Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Po zmianie skrzyni biegów z automatu na manual pojechałem do szkoły oddalonej od mojego domu jakieś 20 km. w drodze powrotnej zatrzymałem się na stacji i coś mnie podkusiło żeby zajrzeć czy może jeszcze bardziej odpowietrzył się układ chłodzenia. wody było mało to dolałem... brakowało 2,5litra wody. dojechałem do domu i wstawiłem autko do garażu. i po 5 minutach była pod nim kałuża. okazało się że pękła na samym dole chłodnica. http://img253.imageshack.us/img253/5928/dsc04182m.jpg

od razu ją wymontowałem i zainteresowałem się kupnem nowej. kupiłem i zamontowałem nową chłodnicę. zrobiłem w 10 minut jakieś 5km i chciałem sprawdzić czy się układ odpowietrzył. zbiorniczek był znowu pusty. dolewam wody do układu i po chwili słysze ja ta woda gdzieś ucieka. okazało się ze nowa chłodnica pękła w tym samym miejscu.

http://img408.imageshack.us/img408/4997/dsc04181x.jpg

 

zdemontowałem chłodnicę, wiatrak i pompę wody.

 

pompa wody była popsuta bo puszczała wodę przez uszczelniacz obok łożyska. (za 3 dni będę miał nową)

wiatrak ma na jednej łopatce lekki ubytek.

 

możecie mi powiedzieć co zrobić żeby znowu nie pękła mi chłodnica?

-auto miało temperaturę w normie.

-chłodnica była na 100% dobrze przymocowana.

 

 

stara chłodnica:

http://img573.imageshack.us/img573/5306/dsc04183j.jpg

więcej zdjęć:http://yfrog.com/nfdsc04184hqjx

Opublikowano

sprawdź poduchy silnika i czy nie masz wiatraka luźnego na visco...

Boboflv może wrzuć zdjęcia jak blisko jest visco od chłodnicy

tą blaszaną podporę skrzyni biegów przykręciłeś idealnie prostopadle do skrzyni biegów?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u mnie coś takiego było. Niestety isco do wyrzucenia, oberwało się jakaś tam guma w tym Visco. Uszkodziła mi się tylko kopułka. Po odpaleniu widać czy wentylator chodzi prosto, czy lekko się "buja"
Opublikowano

jak przycisne pedał gazu do 5 tyś obr. to wiartak widać jak lekko się wygina.

 

wentylator jest od chłodnicy w odległości ok 4-5cm.

 

juz wywaliłem pompę wody bo sie ruszała na łożyskach. wentylator się odchylał przez to po 0,5cm do przodu i tyłu.

 

jutro dam jakieś zdjęcia ale juz mam wszystko rozebrane a pompe potraktowałem młotkiem to juz z niej nic nie zostało.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

wracam do problemu opisanego wyżej.

 

Dopiero kupiłem wszystkie potrzebne części. jak poprawnie zamontować wiatrak żeby po raz kolejny nie rozwalił mi chłodnicy.

 

http://img600.imageshack.us/img600/738/dsc04276.jpg

http://img830.imageshack.us/img830/994/dsc04279y.jpg

http://img69.imageshack.us/img69/3104/dsc04275e.jpg

 

jak ktoś może to proszę o wstawienie zdjęcia jak u was jest zamontowany.

Opublikowano
posprawdzaj poduszki silnika, sprawdź łapy czy nie są pęknięte, jeżeli nie to masz coś nie tak z pasem przednim, jak na moje oko zdecydowanie zbyt blisko chłodnicy wiatrak jest
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z tego co wiem to wiatrak jest dobrze zamontowany. Odległość też wpowinna byćdobra. Jak wspomniał przemo, sprawdz poduchy i łapy silnika. Mo tu leży problem i silnik się buja.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Poduchy i łapy silnika oraz, poduszki skrzyni!!

Skrzynia jest przykręcona w tylnej części do budy auta. Zobacz czy masz tam poduszki i czy są w dobrym stanie. Silnik i skrzynia to całość przecież jest.

Poza tym sama pompa też może narobić bigosu.

Moja mi rozwaliła chłodnicę ale to dlatego że ruchu miała ok 2cm od pionu w każdą stronę :D I to tak nagle..... Wtem! :D

No i najważniejsze sprawdź tzw. sanki - chyba kolega przemo tds miał to na myśli ;)

 

A co do odległości to ja mam taką samą ale mam E30 po przeszczepie serca

 

P.S.

Polecam wymienić też wentylator (samo śmigło) na nie uszkodzony.Koszt znikomy a wyważenie też jest ważne.

Niewyważone śmigło zniszczy Ci wisko bardzo szybko.

Uwielbiam stare kwadratowe trumniaki ze stajni BMW i jeżdżę E30 z wyboru a nie z przymusu!!!
Opublikowano

Poduszki i łapy silnika były w dobrym stanie. poduszki trzymające skrzynię biegów były nowe i porządnie skręcone.

 

Moim zdaniem przyczyna znajdowała się w mocowaniu chłodnicy. Na dole wkładało się chłodnice w takie kółeczka z gumy a na górze było mocowanie w którym siedziała guma przez którą przykręcało się chłodnice do karoserii. nawet jak bardzo mocno skręciłem chłodnice to i tak latała.

 

na zdjęciu widać te mocowanie o którym piszę...

http://img84.imageshack.us/img84/6020/dsc03825w.jpg

 

 

w tej gumie siedzi tulejka która nie pozwalała dobrze przymocować chłodnice do karoserii. chłodnica poruszała się do góry i do dołu na wybojach wszechobecnych na moim osiedlu. podejrzewam ze chłodnica podskoczyła na wyboju do góry a jak spadała to nie wpadła na miejsce tylko dostała się pod łopatki od wentylatora. wcześniej jak był w mojej e30 automat to do chłodnicy przychodziły rurki z olejem z skrzyni automatycznej. teraz przed sprzedażą kupiłem chłodnice taka samą jak na początku miałem i przykręciłem te rurki od oleju z automatu. chłodnica zaczęła się sztywno trzymać karoserii i się już nie ruszała. zlikwidowałem też tą tulejkę która siedziała w tym gumowym mocowaniu chłodnicy i dałem dużą podkładkę. bmw sprzedałem znajomemu który dużo jeździ po wybojach i nie zniszczył mu jeszcze wiatrak chłodnicy.

 

Teraz słyszałem tylko że znajomemu nie zamyka się termostat. i jeździ cały czas z otwartym.

 

Dzięki wielkie wszystkim za pomoc. Teraz planuje kupić e32. To do zobaczenia w dziale od e32 bo problemy z samochodami mnie kochają to na pewno się odezwę.

 

Pozdrawiam Marcin.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.