Skocz do zawartości

Wskaźnik paliwa oszukuje 524TD


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Kto wie jak naprawic wskaznik paliwa.

U mnie kiedy zbiornik jest pusty wskaźnik pokazuje 20l.

Wyciągałem już pływak żeby sprawdzić czy sie nie zawiesza ale on pracuje OK.

 

Pozdro

Opublikowano
zimny lut.

 

Co to jest?

 

 

A wracając do tematu, pare razy był wałkowany. Ogólnie sprawa wygląda tak: ścieżki elektryczne przy pływaku się wycierają, jeśli jeździłeś bardzo często tankując do 20 litrów. Potem licznik potrafi się zawiesić na 20 litrach. Ale co jest dziwne, to w różnych temperaturach potrafi się różnie zachowywać...

Opublikowano
Witam :)

Ewentualnie kondensatorki padły.Mam podobny problem z tym że z obrotomierzem i ekonomizerem.Raz działa raz nie :mad2: I prawdopodobnie to one odpowiadają za tego rodzaju zjawiska.

Witam

Tez tak uwazam.Wczesniej napisalem o wymianie plytki zsgarow/bo niemoglem skasowac inspekcji/.Po wymianie zauwazylem,ze wskaznik paliwa pokazuje prawidlowo.Nie wiem czy to jest chwilowe czy na stale ,ale sklaniam sie do opinii dot akumulatorkow w zsgarach a moze i calej plytki .Nadmieniam,ze w poprzedniej plytce wymienilem aku i nie byl to pelny sukces.

pozdrawiam

Opublikowano
OKI Marco

tylko jak to naprawic??

 

Wymienić tą blaszkę ze ścieżkami przy pływaku. One się przecierają, więc nie ma chyba możliwości naprawy. Ja mam na to taki sposób, że traktuję 20 litrów jak rezerwę...

Opublikowano
Witam

Tez tak uwazam.Wczesniej napisalem o wymianie plytki zsgarow/bo niemoglem skasowac inspekcji/.Po wymianie zauwazylem,ze wskaznik paliwa pokazuje prawidlowo.Nie wiem czy to jest chwilowe czy na stale ,ale sklaniam sie do opinii dot akumulatorkow w zsgarach a moze i calej plytki .Nadmieniam,ze w poprzedniej plytce wymienilem aku i nie byl to pelny sukces.

pozdrawiam

Witam

W E-30 w zegarach są akumulatorki,natomiast z tego co się orientuję(jeszcze nie rozbierałem swoich zegarów) w E-34 nie ma akumulatorków,tylko są kondensatorki odpowiedzialne za dziwne zachowania zegarów.

U mnie nie działa tylko obrotomierz i ekonomizer.Jak pojeżdże więcej np.trasa to wszystko gra.Ale jak postoi dwa dni to znowu zaczyna szwankować.Przeglądając forum wywnioskowałem,że to wina tych kondensatorków.W sobote może znajde troche czasu żeby zajrzeć do zegarów.

Opublikowano

Nawet nie zaglądaj bo ich nie masz.

Akumulatorki podtrzymania pamięci występowały w starszych modelach, bez E32 oczywiście i E34 produkowanych po 90 roku. Wszystkie liczniki z wyświetlaczem Checku ich nie miały oraz liczniki z wyświetlaczem w zegarze prędkościomierza.

Czyli podsumując w E34 ogniwa występowały z silnikiem M20 2,0 i z silnikiem M21 2,4td, ale tylko do 90 roku. W zasadzie od momentu ukazywania się M50 były montowane liczniki bez akumulatorków.

 

Powracając do pływaka to w E34 nie ma żadnego druku, lecz dwa naciągnięte druty oporowe z góry pływaka na sam dół. Po środku jest trzpień, po którym pracuje pływak i podnosząc się oraz opadając zmienia oporność drutu - w zasadzie druciku.

Jeżeli pływak pracuje góra i dół i w tym czasie oporność się zmienia, to albo przewody są gdzieś przetarte i zwierają do masy poprzez np. wodę, albo w samym liczniku jest zimny lut, na oporze lub innym podzespole odpowiedzialnym za pracę wskaźnika.

Opublikowano

No wlasnie ten zimny lut mi nie pasuje, bo przeciez licznik powyzej 20 litrow dziala normalnie.

W przypadku zimnego lutu to albo by nie dzialal w ogole albo robilby jakies inne dziwne rzeczy.

 

Faktycznie sa w plywaku drutu (u mnie 3 sztuki) ale czy one by byly przyczyna awarii?? W momencie uszkodzenia (zerwania) to tak ale czy bedac zalozonymi??

 

Nie wiem nic natomiast na temat tej blaszki o ktorej pisze Marco bo nie przygladalem sie jej - ale bede musial to zrobic.

 

Po odłączeniu plywaka (wyciagnieciu wtyczki) licznik pokazuje rowno "0" wiec w tym przypadku awaria wskaźnika odpada (moim zdaniem).

 

Pozdro

Opublikowano
Hmmm, teraz to już się zakręciłem, chyba jutro sam zerknę jak to u mnie wygląda, może to jest zależne od sedana/kombi, albo po prostu coś mi się popiernikało.
Opublikowano

niewiem ja wyglądają od środka zegary analogowe ale wiem że w tych

z elektronicznym przebiegiem bez cc jest kilka kondensatorów miałem

ten sam problem paliwomierz mi wariował a także temperaturka potrafi

strzelić na maksa wymiana owych kondensatorów nic nie pomogła

za każdy wskażnik odpowiedzialny jest inny układ scalony (jest ich tam kilka)

komunikują się one z procesorem i podają wartości do danego

wskażnika przyczyn może być wiele i nikt jeszcze nie stwierdził co je powoduje ,

te zegary są bardzo usterkowe w innych modelach podobne objawy nie występują

A ciekawostką jest to że u mnie padł procesor jest to procesor fimy NEC

symbol d78c 14l 817oczywiście symol jest zamalowany ,

kiedy mój brat który zajmuje się importem i handlem podzespołami elektronicznymi

próbował się dowiedzieć w NECu

o ten procek to mu powiedzieli że oni nigy nie produkowali takiego procesora :liar: :liar: :liar: :liar:

Opublikowano

niewiem ja wyglądają od środka zegary analogowe ale wiem że w tych

z elektronicznym przebiegiem bez cc jest kilka kondensatorów miałem

ten sam problem paliwomierz mi wariował a także temperaturka potrafi

strzelić na maksa wymiana owych kondensatorów nic nie pomogła

za każdy wskażnik odpowiedzialny jest inny układ scalony (jest ich tam kilka)

komunikują się one z procesorem i podają wartości do danego

wskażnika przyczyn może być wiele i nikt jeszcze nie stwierdził co je powoduje ,

te zegary są bardzo usterkowe w innych modelach podobne objawy nie występują

A ciekawostką jest to że u mnie padł procesor jest to procesor fimy NEC

symbol d78c 14l 817oczywiście symol jest zamalowany ,

kiedy mój brat który zajmuje się importem i handlem podzespołami elektronicznymi

próbował się dowiedzieć w NECu

o ten procek to mu powiedzieli że oni nigy nie produkowali takiego procesora :liar: :liar: :liar: :liar:

Opublikowano

Robcik....

Link, który podałeś dotyczy liczników z CC, gdzie faktycznie kondesatorki mają wpływ na świrowanie, ale całego licznika a nie jednego wskaźnika.

 

Centrino...

W takim przypadku Twój problem tkwi w pływaku, który się zawiesza i nie chce zejść na dół, wskazując tym samym mniej niż 20l. Chyba, że ktoś włożył opornik imitujący jakiś poziom paliwa przy jego całkowitym braku w baku :norty:

Opublikowano

robertbmw...

 

nie jest tak, gdyz plywak wyciagalem i bez zadnych problemow schodzi na sam dol.

A takze zadnych lutow nie widzialem w okolicach plywaka takze raczej ta sprawa odpada.

Opublikowano

Zmierz jeszcze omomierzem wzrost i spadek oporności bawiąc się pływakiem. Jeżeli będzie dobrze to podejrzewam zacinającą się wskazówkę która reaguje tylko na duże róznice w spadku zasilania sterującego jej wskazaniami

Podaj mi jeszcze z ciekawości rocznik auta i czy licznik który masz jest z cyfrowym wyświetlaczem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.