Skocz do zawartości

TDS dziwne zachowanie sie wskaźnika temperatury.


Lucky78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

mam nastepujacy problem: temperatura silnika bez znaczenia czy sie jedzie czy stoi i w korku podnosi sie praktycznie do czerwonego pola, wrecza faluje od polowy do czerwonego - co dziwne jeden dzien jest ok nastepny faluje, a co najdziwniejsze nawet jesli dojdzie do czerowonego pola gdy zgasimy samochod nastepnie od razu zapalimy to wskazowka od razu staje w PIONIE a nie jak wskazywalo pare sekund wczesniej czerwone pole. Wymienilem czujnik temperatury, minimalnie sie poprawilo, nastepnie wymienilem zegary, zdecydowanie lepiej ale znow po dwoch dniahc spokoju pojawia sie falowanie. Prosze o pomoc co to moze byc bo mechanik wskazywal na te dwie rzeczy ktore zostaly wymienione twierdzac ze skoro po ponownym zapaleniu staje w pionie to musi to byc elektryka ale nie pomoglo. Pomocy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, autko normalnie grzeje, a jesli chodzi o wskazowke nie ma reguly kiedy zaczyna wychylac sie poza pion... jak dochodzi do czerwonego pola gasze autko zapalam i znow od razu mam pion... ale tez nie ma reguly ze za dana chwile znow nie zacznie sie podnosic na nowo... wiec kompletnie juz nie mam pojecia co jest przyczyna :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie pierwsze czy mówimy tylko o problemie wskaźnika czy gotuje się płyn??

Jeśli chodzi o płyn polecam sprawdzić termostat i wisko. Może być tak, że termostat raz się zatnie raz nie tak samo wisko, być może jego koniec. Termostaty miewają najróżniejsze "zagrania". Jeśli mówimy o samym wskaźniku to po wymianie zegarów i czujnika można by sprawdzić przewody i połączenia choć w tym przypadku stawiał bym na niesprawność układu

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik stwierdzil ze plyn sie nie gotuje, wiec mowimy raczej a samym wskazniku... tylko dlaczego po wylaczeniu i wlaczeniu zaplanu osiaga temperature prawidlowa w momencie gdzie 5 sekund wczesniej pokazywal gotowanie? Przy takich wskazaniach nie mam pojecia kiedy zacznie sie gotowac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalnie przy wyłączeniu silnika i włączeniu go po zagotowaniu płynu cały czas będziesz miał wysoką temperaturę. Stacyjka nie resetuje wskaźnika więc problemem może być samo "napędzanie" czujnika. Być może małe zwarcie, być może nadal czujnik temperatury... nie pamiętam na szybko czy pomiędzy cosik jeszcze jest :(

a ogrzewanie jest ok? chodzi o to czy grzeje cały czas? jeśli węże sa gorące, termostat przepuszcza, w autku ciepło raczej zostaje elektryczna strona. Trzeba by pomierzyć czujnik i połączenia...

 

PS. Mój ma grymas z czujnikiem poziomu płynu w chłodnicy. Raz mu brakuje raz nie... nie ważne jaki czujnik tam siedzi raz na jakis czas idealny poziom to dla niego za mało.

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury pod kolektorem zmieniony jak rowniez wskaznik temperatury, bo wczesniej to od razu po zapaleniu samochodu rosla temp do max w mgnieniu oka, a teraz jeden dzien jest oki a na drugi sobie rosnie nie ma reguly kiedy ale caly czas sie resetuje do prawidlowej po wyl i zal zaplonu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik wymieniałeś na nowy czy używany? Był sprawdzony?

Jak sam piszesz jest lepiej ale temat powraca. Zamień czujniki jeśli masz jeszcze stary i zobacz czy jest tak samo czyli w odstępach dniowych będziesz wiedział czy czujnik. Być może to kwestia oporności lub samych połączeń. Stacyjka rozłącza obwody, być może w liczniku masz padnięty któryś kondensator... nic więcej na odległość niestety :(

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymienilem na calkiem nowy, niestety stary zostal u mechanika wiec zapewne na dzien dzisiejszy juz go nie ma, a jesli chodzi o licznik to nie wymienialem calego tylko czesc wskazujaca temp ( caly wskaznik z potencjometrem czy czyms co tam jest z stylu wskazowki)... ale nie bylo by sensu zakladac starego czujnika bo po wymianie na nowy w trakcie jazdy przez jeden dzien bylo oki dopiero na drugi dzien temp zaczela sie znow podnosic gdzie przy starym caly czas mialem full, nastepnie po wymianie wskaznika przez pare dni bylo idelalnie tylko co jakis czas zaczyna wariowac...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

licznik sprawdził bym ten co masz. Kondensatory mają wiadomo ile lat. Niestety nie wiem który więc trzeba by sprawdzić ścieżki.

Jeśli się płyn nie grzeje to mechanika nie pomoże. Reset stacyjki nie pomagał by przy zagotowanym płynie, poza tym czerwone pole jak nie za pierwszym to za drugim miałbyś po głowicy :(

Używane liczniki sa tanie, problem w tym żeby kupić identyczny, wg pseudo sprzedawców allegro każdy pasuje do wszystkiego byle tylko wypchnąć towar... choć usterka rzadka więc trafienie nieuszkodzonego możliwe - ale jeśli to nie to to po co

ja bym wymienił wszystkie podejrzane kondensatory, koszt groszowy w porównaniu z resztą a wyeliminujesz licznik...

http://img842.imageshack.us/img842/1250/arto.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Zobacz najpierw mój post a potem sprawdź linkę masy między silnikiem a karoserią. W M50 czujnik temperatury jest jednoprzewodowy, możliwe że u Ciebie jest tak samo. Przy napięciu pomiędzy blokiem silnika a budą rzedu pół volta już mogą być cyrki z wskazaniem temp.
$M$
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj bylem u elektronika ktory rozkrecil moj licznik w celu wymiany kondensatorkow i co sie okazalo kondensatorek jest tylko jeden przy zasilaniu calosci ktory nie ma nic wspolnego... natomiast sa cztery uklady scalone z ktorych kazdy odpowiada osobno za "wskaznik"... zatem dalej nie wiadomo co sie dzieje... natomiast jesli chodzi o czujnik temperatury to do niego dochodza dwa kabelki...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.