i przeróbka na elektryczny wentylator :?: Przecież za kwotę w granicach 150-200 pln można kupić nowe visco i wymienić samemu bez żadnego problemu :duh: Nie dziwię się, że niektórzy później narzekają, że im pada to czy tamto. Wykorzystanie wentylatora klimy zamiast visco to też oryginalny pomysł. Proponuję zgłosić ten patent do BMW, wszak wg niektórych wywalenie visco to same oszczędności, w dodatku na milionach samochodów to dla fabryki też realne pieniądze.

Ja osobiście odradzam takie podejście, visco ma tą przewagę, że nie przestanie kręcić ot tak sobie. W elektrycznym zawsze może paść np. bezpiecznik i kicha. Ale w sumie to sprawa każdego jak traktuje swój samochód, może i niektórzy są mądrzejsi niż ekipa z Monachium, która visco stosuje już od wielu lat.

A wszystko to przez REKINA ;-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z doswiadczenia wiem ze niedlugo!!!! nie wiem dlaczego tak sceptycznie podchodzicie do przerobki na elektryka? wisko jest spoko, ale jest awaryjne a jak nastapi jego awaria jest zajebsicie upierdliwe. przerobilem ostatnio sam isa na elektryka i jestem zadowolony z dzialania tego eksperymentu;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.