Skocz do zawartości

wentylator niszczy chłodnice m20b23


boboflv

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Po zmianie skrzyni biegów z automatu na manual pojechałem do szkoły oddalonej od mojego domu jakieś 20 km. w drodze powrotnej zatrzymałem się na stacji i coś mnie podkusiło żeby zajrzeć czy może jeszcze bardziej odpowietrzył się układ chłodzenia. wody było mało to dolałem... brakowało 2,5litra wody. dojechałem do domu i wstawiłem autko do garażu. i po 5 minutach była pod nim kałuża. okazało się że pękła na samym dole chłodnica. http://img253.imageshack.us/img253/5928/dsc04182m.jpg

od razu ją wymontowałem i zainteresowałem się kupnem nowej. kupiłem i zamontowałem nową chłodnicę. zrobiłem w 10 minut jakieś 5km i chciałem sprawdzić czy się układ odpowietrzył. zbiorniczek był znowu pusty. dolewam wody do układu i po chwili słysze ja ta woda gdzieś ucieka. okazało się ze nowa chłodnica pękła w tym samym miejscu.

http://img408.imageshack.us/img408/4997/dsc04181x.jpg

 

zdemontowałem chłodnicę, wiatrak i pompę wody.

 

pompa wody była popsuta bo puszczała wodę przez uszczelniacz obok łożyska. (za 3 dni będę miał nową)

wiatrak ma na jednej łopatce lekki ubytek.

 

możecie mi powiedzieć co zrobić żeby znowu nie pękła mi chłodnica?

-auto miało temperaturę w normie.

-chłodnica była na 100% dobrze przymocowana.

 

 

stara chłodnica:

http://img573.imageshack.us/img573/5306/dsc04183j.jpg

więcej zdjęć:http://yfrog.com/nfdsc04184hqjx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
u mnie coś takiego było. Niestety isco do wyrzucenia, oberwało się jakaś tam guma w tym Visco. Uszkodziła mi się tylko kopułka. Po odpaleniu widać czy wentylator chodzi prosto, czy lekko się "buja"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przycisne pedał gazu do 5 tyś obr. to wiartak widać jak lekko się wygina.

 

wentylator jest od chłodnicy w odległości ok 4-5cm.

 

juz wywaliłem pompę wody bo sie ruszała na łożyskach. wentylator się odchylał przez to po 0,5cm do przodu i tyłu.

 

jutro dam jakieś zdjęcia ale juz mam wszystko rozebrane a pompe potraktowałem młotkiem to juz z niej nic nie zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wracam do problemu opisanego wyżej.

 

Dopiero kupiłem wszystkie potrzebne części. jak poprawnie zamontować wiatrak żeby po raz kolejny nie rozwalił mi chłodnicy.

 

http://img600.imageshack.us/img600/738/dsc04276.jpg

http://img830.imageshack.us/img830/994/dsc04279y.jpg

http://img69.imageshack.us/img69/3104/dsc04275e.jpg

 

jak ktoś może to proszę o wstawienie zdjęcia jak u was jest zamontowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co wiem to wiatrak jest dobrze zamontowany. Odległość też wpowinna byćdobra. Jak wspomniał przemo, sprawdz poduchy i łapy silnika. Mo tu leży problem i silnik się buja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Poduchy i łapy silnika oraz, poduszki skrzyni!!

Skrzynia jest przykręcona w tylnej części do budy auta. Zobacz czy masz tam poduszki i czy są w dobrym stanie. Silnik i skrzynia to całość przecież jest.

Poza tym sama pompa też może narobić bigosu.

Moja mi rozwaliła chłodnicę ale to dlatego że ruchu miała ok 2cm od pionu w każdą stronę :D I to tak nagle..... Wtem! :D

No i najważniejsze sprawdź tzw. sanki - chyba kolega przemo tds miał to na myśli ;)

 

A co do odległości to ja mam taką samą ale mam E30 po przeszczepie serca

 

P.S.

Polecam wymienić też wentylator (samo śmigło) na nie uszkodzony.Koszt znikomy a wyważenie też jest ważne.

Niewyważone śmigło zniszczy Ci wisko bardzo szybko.

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki i łapy silnika były w dobrym stanie. poduszki trzymające skrzynię biegów były nowe i porządnie skręcone.

 

Moim zdaniem przyczyna znajdowała się w mocowaniu chłodnicy. Na dole wkładało się chłodnice w takie kółeczka z gumy a na górze było mocowanie w którym siedziała guma przez którą przykręcało się chłodnice do karoserii. nawet jak bardzo mocno skręciłem chłodnice to i tak latała.

 

na zdjęciu widać te mocowanie o którym piszę...

http://img84.imageshack.us/img84/6020/dsc03825w.jpg

 

 

w tej gumie siedzi tulejka która nie pozwalała dobrze przymocować chłodnice do karoserii. chłodnica poruszała się do góry i do dołu na wybojach wszechobecnych na moim osiedlu. podejrzewam ze chłodnica podskoczyła na wyboju do góry a jak spadała to nie wpadła na miejsce tylko dostała się pod łopatki od wentylatora. wcześniej jak był w mojej e30 automat to do chłodnicy przychodziły rurki z olejem z skrzyni automatycznej. teraz przed sprzedażą kupiłem chłodnice taka samą jak na początku miałem i przykręciłem te rurki od oleju z automatu. chłodnica zaczęła się sztywno trzymać karoserii i się już nie ruszała. zlikwidowałem też tą tulejkę która siedziała w tym gumowym mocowaniu chłodnicy i dałem dużą podkładkę. bmw sprzedałem znajomemu który dużo jeździ po wybojach i nie zniszczył mu jeszcze wiatrak chłodnicy.

 

Teraz słyszałem tylko że znajomemu nie zamyka się termostat. i jeździ cały czas z otwartym.

 

Dzięki wielkie wszystkim za pomoc. Teraz planuje kupić e32. To do zobaczenia w dziale od e32 bo problemy z samochodami mnie kochają to na pewno się odezwę.

 

Pozdrawiam Marcin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.