Skocz do zawartości

330d - Tylna wycieraczka.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

czytałem kilka postów dotyczące wycieraczki ale nie znalazłem jak zdemontować wycieraczkę :?:

 

Chodzi o to że jest tak zapieczona że nie da jej się ruszyć. Psikałem WD-40 ale nic nie pomaga. A wiadomo wycieraczka jest w szybie i nie chciał bym uszkodzić dodatkowo szyby.

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Opublikowano

Tez to przerabialem jakies dwa lata temu, zapieczona wycieraczka. Więc tak:

Wyciągasz plasticzek z końca wycieraczki, wystarczy go podważyć, następnie odkręcasz mniejszą nakrętkę i ściagacz wycieraczkę. Zostaje ci duża nakrętka z zewnątrz i dwie nakrętki 6 od wewnątrz które odkręcasz. I teraz najtrudniejsze bo musisz wybić delikatnie cały element z szyby, nie uszkadzając jej przy tym. Ja psikałem tam WD, odrdzewiacz itp i lekko pukałem młotkiem gumowym i wkońcu wyszła. Robiłem to 2 lata temu, więc teraz nie pamiętam jak to wyglądało ale chyba była to tulejka i właśnie ta frezowana ośka i to było razem zapieczone. Rozbierz to, wszystko ładnie papierem ściernym przeczyść, następnie przesmaruj to smarem łożyskowym i złóż do kupy. U mnie przez 2 lata wycieraczka śmiga ok. Powodzenia

Opublikowano
U mnie tak byla zapieczona ze musialem wyciskac na imadle. Wyczyscilem dalem lekko smaru i smiga juz ponad rok.
Opublikowano
Własnie tego wybijania się obawiam. Raz już to porozkręcałem i złożyłem spowrotem bo bałem się uszkodzić szybe :x

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Opublikowano
A jak otworzysz samą szybe to nie możesz jej wtedy poruszać ? U mnie chodziła skokowo więc otworzyłem szybe,przesmarowałem ,poruszałem kilkanaście razy w jedną i drugą strone i chodzi od roku elegancko
Opublikowano
Silniczek można spalić tylko wtedy gdy się ją włancza, czego nie robie bo mi go szkoda. Ale tylna wycieraczka jest dobra własnie na zime.

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Opublikowano

Ja to przerabiałem 2 dni temu :)

 

Tak jak pisali koledzy. odkreczasz wszystko i trzeba ruszać kilkanaście razy aż wyjdzie.

 

Wtedy trzeba kombinować żeby wyjąć ten frezowany trzpień, dobrze wyczyścić, nasmarować i chodzi rewelacyjnie.

U mnie było tak że nie można było tego niczym przekręcić ale wreszcie po milimetr w jedną i drugą stronę i wyszło...

Opublikowano

Co do rozruszania to jakos dam sobie radę, gorzej z tym wybiciem jej.

 

Tu kolega pisał że stukał gumowym młotkiem, a jak innym to wyszło :?: :?:

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Opublikowano
Jeśli chodzi o oddzielenie od szyby tych dwóch elementów to ja bym lepiej niczym nie stukał. Trzeba psiknąć WD40 i kombinować... musi się w końcu oddzielić. Wybijać można / trzeba później jak już się ten element oddzieli od szyby.
Opublikowano

Dokładnie z tym kombinowaniem problem.

 

Ale dzisiaj opłaciłem AC i dodatkowe ubezpieczenie Auto Szyba, więc teraz jak pęknie to będzie nowa :D

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Opublikowano

Nic nie trzeba z szyby wybijać....

Rozkręcasz plastiki i cały mechanizm wychodzi bez problemu. Teraz dopiero wybijasz mając to w ręku, wiec niema z tym żadnego problemu.

Robiłem to pare miesięcy temu :)

Opublikowano
Chodzi o to by ten spód oddzielić od szyby. Nie wiem czy On jest klejony do szyby czy jako inaczej przyłapany.

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Opublikowano

Przy demontażu, jedyny problem jaki miałem, to zdjęcie ramienia wycieraczki.

Później jak już wszystko odkręciłem z zewnątrz szyby, to wewnątrz szyby dochodząc do tego momentu

 

http://lh4.ggpht.com/_mmqEZIOv96g/S6ijJrp9xmI/AAAAAAAACaE/ajhWET8LaWw/s800/6.JPG

 

odkręcasz tą jedną nakrętkę widoczną na fotce i wyciągasz mechanizm widoczny niżej na fotce

 

http://lh3.ggpht.com/_mmqEZIOv96g/S6ijJ3aL5nI/AAAAAAAACaM/Y03mjo4QDgA/s800/8.JPG

 

u mnie wyszedł bez najmniejszego problemu

 

pozdro

Opublikowano
Wycieraczke, zabezpieczenie z zewnątrz i wszystkie nakrętki od wewnątrz odkręciłem tylko nie chciało to odejsć od szyby, dlatego poskręcałem spowrotem :roll:

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.