Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Przy okazji zmiany opon z letnich na zimowe zauważyłem że opony przedniej osi nie są równomiernie zużyte - nie jest to znaczna różnica ale u mnie widać to dość dobrze ponieważ na wiosnę zakładałem nowe opony i zrobiłem na nich około 15 tys. Od zewnętrznej strony koła jest mniej bieżnika niż od wewnętrznej. Pytam ponieważ na wiosnę podczas wymiany w ASO drążka kierowniczego była robiona geometria a potem wymieniałem jeszcze amortyzatory i wtedy już nie robiłem geometrii.

Czy oznacza to że po wymianie amortyzatorów geometria się przestawiła i należy ją ponownie ustawić? Samochód prowadzi sie super - nic nie ściąga - nie ma żadnych objawów że coś jest nie tak - zawieszenie jest sprawdzone - nie ma luzów. I nie jest to raczej efekt ostrej jazdy po zakrętach bo jeżdżę raczej spokojnie.

W ASO sprawdzenie geometrii to ok 350 zł - raczej nie mało więc wole najpierw zapytać.

A może wynika to z budowy zawieszenia i po prostu w jedynkach tak jest.

 

Będę wdzięczny za jakieś sugestie.

Pozdrawiam.

Opublikowano
jak na geometrie to do profesjonalistow w jakims konkretnym salonie gum. Gdzie sprawdzajana na raz wszystkie koła laserowo samo sprawdzenie kosztuje 150zl przynajmniej u mnie a jak bedzie cos nie tak to chyba 50zl za punkt(to ich jakis przelicznik stopni) :)
Opublikowano
zrób raz jeszcze geometrie.

Geometria również była robiona na tylnej osi?

 

Geometria była robiona w ASO - nie wiem jak tam robią ale myślę że na wszystkich kołach - na tyle wygląda że jest ok - przynajmniej po oponach nic nie widać.

 

jak na geometrie to do profesjonalistow w jakims konkretnym salonie gum.

No właśnie tylko trzeba wiedzieć gdzie pojechać. Pewnie zdecyduje się znowu na ASO - chyba że ktoś ma jakiś sprawdzony warsztat w Krakowie lub okolicach gdzie robią konkretnie.

Opublikowano

w Krk nie wiem wiem gdzie w Czewie mozna.

 

Co do ASO to mówiąc szczeże w żadnym nie widziałem poządnej maszyny do robienia geometri lecz może w Krk mają choć wątpię bo ASO pewnie zleca to innym bo to droga zabawka a przeglądy tego nie obejmują :p

Opublikowano
Witam,

 

A może wynika to z budowy zawieszenia i po prostu w jedynkach tak jest.

 

Będę wdzięczny za jakieś sugestie.

Pozdrawiam.

 

Sugestia : wolniej po zakrętach :wink: , ten sam objaw kiedyś zaobserwowałem i sprawdzałem geometrie i wszystko idealnie , w serwisie mi powiedzieli dokładnie : wolniej na zakrętach . To autko zachęca do dynamicznego pokonywania winkli a to niestety przekłada się na zużycie gum w ten właśnie sposób

Opublikowano

Dzięki za odpowiedzi.

Zrobiłem geometrię i okazało się że zbierzność była lekko przestawiona - myślę że to załatwi sprawę.

Pozdro.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.