Skocz do zawartości

318is - silnik powypadkowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, posiadam BMW - powypadkowe a elementem który mnie najbardziej interesuje jest silnik. Stoi juz kilka tygodni na dworze i mi się go szkoda robi. Jutro przywiozę go do garażu w celu doporowadzenia do pożądku. Jest to silnik o pojemności 1800 na pełnym wtrysku - to znaczy był. Elementy uszkodzone zostały usunięte i został blok bez kolektora ssącego czyli całego zasilania, alternatora, koła pasowego itp. Jest za to skrzynia automatyczna jedynie u urwanym jej mocowaniem (co ogarne).

 

Do rzeczy - silnik przez 190tys kilometrów był na benzynie - czyli do końca więc ew. mnie jest w świetnym stanie. Nowy rozrząd czyli koła, łańcuch i napinacz bez prowadnic. Po kilkuminutowych oględzinach doszedłem do:

-Uszkodzona aluminiowa miska olejowa (pęknięta)

-Pęknięte mocowanie skrzyni biegów

-Pęknięte mocowanie dyfra (w pokrywie którą można przełożyć z innego)

- Skrzywiony wał napędowy

- No i najważniejsze - pęknięta głowica. Gdyby była jakos znacząco uszkodzona to bym tak nie żałował ale pęknięcie jest w miejscu gdzie pracuje łańcuch rozrządu więc nie ma większego wpływu na szczelność i prace silnika. Są na to jakieś sposoby? Warto głowice naprawiać?

 

Chciałbym się jak najwięcej dowiedzieć na temat tego silnika. BMW było 2-drzwiowe E36 z automatyczną skrzynią biegów. Jaki w niej był system zasilania (jakiej marki), jakiego komputera posiadam (instalacje i elektronike mam oczywiście). Jakie są ceny części. Pozdrawiam

 

ps. Nie do końca wiem czy temat jest w dobrym dziale

 

_______

Poprawiłem tytuł. Zapoznaj się z formatem tytułowania wątków dla tego działu! Następnym razem będzie ostrzeżenie. mattiss

Opublikowano
nie napisałes nic oprócz pojemności silnika,a silników 1,8 było kilka.Druga sprawa na allegro są wszystkie częsci do twojego auta,dlatego nie rozumiem pytania o cenę części.Trzecia sprawa,głowicę można spawać ale koszt spawania może przekroczyć wartość sprawnej głowicy(używanej)
A little piece of heaven in my hands
Opublikowano

W tym miejscu mozna spawac bez problemu i nie sa to jakies mega koszty

ale lepiej spradzic szczelnosc bo to co widac to moze byc kropla w morzu :D

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
W tym miejscu mozna spawac bez problemu i nie sa to jakies mega koszty

ale lepiej spradzic szczelnosc bo to co widac to moze byc kropla w morzu :D

 

Właśnie o to chodzi, że malutkiego kawałka brakuje. Chyba najlepszym rozwiązaniem będzie jeśli w tej sprawie pojade do spawacza i się dowiem bo nigdy nie spawałem aluminium.

 

nie napisałes nic oprócz pojemności silnika,a silników 1,8 było kilka.Druga sprawa na allegro są wszystkie częsci do twojego auta,dlatego nie rozumiem pytania o cenę części.Trzecia sprawa,głowicę można spawać ale koszt spawania może przekroczyć wartość sprawnej głowicy(używanej)

 

Nie napisałem nic o pojemności, bo sam nie wiem. Była to wersja 2-drzwiowa. silnik jest na 2-ch wałkach rozrządu z łańcuchem zębatym, wymienny wkład filtra oleju, napis na klapie to chyba 318i. Podam za dnia numery na silniku.

 

Jak sam napisałeś, silników było kilka to jakim cudem mam wiedziec do jakiej wersji mam szukać zasilania?

Jakiej marki były układy wtryskowe były montowane w BM-kach, czy były one zamienne miedzy soba?

 

Prosze o chwile cierpliwości, niewiele mam wiedzy o tych silnikach i nie wszystko odrazu moge napisać.

Opublikowano
Albo daj fotkę silnika i ktoś Ci powie co to jest, jeśli pojemność 1,8 i dwa wałki to teoretycznie powinno być M42 i na klapie napis nie 318i lesz 318is... daj zdjęcie i pokaż co to jest. Hmmm co mnie ciut zastanowiło, czemu ktoś przy tak niskim przebiegu już rozrząd robił?
Opublikowano

Tak tak! Napis na masce to 318is!

Silnik jest 16zaworowy - głowica nie do uratowania, nie ma całego elementu, który otacza łańcuch rozrządu i prowadnica wystaje ;/ niestety zawory w kolektorach juz rdza zjada (stał na dworze).

 

Co do rozrządu, nie był robiony przez awaryjność, ale z uwagi na to, że przebieg mógłby być kręcony (jak się później okazało, poprzedni właściciel w niemczech serwisował go do końca i przebieg był sprawdzony - zgadzał sie) . A po za tym pamiętam, że za łańcuch rozrządu daliśmy 180, koła kosztowały nie wiele więcej, napinacz też nie był drogi więc nie pieniądze a sumienie spokojne. Tylko prowadnic nie można było nigdzie dostać i zostały stare.

 

Modle się, aby rdza nie przeszła na gładzie cylindrow...

 

A co do skrzyni, nie miałem nigdy automatu, olej w niej jest oddzielny? Moge normalnie odkręcić dzwon od bloku i powinna odejść bez problemu? Jest skręcona na śruby torx

Opublikowano

Witam

 

Automat ma osobny olej. Możesz swobodnie odkręcić.

Co do samej skrzyni to zapewne nadaje się na śmietnik, automaty nie lubią wypadków i często szwankują w powypadkowych autach. Jeśli tu doszło do skrzywienia wału i oderwania dyfra z mocowania, to możemy z całą stanowczością założyć, że skrzynia nadaje się na śmietnik.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

Być może i tak, ale zobaczymy jak skrzynia będzie się spisywać, czy w ogóle zadziała.

 

Co do silnika, dziś odłączyłem silnik od skrzyni, umyłem, z miejsca stwierdziłem - głowica do kosza! Zostały:

wałki

obudowy wałków

Hudroszklanki

Koła rozrządu

Łańcuch

to w sumie tyle co z głowicy zostało, może jeszcze sprężyny. Wymontowanie głowicy było dla mnie problemem, nie mam kluczy torx zewnętrznych, a że śruby i tak z zasady są jednorazowe musiałem użyć nasadki 11. Po zdjęciu góry moim oczą okazał się niemiły widok zardzewiałych cylindów :roll: jednak potraktowałem je środkiem penetracyjnym i filcową ściereczką, okazało się że jest to drobny nalot po którym prawie nie został ślad. Nafta na tłokach jakoś się trzyma.

Tak na pierwszy rzut oka muszę zaopatrzyć się w:

Obudowe filtra oleju

Miske olejową

głowice gołą

Pokrywe głowicy

Dolot

kolektor wydechowy (niestety pęk ;/)

Koło pasowe wału

Prowadnice łańcucha rozrządu

I pewnie z czasem i jeszcze się nazbiera wiec to tylko początek... Narazie walcze z śrubą na wale, jakieś sposoby? Być może jest na klej to czy moge ją delikatnie pogotwać palnikiem?

 

A jak z tym układem wtryskowym? Dowiem się coś na jego temat?

Opublikowano

Witam

 

Co do układu wtryskowego, to masz Bosch Motronic. Nie jest on zamienny z innymi silnikami 4 cylindrowymi (M40, M43) z E36 - M42 ma większe od nich wtryski. Wtryski z M44 też nie pasują wg numeru części.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

No do sprawe dolotu mam juz z głowy, raczej wszystko juz wiem, jednak ciągle nie moge sobie dać rady z tą śrubą na wale. Jest ona na klej i nie wiem w jaki sposób mam ja odkręcić. Zrobiłem nawet odpowiedni "odkręcacz" ale klucz pęka. Jakiś sposób?

 

http://lh3.ggpht.com/_HktfYL8Q1gQ/TNLzGVvDOTI/AAAAAAAAAf4/V7sYR35UYV8/s640/Zdj%C4%99cie-0462.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Kolego sposób to nasadka ze sztywnym kluczem nie grzechotką bo się rozpadnie i długa rura oraz blokada wału ja zrobiłem taką blokadę z płaskownika 3mm i długości około 30cm. Po przykręceniu blokady opieram ją o pompę wody ale istnieje ryzyko że się uszkodzi więc zakładam uszkodzoną i musi się odkręcić a jeśli nie to palnik i grzejesz łeb śruby.
Opublikowano

Kolego element kóry otacza łańcuch to nic innego jak obudowa rozrządu . Jest tylna i przednia. Tylna jest doktęcana do głowicy na 6 śróbu a przednia zaraz po założeniu rozrządu do tylnej. Tą obudowę też możesz wymienić.

 

Kóry rok tej twojej buni? Filtr powietrza nasz kwadratowy czy prostokątny? Węrzyk z dekla zaworów wychodzi z przodu czy z tyłu?

Taki masz silnik?

http://allegro.pl/silnik-m42-is-m42b18-na-czesci-e36-e-36-i1371224127.html

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.